Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benchmaat vliegtuig

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Iriss
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Benchmaat vliegtuig

Ongelezen bericht door Iriss »

Hallo,

Ik ben nog altijd bezig met mijn zoektocht over het hele vlieggebeuren, en vraag (weer) om jullie hulp!
Inmiddels weet ik al dat Lufthansa van Dublin op Frankfurt vliegt (de enige maatschappij die huisdieren vanaf Ierland vliegt) en dat dit een goede maatschappij is. Maar, op de site is alleen te vinden dat de hond 'moet kunnen staan' en zich 'makkelijk moet kunnen draaien'. Maargoed, dat is natuurlijk nog al een ruim begrip. Nu hoor ik ook veel mensen dat de bench ook TE GROOT kan zijn?
Heeft er hier iemand ervaringen met het vliegen (liefst met Lufthansa, als Checked bagage)?
Het gaat overigens om een golden retriever. Ik heb nog geen idee wanneer ik met hem zou willen gaan vliegen, maar ik wil gewoon goed voorbereid zijn en geen dubbele kosten maken m et benches enzo. En, weet iemand of ze ook benches verhuren? Ik zou erg graag gewoon even met ze bellen, maar mijn gsm hier is geblokkeerd naar buitenlandse oproepen, en op mail wordt niet gereageerd. Vandaar dat ik het eerst eens hier wil gaan proberen, en anders gaan we over naar plan B! :lol1:
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Re: Benchmaat vliegtuig

Ongelezen bericht door Nawosh »

Wij hebben Romis in december vanuit Rusland gehaald met het vliegtuig (niet met Lufthansa trouwens).
Je moet inderdaad niet de xxl hebben want die wordt niet overal geaccepteerd.
We hadden voor Romis een nieuwe bench gekocht. De afmetingen van de bench die we voor hem hadden
waren 102 lang bij 69 breed bij 76 hoog. (Travel-Aire transportbox---XLARGE--102x69x76cm € 115,00 )
Na afloop hebben we de bench voor vrijwel hetzelfde geld weer verkocht via marktplaats.
Ik heb toen ook gezocht of er benches te huur waren maar heb niks gevonden. (moest ook erg snel geregeld worden toen)
Je kunt ook even bij Lufthansa navragen welke maten ze accepteren.
Groetjes, Marjan
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik heb zelf geen ervaring met honden in het vliegtuig, maar misschien dat je Lufthansa even kunt bellen?
Hun kunnen je in ieder geval aangeven wat de maximale maat mag zijn, dan weet je zeker dat je straks geen te grote bench hebt. Het verschilt nl ook weer per maatschappij, dus ik zal het gewoon even navragen bij hun.
(Eventueel kan ik je een nummer geven van hun in Nederland)
Iriss
geregistreerd lid

Nou vraag ik me dus af, wat te doen als je een Ierse wolfshond ofzo wilt laten vliegen...? De bench moet groot genoeg zijn..! Als een middelmaat hond als een Golden al amper 'past'! Of maak ik nou echt zo'n rekenfouten? :denken:
Bedankt voor de tips alvast en ik hoop op meer reacties van mensen met vliegervaringen!
Nawosh:Was jouw hond 'volwassen' toen je hem vloog? En is dat ras vergelijkbaar met een Golden kwa grootte? Ik ken het niet geloof ik!
Nawosh
Zeer actief

Iriss schreef:Nou vraag ik me dus af, wat te doen als je een Ierse wolfshond ofzo wilt laten vliegen...? De bench moet groot genoeg zijn..! Als een middelmaat hond als een Golden al amper 'past'! Of maak ik nou echt zo'n rekenfouten? :denken:
Bedankt voor de tips alvast en ik hoop op meer reacties van mensen met vliegervaringen!
Nawosh:Was jouw hond 'volwassen' toen je hem vloog? En is dat ras vergelijkbaar met een Golden kwa grootte? Ik ken het niet geloof ik!
Mijn hond was 6 maanden en zo'n 67 cm op de schoft hoog. Ik denk dat dat enigszins vergelijkbaar is met een volwassen golden (?).
We hadden eerst een xxl bench gereserveerd op marktplaats maar deze mensen waarschuwden dat niet alle maatschappijen deze maat accepteren.
Ik heb toen air Berlin gebeld en hoorde inderdaad dat dat te groot was.

Voor een volwassen Ier moet volgens mij een speciale bench gemaakt worden van een soort betontriplex, erg prijzig :80:
Groetjes, Marjan
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Wij hebben Izzy pas meegenomen vanaf Curacao en ze zat echt in een veel te grote bench. Ik heb niemand erover gehoord. Wel werd ik idd meerdere malen gewaarschuwd dat de bench niet te klein mocht zijn.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Nawosh
Zeer actief

Volgens mij maakt dat ook niet uit, mag je zelf weten in welk formaat bench je je hond vervoert alleen is er wel een max. formaat dat ze meenemen.
Als je hond eigenlijk te groot is om in de max. maat bench te passen, heb je dus een probleem.
Groetjes, Marjan
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik moest ook van te voren de maat van de bench door geven, als ze het dan te groot vinden hadden ze dat vast wel meteen gezegd
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Nawosh
Zeer actief

Maar ja, dan heb je de bench dus al. Als hij dan te groot is, moet je alsnog een andere kopen....
Groetjes, Marjan
Iriss
geregistreerd lid

Nawosh schreef:Maar ja, dan heb je de bench dus al. Als hij dan te groot is, moet je alsnog een andere kopen....
Precies, haha! Dat is dus de reden dat ik me goed voor wil bereiden!Morgen wordt Lufthansa even gebeld, en dan komt er hopelijk meer duidelijkheid... :roll: :denken: Ik hou jullie op de hoogte!
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Sommige luchtvaartmaatschappijen rekenen prijzen voor benches per volume. Onze zoon moet 2 honden en een kat versturen naar Australië. Het verschil tussen Varikennels en zelfgemaakte houten kennels was ruim 700 €. inclusief het totale vervoer, papieren enz. en quarantaine voor 1 mnd. Dit omdat de Varikennels in het midden breder zijn, en dus meer ruimte ndig hebben. En dit geldt dan nog voor kleine benches.
Maggie
Nawosh
Zeer actief

Terwijl Air Berlin van Moskou naar Dusseldorf één tarief rekende van maar 40 euro per hond, ongeacht het formaat van de hond of de bench.
(waarbij dus wel een max. benchmaat gold)
Groetjes, Marjan
Iriss
geregistreerd lid

Iedereen enorm bedankt voor de hulp, maar het is niet meer nodig. We rijden tzt met de auto naar huis! :ok:
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Nawosh schreef:Terwijl Air Berlin van Moskou naar Dusseldorf één tarief rekende van maar 40 euro per hond, ongeacht het formaat van de hond of de bench.
Dat is écht geen geld!!!
Maggie
Nawosh
Zeer actief

goud schreef:
Nawosh schreef:Terwijl Air Berlin van Moskou naar Dusseldorf één tarief rekende van maar 40 euro per hond, ongeacht het formaat van de hond of de bench.
Dat is écht geen geld!!!
Daar verbaasde ik me ook over maar het was echt zo, geen addertjes onder het gras, gewoon heel correct en voordelig!
Groetjes, Marjan
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”