Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennis making met de tunnel/slurf

Moderator: moderatorteam

Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Aantal honden: 2

Kennis making met de tunnel/slurf

Ongelezen bericht door Sjoera »

Gisteren was ik met Taiko voor de 3de x naar de puppycursus geweest. Mijn vriend was voor het eerst ook meegegaan. Omdat ik agility erg leuk vind om te doen hadden ze de tunnel neergezet om eens kennis te maken. Dit om de pups alvast eraan te laten wennen. Eerst zijn we er een paar keer er om heen gelopen. En toen ombeurten erdoor heen. De meeste pups vonden het best eng. Met Taiko ging het super goed! Hij vondt het kei leuk om te doen.
Volgens de instructeurs zit het er bij Taiko wel in om Agility te gaan doen. :E: Hij pakt alles zo goed en snel op. Zelfs mijn vriend verbaasde zich hoe pienter Taiko is. Zelfs de leiding had dat niet van een Shiba verwacht.
Nu moeten we deze week de "roll over" oefenen. De instructreur deed het eens voor en we moesten het even zelf oefenen. Na 3x snapte Taiko het en nu kan hij het al. Dus kreeg ik nog maar 2 oefeningen mee. Hij ligt nu al voor op de andere pups. Ik hoop echt dat het zo door blijft gaan zodat we straks ook agility kunnen gaan doen. Maar dan moet hij wel wat ouder zijn omdat hij nog niet mag springen. Het begin is er. :cheer:
Afbeelding
tejologie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Friese Stabij
Contacteer:

Re: Kennis making met de tunnel/slurf

Ongelezen bericht door tejologie »

Goed van Taiko hoor!

Onze hond vond het de eerste keren best eng.
shinju
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shinju »

zolang iets leuk gebracht word zal de Shiba graag meedoen. Zorg dat hij zich nooit zal vervelen in de oefeningen door eindeloos herhalen, enz, en het zal top blijven gaan.
De Shiba is uiterst geschikt voor agility, wel moet je de minder dagen erbij nemen :mrgreen:

deze persoon doet agility met haar twee Shiba's
http://www.makomeeshibas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

veel plezier met de lessen eneeeuuu, soms eens foto's he :D
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Sjoera schreef: Zelfs mijn vriend verbaasde zich hoe pienter Taiko is. Zelfs de leiding had dat niet van een Shiba verwacht.
:hmmm: :hmmm: :hmmm:

Shiba's zijn erg intelligent alleen ze hebben een eigen willetje. Maar dat doet aan die intelligentie niets af. Ik heb met Durga een paar lessen agility gevolgd, ze had het binnen de kortste keren door. Het waren bij haar de extra-curriculaire activiteiten die ze naast het agility ontwikkelde die mij aangemoedigd hebben om er voorlopig mee te stoppen (labradors in elkaar meppen :oeps: ). :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”