Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat blijft er over van IPO?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Wat blijft er over van IPO?

Ongelezen bericht door malinois »

vervolg van dit: http://www.hondenforum.nl/plaza/africht ... 0-150.html" onclick="window.open(this.href);return false;
maart schreef:
Nu, ze praten van het speuren helemaal af te schaffen (of het compleet anders te doen), dan staan we nog verder van huis :ugh:
malinois schreef: Dat hoorde ik van je idd. is toch belachelijk.. bijten wordt ook al over gepraat in Duitsland en Oostenrijk om dat af te schaffen... :oeps:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder

Re: Wat blijft er over van IPO?

Ongelezen bericht door fleurie »

:eek: :piew:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Dan blijft alleen de P over van gehoorzaamheid :mrgreen:

Waarom willen ze dat allemaal afschaffen dan :denken:
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Dan blijft er alleen appel over? Dan is obedience of GG3 interessanter. :wink:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Het speuren praten ze ook over om het anders te doen.

Namelijk een stuk van 30 op 40 meter ofzo afbakenen, de keurmeester loopt er in het midden door en gooit onderweg 5 blokjes 'in het wilde weg'.

vervolgens stuurt de geleider zijn hond in de carré en moet hij die blokjes vinden :cheer: :kotz:
iedere hond moet in de zelfde carré gaan. :blah:

Ach, dan ga ik wel naar de mondioring :19:

Ik hoop dat er niets van dit alles werkelijkheid wordt. Het speuren is zo een ooi iets, waarvoor je echt wel een sterke hond nodig hebt. Vele wedstrijden worden ook beslist dmv het speuren (kijk naar het afgelopen WK, dat speuren was echt :eek: :eek: ) en dan gaan ze het afschaffen? :U:
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Dan blijft er idd niet veel over van Ipo!
maart
Zeer actief

tgoch, het appel is ook niet meteen natuurlijk te noemen. dus het speuren mag gerust ook iets anders zijn.

Ik vind het enorm fijn om te doen en als ik vb. zie wat een speurhond moet afleggen, wauw... Dan heb ik niet meteen zin om mijn hond op 5 blokjes af te sturen :oeps:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

maar wat is de reden dan dat ze dit allemaal af willen gaan schaffen?

De reden van de speurweilanden kan ik nog begrijpen. Ik heb zelf een aantal jaren de Bartje Bokaal mede moeten organiseren en de speurvelden was altijd een crime ondanks dat wij dan in Drenthe zitten en je zou denken dat er velden genoeg zijn. Want idd, heb je een aantal speurhonden erbij dan heb je behoorlijk wat gras nodig.

Maar het pakwerk, die snap ik niet.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
maart
Zeer actief

gaan zitten is toch ook perfect natuurlijk voor de hond? en toch maken wij er een méga snelle zit van, *klak* op de grond, niet nog even op het gemak kijken of het wel net een zacht plaatsje is om te zitten.

en ja, hoek afsnijden en neus in de lucht kan overigens ook zeer goed in de sport hoor. Alleen wil ik met Fax een uitmuntend speuren :F:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Wat wel heel vervelend is denk ik, is dat er dan achter gekomen word dat er rassen zijn die veel beter deze taken kunnen volbrengen dus dan krijg je net als in andere landen een variatie in rassen :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
maart
Zeer actief

hoe bedoel je?
er zijn best andere rassen hoor, die IPO doen. naar het WK in september gaat er een Belg met zijn Dobermann mee :19:

Verder mag van mij iedereen IPO doen, ik blijf bij mijn mechels omdat ik dat de leukste honden vind :U:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

appel vind ik niet zo'n kunstje zoals hier gezegd word... evenals in het speuren zoals het nu gaat gaat heel veel tijd inzitten....
Zou het erg zonde vinden als IPO herzien zou worden... het is namelijk zo'n mooie sport

Als het speuren dan herzien word lijkt me het een leuker idee om dan clean- boot tracken ervan te maken dan 5 dingetjes in het gras te gooien
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

chrico schreef:Wat wel heel vervelend is denk ik, is dat er dan achter gekomen word dat er rassen zijn die veel beter deze taken kunnen volbrengen dus dan krijg je net als in andere landen een variatie in rassen :smile:
Ik denk dat dat heel erg tegen valt hoor. Ik ben geen vastgeroeste Mechel of Hollander fanaat, en als ik zou stoppen met mijn werk dan zal ik ook zeer beslist geen hollander of mechel nemen voor mezelf, echter ik vind de sport wel heel erg leuk en ben nu al aan het bedenken welk ras ik dan wel zal nemen om de sport te kunnen blijven doen, wetende dat ik heel wat eisen zal moeten laten vallen. Dat vind ik niet erg, ik ben geen gedreven sporter, dwz. winnen is voor mij nooit belangrijker dan meedoen. Maar ik weet nu al dat ik met een andere hond minder goed kan werken, op alle fronten dan hè.
Ik geloof oprecht niet dat er een ras bestaat die op alle fronten beter is dan de Mechel of Hollander of de Duitser,
Uitzonderingen qua hond jazeker, maar als ras. Nee.
Gr. Aniek

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Cash schreef:maar wat is de reden dan dat ze dit allemaal af willen gaan schaffen?

