Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

We zijn er weer tegenaan gegaan!

Moderator: moderatorteam

Chasing Clouds
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische herder
Aantal honden: 2

We zijn er weer tegenaan gegaan!

Ongelezen bericht door Chasing Clouds »

Eindelijk konden we weer trainen... Na Elmo's ziekte en onze vakantie(s)!
We hebben de voorbije drie maand misschien vijf keer gaan trainen (zelfs helemaal geen gehoorzaamheid). In juli zelfs niets!

Elmo was super braaf, echt een voorbeeldhondje! :I:

Maar hij was ook erg sloom... Normaal heb ik problemen met hem te sturen omdat hij zo'n snelle hond is. Nu was alles op het gemakske, soms zelfs middenin aarzelen.
Kan dit? Dat hij zijn zelfvertrouwen wat kwijt is ofzo?
Normaal is hij een halve gare in het parcour en nu zo rustig... Was wel makkelijk voor mij! Hij had er wél zin in overigens...
Geen moeilijke dingen: het langste parcour bestond uit 7 hindernissen. Dus dat kan het niet geweest zijn.
Chasing Clouds
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische herder
Aantal honden: 2

Re: We zijn er weer tegenaan gegaan!

Ongelezen bericht door Chasing Clouds »

Gisteren weer training gehad. Elmo was niet meer sloom, dus het zal wel weer wennen zijn geweest.
Ik had voor de vakantie voorgenomen niet meer te trainen om donderdag, maar omdat het dinsdag zo goed ging toch maar gegaan.
Er waren twee nieuwe reutjes, een nieuw teefje en het reutje waar hij om een of andere reden een afkeer voor heeft. Dus ik moest even slikken voor de training... MAAR: hij heeft niet eens omgekeken naar de andere twee reutjes (enkel wat geblaf toen ze vlak voor zijn neus het parcour liepen... maar niets abnormaal) en hij heeft zijn rivaal super genegeerd! Zelfs toen die het parcour liep, kon ik zijn aandacht bij me houden (met wat volgwerk of wat aandachtsoefeningen).
Een keer startte hij te vroeg (mijn schuld, ik deed een verkeerde beweging) en dan liep hij even richting zijn rivaal, maar één keer 'hier' en hij stond springend naast mij. Ik weet zelfs niet of hij naar die reu wou gaan, het leek niet zo.
Ik ben dus gesterkt in het idee dat die afkeer bij hem te maken heeft met het feit dat hij op de training dat die hond erbij is gekomen aangevallen is geweest door een andere reu.

Reden genoeg om helemaal happy te zijn! :cheer:

De training zelf was super! Elmo heeft één keer een verkeerde hindernis genomen, maar dat kwam omdat de trainer mij opzettelijk in de fout wou laten gaan. Ik had een verkeerde startpositie ingenomen en stuurde hem met mijn lichaam verkeerd. Gisteren voor de eerste keer ook de paaltjes in een parcour JUIST genomen. Hij kan ze wel, maar meestal liep hij ze in een parcour gewoon voorbij. Gisteren nam hij de insteek juist en ik was daar zo van verschoten dat ik stopte met lopen. Elmo ging er natuurlijk direct uit, maar bij de tweede poging deden we het alletwee juist.
Zelfs de technische dingen gingen super: de trainer had drie sprongen naast elkaar gezet en we moesten ze erover leiden. Ik haat die oefening meestal, omdat Elmo zo snel is en ik te traag met mijn bewegingen en commando's. Maar nu lukte het ons direct! Elmo let veel meer op mij, heb ik de indruk. We hebben een paar wissels zo geoefend en ze lukten allemaal.
Ook de moeilijke wendingen in het parcour begonnen te lukken, ik weet nu ongeveer waar ik moet staan en stoppen met lopen én Elmo let beter op mij.

Lang verhaal, maar ben helemaal happy!
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”