Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet mogen/ kunnen trainen... Thuis oefenen?

Moderator: moderatorteam

Chasing Clouds
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische herder
Aantal honden: 2

Niet mogen/ kunnen trainen... Thuis oefenen?

Ongelezen bericht door Chasing Clouds »

Hoi,

Net nu Elmo en ik veel vorderingen maakten, liggen we enige tijd uit. Elmo is geveld door kennelhoest. Hij is ondertussen weer helemaal zichzelf, maar ik mag nog steeds niet gaan trainen wegens besmettingsgevaar. En wat doe je met een hyperactieve aussie dan?

Je oefent thuis maar wat met de paaltjes. Op de hondenschool oefenen we het straatje, maar ik merkte dat dit voor Elmo niet echt werkte. Hij vindt de ingang niet zodra het smaller gezet wordt.
Ik ben begonnen met twee paaltjes. Hij weet ondertussen al dat het eerste paaltje lang de linkerkant moet, hij had dit best snel door (geen idee waarom hij het met het straatje niet doorhad). Ik kan hem al van overal doen vertrekken. Hij mist nooit. Zelfs loodrecht erop, langs de linkerkant van de paaltjes... Hij gaat er mooi langs om dan de eerste stok langs links te laten liggen...
Nu heb ik er een tweede paar paaltjes naast gezet, ongeveer 120 cm ervan af. Hij lijkt het principe door te hebben. Al mist hij het soms nog als ik langs de andere kant dan diegene waar hij van vertrekt meeloop. Loop ik langs rechts mee, dan mist hij het dus nooit. Ik denk dat dat de invloed van gehoorzaamheid is? Dat hij het gewoon is van langs die kant van mij te werken en dat hij onzeker wordt als ik langs de andere kant loop? Daar ben ik dus nu héél hard op aan het oefenen.

De raakvlakken zijn geen probleem op de hondenschool, die mist hij nooit. Hij gaat met zijn poep op het raakvlak zitten met twee poten eraf. Ik heb thuis een plank op onze tuintafel gezet, om dat toch ook maar te onderhouden. Vindt Elmo héél leuk, zo op de tafel mogen klauteren.

Zijn er nog dingen die ik kan oefenen?
We missen de agility alletwee...

Als hij weer mag meedoen, vertrekken we bijna op vakantie. Pas half augustus kunnen we écht verder trainen. Pffft....
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”