Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Luc met Neustumor

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Luc met Neustumor

Ongelezen bericht door Marina »

In maart kreeg ik te horen dat Luc mijn 10 jarige labrador een kwaadaardige neustumor had. Onze wereld stortte in. Hij was nog levendig en speels, ik dacht dan laat ik hem maar bij ons totdat hij aangeeft niet meer te willen. Ik heb mijn DA gevraagt wat ik nog kon doen. Hij raadde mij aan naar Utrecht te gaan. Misschien konden die nog iets voor Luc doen. Om een verhaal kort te maken. na vele onderzoeken en een CT scan kwam eruit dat de tumor niet was uitgezaait alleen zijn bovenlip daar zat ook wat in. Verder was hij helemaal schoon. Ze konden de tumor operatief verwijderen.

Ze mochten alles doen, als hij na de operatie en herstel maar een vrolijk en leuk leventje zou hebben net als voorheen.
Dat konden ze me verzekeren.

Nu 4 weken geleden is hij geopereerd. en hij doet het superrr goed.
Ze hebben een stuk van de neus weggehaald en een stuk bovenlip.

En hij speelt er weer lekker op los. Alleen is hij niet meer de mooie Luc, maar nog wel steeds de leuke lieve Luc.

Ik heb hier wat foto's zodat jullie je een vo0orstelling kunnen maken van hoe hij er uitziet.
En echt hij is koning te rijk en heel erg happy. En speelt kwispelt, rent etc etc.

Afbeelding Dit was hij een paar jaar geleden.

AfbeeldingDit is in Maart gemaakt met neustumor

Dit was een week na de operatie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was 19 april
Vooraanzicht
Afbeelding
Afbeelding
Zijaanzicht
Afbeelding
Lekker spelen
Afbeelding

Als jullie vragen hebben stel ze gerust. Ik sta voor alles open. Maar omdat dit niet zo vaak voorkomt wilde ik het toch even laten zien. En hij is echt heel erg gelukkig en dat geldt voor mij het meest. Dat is het belangrijkst
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Re: Luc met Neustumor

Ongelezen bericht door Caro. »

Allereerst natuurlijk super fijn dat ze de gehele tumor hebben kunnen verwijderen en dat hij weer lekker speels en gelukkig is en jij
je maatje nog hebt :ok: :ok:

Het is wel een flinke operatie zeg. Heeft hij wel gewoon functie met de neus, dus kan hij gewoon ruiken?
En dat rode bij zijn neusgaten, blijft dat zo en is dat niet erg infectie gevoelig?

Nog heel veel beterschap en mooie jaren met je Luc gewenst :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marina
Zeer actief

Hij kan alles met die neus. Ruiken kan hij als de beste hihihihi

Het reukorgaan zit blijkbaar verder naar achteren. Dus gelukkig kan hij dat gewoon.

Het rode bij het neusschotje en de gaatjes zal wel minder worden, maar of dat helemaal weg gaat dat weet ik niet. Ik moet terug op controle in juni dan zal ik dat is vragen.

Nee is niet meer infectie gevoelig. Nu nog wel natuurlijk omdat dat nog een beetje open is. Ze hebben heel veel kunnen hechten dat zijn de paarse draadjes die je ziet. aar de neusgaatjes ogen ze niet hechten dat moet uit zichzelf beter worden. En dan is de infectiegevoeligheid ook weg. Maar tot die tijd moeten we nog wel uitkijken.

Het is een heftige operatie inderdaad maar een hond van 10 die er zo goe duitkomt dat is gewoon superrrrr
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nou zeg, dat is zeker super!!
Ongelooflijk ook dat hij zo snel hersteld is, want je zou verwachten dat dit een ontzettend zware operatie is.

Geweldig, geniet lekker nog van elkaar! :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

maar op die tweede foto is dat nou gewoon dik of is het die verkleuring van de neus?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Marina
Zeer actief

Op de tweede foto is de neus helemaal van vorm veranderd.
Je kunt het zo niet zien, maar als je toen van de zijkant keek had hij een erge foepneus. (wipneus)
en erg uitgedroogd, rood aan de binnekant, en inderdaad wat verkleurt.
Afbeelding
It's Me!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door It's Me! »

Hij is gewoon "anders" mooi! Maar dat is ook van weinig belang als jullie maar lekker nog een lange tijd met en van elkaar kunnen genieten :ok:
Grtz. Jo
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

It's Me! schreef:Hij is gewoon "anders" mooi! Maar dat is ook van weinig belang als jullie maar lekker nog een lange tijd met en van elkaar kunnen genieten :ok:
Nou, vind ik ook hoor :ok:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat fijn dat ze dit hebben kunnen doen zeg, zo kun je mooi je maatje nog een hele tijd bij je houden.
Heerlijk gewoon :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Jeetje.....dat is wel heftig, zeg! Maar wat fijn dat hij geopereerd kon worden! Ik heb zoiets nog nooit gezien. Het is best even schrikken, maar dan zie je die lieve ogen en hoe hij weer speelt met zijn knuffel. Om te smelten.... :I: Wat een dappere kanjer van een hond :I: :I:

Hij ziet er nu echt leuk en apart uit. Maar het belangrijkste is dat hij plezier heeft. Ik hoop dat jullie nog heel lang van elkaar kunnen genieten!
Geef hem maar een hele dikke knuffel! :J:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Zo... die heeft geen snufferd meer. :80:
Maar als hij zo gezond oud kan worden, wat maakt het uit? :) Zo te zien heeft hij er weinig last van, zeker als het reukorgaan zelf intact is gebleven. Het is een prachtige hond!
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wat fijn dat ze hem konden helpen.. hopelijk kunnen jullie nog lang van hem genieten.
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Helemaal geweldig dat ze Luc hebben kunnen opereren :ok: En wat maakt het uit of hij nou wel of niet de schoonheidsprijs verdient?? Hij is er nog en hij geniet nog dus wat wil een hondenbaasje nog meer??
Lekker genieten van elkaar en hopelijk gaat Luc nog wel een paar jaartjes mee in goede gezondheid.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

alm@ schreef:
It's Me! schreef:Hij is gewoon "anders" mooi! Maar dat is ook van weinig belang als jullie maar lekker nog een lange tijd met en van elkaar kunnen genieten :ok:
Ik ook!
Fijn dat het zo goed gaat met hem :ok:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Ik vind hem een lief ondeugend koppie hebben. Wat goed dat de operatie zo goed is gelukt. Hoop dat je nog heel lang van hem mag genieten.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

ik heb dit echt nog nooit gezien, wat geweldig dat ze hem hebben kunnen opereren, dat zijn reukorgaan het nog doet en dat hij zo goed herstelt is!

Ik hoop dat jullie nog vele mooie jaren samen gaan hebben :ok:
:pop:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik vind het wel heel bijzonder. Onze Tijgerpoes is ingeslapen vanwege een inoperabele neustumor, was ook al flink op leeftijd, dus dan ligt het ook wel iets anders, maar voor mijn gevoel was zoiets dus altijd helemaal finito. Mooi dat jouw hond nog steeds rondholt na zo iets akeligs!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Marina
Zeer actief

Dank je wel allemaal voor jullie lieve reacties.

Ik zie nu alleen dat er foto's verdwenen zijn.

Ben nu op het werk maar zal straks is even kijken wat ik hieraan kan doen. hihihi
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik kan nog 1 foto zien, waarop je hem na de operatie ziet.
Het ziet er best heftig uit, ik heb zoiets nog nooit gezien. Maar als ik je verhaal zo lees heeft hij het goed doorstaan en kan hij op deze manier nog heerlijk van het leven genieten. En dát is natuurlijk gewoon alles waard!
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik zie alleen de onderste foto, fijn dat hij nog gewoon kan ruiken :ok: en dat hij weer zo heerlijk vrolijk is :ok:
Onze kat is beschoten en zijn neus is toen gereconstrueerd, ook een beetje een apart gezicht maar hij is er nog en ligt ook vrolijk in het zonnetje te rollen :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Marina
Zeer actief

De foto's zijn weer terug. :D
Afbeelding
Marina
Zeer actief

Dank je wel voor de lieve berichtjes.

Ik hoop dat mensen er iets aan hebben als ze ook voor deze keus komen te staan net als ik met Luc heb gestaan.
Afbeelding
Marina
Zeer actief

Met Luc gaat het heel erg goed.
Maandag de 14de juni gaan we terug naaar Utrecht voor controle.

Ik denk dat alles goed is. Maar toch maak je je zorgen over wat ze kunnen gaan zeggen.

Ik hoop dat alles goed is en dat ze niks engs voelen.

Ik hou jullie maandag op de hoogte.
Afbeelding
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Succes maandag!
Ik vind het fantastisch hoe goed Luc (en jullie) alles heeft doorstaan. :ok:
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

Luc is dus weer helemaal gelukkig en gezond, mooi!
Opa van mijn hulp heeft neuskanker gehad, is ook helemaal verwidjerd,
heeft ook maandne zonder neus gelopen,
voor mensen hebben ze dan wel een neusprotese
want de reacties die die arme man kreeg. :N:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Wenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Wenda »

Zo dat is heftig .. het is toch super dat het allemaal kan he.
Bij mijn teef moest door een tumor haar oor eraf .. maar dat is toch van een andere orde.
Ik hoop dat hij nog heeeel lang bij je mag zijn.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

't Is toch wel even schrikken als je je hond op haalt bij de dierenarts denk ik.
Hele dop eraf ! Ik krijg spontaan een zere neus.
Maar fantastisch dat Luc zo weer vrolijk verder leeft.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

alm@ schreef:
Hier nog één. :ok:

En google is geduldig dus ooit vind een doodongerust baasje dit topic. :ok: :ok: :ok:
Marina
Zeer actief

Martijn schreef:En hoe vaak is er al "Wat is dat voor een hond, mevrouw?' gevraagd?

Fijn dat hij gered kon worden zeg!

Mensen vragen niks. echt raar ze kijken alleen maar. Je ziet echt dat ze je helemaal volgen. Ik snap wel dat mensen kijken, maar ze mogen best vragen wat er is.
Afbeelding
Marina
Zeer actief

*Ellen* schreef:'t Is toch wel even schrikken als je je hond op haalt bij de dierenarts denk ik.
Hele dop eraf ! Ik krijg spontaan een zere neus.
Maar fantastisch dat Luc zo weer vrolijk verder leeft.

Het was inderdaad heel erg schrikken. ik wist niet waar ik moest kijken. Het was zo zielig zo ellendig. Maar nu zien we hoe hij nu is en dat hij alles kan en weer echt kan en wil spelen, dan weet je waarvoor je het gedaan hebt.

Luc en wij zijn heel erg blij.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”