Van de eerste sessie heb ik helaas geen foto's, maar dat was al een superleuke sessie. Eerst even aan de lijn, maar die mocht al snel af. Aanmoediging had ze niet nodig om de schapen naar mij te drijven, maar ik wel veel uitleg nodig om op zo'n manier achteruit voor de schapen te lopen dat ik Yanthe ook nog kon zien en eventueel sturen met de stok......Moeilijk!!
De tweede sessie heeft iemand foto's gemaakt. Leuk!
Yanthe had inmiddels de smaak te pakken en begon nogal gepassioneerd. Kwam ook omdat ik haar niet goed kalm had gemaakt (onder appèl gezet) voor ik haar losmaakte. Gelukkig is ze beslist niet aggressief, dus ze was al snel weer gekalmeerd en aan het werk
Ooops! Een béétje enthousiast dame!

Goed zo Muis, da's beter

Nadat ik even hulp (uitleg) nodig had gehad, ontsnapt een eigenwijze Drent bijna als de herder de pen weer verlaat...

De bedoeling: Yanthe schapen netjes naar mij laten drijven...rondje lopen, stoppen in een hoek, "genoeg" en met Yanthe weglopen terwijl de schapen blijven staan...Oefenen, oefenen, oefenen

Rondje lopen:

"genoeg" Yanthe

en de schapen laten staan...herderin & hond in samenwerking

En dan gaan we ze weer halen voor het volgende rondje

Wat was het leuk! Yanthe was de tweede sessie wel vrij snel moe, dus die duurde minder lang. Koppetje vol denk ik

Omdat ik toch "in de buurt was" heb ik gevraagd of het wat toe zou voegen als we de volgende dag nog even terug zouden komen. Jawel, één keertje, gewoon om na een nachtje goed slapen even te herhalen.
Dus de volgende morgen stonden we weer paraat. Yanthe had toen we vertrokken al door wat we gingen doen, en was er weer helemaal klaar voor.
Deel twee, zondag, derde sessie: Ik heb foto's maar moet die er nog even uitzoeken. Ik pas het later wel aan