Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wij gaan dit jaar 4 weken richting Kroatie met de tent. Wij nemen onze 2 hondjes mee en willen dus ook een camping/campings waar honden meer dan welkom zijn en waar je ook de gelegenheid hebt om te zwemmen met de honden.
Wij zijn twee jaar naar Bivillage geweest, in Istrie ligt dat (bij Pula ofzo?). Wij gingen zonder hond (wat mij betreft veel te warm voor honden) maar honden zijn er wel toegestaan. Of er echt gelegenheid is om te zwemmen met de honden weet ik dus niet, maar wij hebben hele goede ervaringen met deze camping!
In het hoogseizoen is het inderdaad veel te warm voor de honden.
Wij gaan lekker in het naseizoen en dan is het rond de 20 graden. Prima te doen voor mijn hondjes .
camping Orsera, camping met vrij nieuw sanitair en wifi. De plekken op B en dan dicht bij de receptie hebben prima wifi verbinding (anders moet je naar zo'n hotspot ding). Daar zijn het ook een soort terassen en dat leek me voor een hond wel handig.
Er is een botenhelling waar honden het water inkunnen (en anders via een trappetje) maar net buiten de camping (even richting vrsar lopen) is een soort strand waar de lokale bevolking ook naar het strand gaat
Behalve een goed maar basic restaurant is er vrij weinig te beleven op de camping. Maar daar hadden wij hem juist op uitgezocht
Wij zijn ook op die camping van Reny geweest met hond, wel alweer heel wat jaren geleden. Leuke camping!
Nadeel vind ik alleen wel dat je overal met trappen het water in moet en er overal zeeegels zaten, onze hond zwom alleen vanuit de boot in diep water zeg maar, alleen om even af te koelen. Ik weet niet of ik mn hond nu zo het water in zou laten lopen, misschien alleen als je eerst zelf goed hebt gekeken of er geen egels te zien zijn.
Wij hadden geen zee egels
Begin september vorig jaar waren wij er en hoefden niet te reserveren. Waren wel veel Italianen en Duitsers maar goed te doen.
Reny schreef:Wij hadden geen zee egels
Begin september vorig jaar waren wij er en hoefden niet te reserveren. Waren wel veel Italianen en Duitsers maar goed te doen.
Oh perfect! Die hebben ze vast uitgeroeid afgelopen jaren
Of het zit in mijn herinnering omdat ik natuurlijk weer met mn voet in eentje hing
niet eentje?!?? Wij hebben er echt honderden gezien!! Ook veel van die dode meegenomen. Vreemd zeg, zou dat echt met de jaren verschil te maken hebben? Zal mn vader eens vragen, die is net weer terug
Ben ik de enige die die camping nogal duur vindt?
Als rekenvoorbeeldje 2 personen + 3 honden kost daar ruim 26 euro per nacht en dan komt er vast nog wel toeristentax en wellicht andere zaken bij. Volgens mij zijn er campings zat waar je niet voor de honden hoeft te betalen, of vergis ik mij?
bennie schreef:Ben ik de enige die die camping nogal duur vindt?
Als rekenvoorbeeldje 2 personen + 3 honden kost daar ruim 26 euro per nacht en dan komt er vast nog wel toeristentax en wellicht andere zaken bij. Volgens mij zijn er campings zat waar je niet voor de honden hoeft te betalen, of vergis ik mij?
Nou die ben ik nog niet tegen gekomen hoor, wel campings waar honden niet toegelaten zijn.
Tegenwoordig is de hond de welbekende melkkoe.
Ik zie nu dat de prijzen die ik had voor laagseizoen waren, in het seizoen is het zelfs nog duurder. Denk dat als je naar minder popie plaatsen gaat kijken dat reuze meevalt. In Hongarije hebben we iig niks voor de honden hoeven betalen, zoals ik Joegoslavie ken vind ik het sowieso al een dure camping, in Oostenrijk heb ik ook niks voor de honden hoeven betalen (en dat was zelfs een appartement) en hier in Nederland lees ik elders een camping waar ze 50ct per nacht voor een hond rekenen (in tegenstelling tot 4 euro 90 per nacht per hond op de genoemde camping in hoogseizoen).
Ik zou dus nog even doorzoeken .
In Montenegro heb je overigens Biogradsko Jezero in natuurgebied Biogradska Gora, dat vind ik de mooiste plek waar wij toen in Joegoslavie zijn geweest (zo'n 24 jaar geleden ahum). Hoe en wat met camperen weet ik echter niet meer, maar er is vast wel ergens info over te krijgen . http://www.panoramio.com/photo/4590929" onclick="window.open(this.href);return false; & http://books.google.nl/books?id=YbtxTd9 ... ng&f=false" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn vanuit het Noorden via de kust naar het Zuidste puntje van Kroatie gereden.
Hebben ontzettend veel gezien, lekker gewandeld door de mooie natuur van Kroatie en lekker op het strand gelegen, genieten van de zon en de zee.
Qua campings weet ik nu dat er zo veel te vinden is en dat de meeste ook erg hond vriendelijk zijn. De meeste campings hadden zelfs een apart honden strand en een hondendouche! Ook heb ik op meerdere campings palen gezien waar je, je poepzakje uit kan halen zodat de camping schoon blijft.
Prijzen vond ik soms té hoog. Denk aan 3/4 euro per hond (En dan zonder de eerder genoemde "luxe").
Al met al was het een prachtig land om te zien en hebben we samen met de hondjes toch een super vakantie gehad.
Honden mochten ook overal eigenlijk wel mee. Al zijn ze daar wel strenger met honden in de winkels.