De reden van de speurweilanden kan ik nog begrijpen. Ik heb zelf een aantal jaren de Bartje Bokaal mede moeten organiseren en de speurvelden was altijd een crime ondanks dat wij dan in Drenthe zitten en je zou denken dat er velden genoeg zijn. Want idd, heb je een aantal speurhonden erbij dan heb je behoorlijk wat gras nodig.

Dat vraag ik mij ook af, waarom moet speuren en pakwerk weg? Ik zou het ontzettend jammer vinden, maar niet einde van de wereld. Er zijn zoveel andere sporten nog
Perry en Noah

Afbeelding
maart
Zeer actief

Het speuren zoals ik al eerder zei, een te grote kost voor de organiserende club + het steeds moeilijker vinden van speurvelden.

Van pakwerk heb ik nog niets gehoord, daar weet ik dus geen redenen achter. Wat wel was is dat Mondioring in Duitsland verboden is, daarmee dat het WK in Cottbus doorging, omdat ze de mondioring dan in Polen gingen houden.
Uiteindelijk is de Mondio toch in Cottbus zelf doorgegaan, maar indoor :eek: wat de effectieve reden daarvan was.. geen idee, maar ocharm die honden, vele spelers vonden het ook niet fijn om daar te spelen. (maar deden het toch allemaal)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pakwerk omdat men tegen het bijten is door particuliere personen... wij dus...
dit begon in Wenen (zie de petities) en is nu inmiddels al in opspraak in zowel heel Oostenrijk als in Duitsland...
Het is dus wachten op dat het niet meer mag...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:
Cash schreef:maar wat is de reden dan dat ze dit allemaal af willen gaan schaffen?

Dat vraag ik mij ook af, waarom moet speuren en pakwerk weg? Ik zou het ontzettend jammer vinden, maar niet einde van de wereld. Er zijn zoveel andere sporten nog
nou nee, KNPV valt dan ook weg voor particuliere personen en mondioring? daarvoor zul je naar een ander land moeten waar het wel mag... Ik hoef geen andere sport voor de soort honden die ik koop, deze zijn generaties lang gefokt op dit werk.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ach dit wordt toch al jaren geroepen, ik geloof nooit dat het zover komt.
De speurvelden dat vind ik dan wel weer begrijpelijk, dat is ook niet makkelijk. Maar daar vinden ze dan ook wel weer een oplossing voor.(hopelijk)
Gr. Aniek

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:pakwerk omdat men tegen het bijten is door particuliere personen... wij dus...
dit begon in Wenen (zie de petities) en is nu inmiddels al in opspraak in zowel heel Oostenrijk als in Duitsland...
zie t niet zo'n vaart lopen dat t helemaal niet meer mag....bedoel KNPV, mondio, t mag hier allemaal nog, terwijl werken op vol pak door partikulieren al jaren verboden is in sommige landen (oa Dld)
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

crutz schreef:
malinois schreef:pakwerk omdat men tegen het bijten is door particuliere personen... wij dus...
zie t niet zo'n vaart lopen dat t helemaal niet meer mag....bedoel KNPV, mondio, t mag hier allemaal nog, terwijl werken op vol pak door partikulieren al jaren verboden is in sommige landen (oa Dld)
Klopt ik zie het ook meer als wandelgangen gepraat.Het nieuw reglement wat in 2011 moet ingaan is nog volop in beweging. NL heeft zijn commentaar al uitgebracht over verschillende onderwerpen van dit nieuwe reglement( VPG). O/a het roteren bij het pakwerk wam aan de orde. Er komt een nieuw tak bij dat los van de onderdelen speuren,appel en pakwerk. in Duits heet het Stobern en is een vorm van voorwerpen zoeken waarin ook 3 niveau's zitten.

Jan
Jan
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Goh, wat bizar. Ik hoop niet dat het zover komt.
Ik kon echt genieten als ik met Nando door een weiland liep en hij zwaar geconcentreerd bezig was met het spoor en bekaf weer de auto in ging.
Als ook het bijten stopt blijft inderdaad alleen het appèl over.. En dat vind ik niet heel veel verschillen van VZH.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”