Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eindelijk weer trainen!

Moderator: moderatorteam

Chasing Clouds
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische herder
Aantal honden: 2

Eindelijk weer trainen!

Ongelezen bericht door Chasing Clouds »

Gisteren onze eerste training gehad na Elmo zijn ziekte...

Joeppiieee.... Elmo stond erg scherp en deed alles zo schitterend!

We hebben 2/3 van een parcour gelopen en dat ging super goed. Elmo ging als een rakket over de hindernissen. Baasje had het soms wat moeilijker met volgen en dus op tijd zijn met sturen, maar uiteindelijk lukte zelfs dat ons!
De trainer heeft op een gegeven moment de sprongen op large gezet en jah hoor... hij deed het braafjes... geen verschil in snelheid ofzo... Hij deed de hoge sprongen alsof hij nooit iets anders gedaan heeft.
Op het einde moesten we in het parcour de slalom doen.
We hadden het straatje echter niet opgezet (en ga ik ook niet meer oefenen, was echt geen goede methode voor ons) en ik vertelde dat ik thuis had geoefend met 2/ 4/ 6 paaltjes. Met 6 kon hij het thuis al behoorlijk snel... Dus trainer zei: "doe maar... Als het niet lukt, stoppen we direct en verzinnen we iets anders." Dus daar gingen we: sprong - sprong - slalom... En ja hoor: Elmo deed het perfect! Na 6 paaltjes ging de vaart er wat uit (hij is immers gewoon dat het dan stopt) maar hij bleef gaan. Ik ben zoooooo trots :cheer: ! Uiteindelijk de slalom ook in een groter parcour gedaan. En ook dat ging perfect!
De trainers stonden er echt van te kijken!

Elmo was ook zo happy dat hij terug mocht trainen... Ik had een stuiterbal mee (ondanks het anderhalf uur wandelen 's middags)! Als het aan hem had gelegen, hadden we nog een uur mogen trainen...
Eens thuis was hij ineens wél helemaal uitgeteld.

Ik ben zooo trots op mijn kleine jongen!
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”