Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar trainen jullie, naast de hondenschool
Moderator: moderatorteam
- wenche
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
- Aantal honden: 2
Waar trainen jullie, naast de hondenschool
Hier in de buurt is nergens een veldje of iets dergelijks waar ik kan/mag trainen met de hondjes, en de achtertuin is te klein... Hoe doen jullie dat?
Gehoorzaamheidoefeningen kan gewoon tijdens het uitlaten, maar bv doggydance, treibbal of behendigheid???
Gehoorzaamheidoefeningen kan gewoon tijdens het uitlaten, maar bv doggydance, treibbal of behendigheid???

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Re: Waar trainen jullie, naast de hondenschool
Wat verder rijden voor een veldje 

Linda, Izzie en Bram
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ik heb hier kleine veldje op 2min lopen daar doe ik simpele dingen als gehoorzaamheid. Tijdens het wandelen kom ik heel veel veldjes dus daar train ik ook wel eens gehoorzaamheid. Ongeveer op 5 min lopen ligt een voetbalveldje voor de kinderen en daar trainen we meestal behendigheid(maar dat doen we niet heel vaak) en anders pakken we de auto en trainen we dat wat verder. Als dat allemaal niet zou gaan kon ik nog mijn tante vragen (wat ik misschien ook wel ga doen als ik meer toestellen erbij wil) die woont ongeveer 10 min fietsen en heeft echt een inmens grote tuin 

- wenche
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
Probleem is dat de voetbalveldjes hier in de buurt niet gebruikt mogen worden (ben er al tig keer weggestuurd)corason del perro schreef:Ik heb hier kleine veldje op 2min lopen daar doe ik simpele dingen als gehoorzaamheid. Tijdens het wandelen kom ik heel veel veldjes dus daar train ik ook wel eens gehoorzaamheid. Ongeveer op 5 min lopen ligt een voetbalveldje voor de kinderen en daar trainen we meestal behendigheid(maar dat doen we niet heel vaak) en anders pakken we de auto en trainen we dat wat verder. Als dat allemaal niet zou gaan kon ik nog mijn tante vragen (wat ik misschien ook wel ga doen als ik meer toestellen erbij wil) die woont ongeveer 10 min fietsen en heeft echt een inmens grote tuin
En andere veldjes hier liggen vol met ontlasting, dus dat is ook niet lekker trainen... Aan de ijssel kan ik wel trainen, maar daar staat weer te veel wind om treibbal te doen...

- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Elke maandag- en dinsdagavond train ik met Diva gehoorzaamheid.
Op maandag zetten we de vuilnisbak buiten en dan oefenen we op straat en op dinsdagavond halen we de bak weer binnen en doen we hetzelfde.
Voor behendigheid gaan we naar de achtertuin van Lonneke
Al moet ik daar meer gebruik van gaan maken.....
Anders gaan we wel wat verder voor een veldje of iets.
Op maandag zetten we de vuilnisbak buiten en dan oefenen we op straat en op dinsdagavond halen we de bak weer binnen en doen we hetzelfde.
Voor behendigheid gaan we naar de achtertuin van Lonneke

Al moet ik daar meer gebruik van gaan maken.....
Anders gaan we wel wat verder voor een veldje of iets.
- Annemiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
- Contacteer:
Ik heb het geluk dat ik in een dorpje in de polders woon.
Dus genoeg paardeweides die leeg staan.
Daar gaan we dus ook lekker trainen.
Ze zijn lekker omheind dus ideaal!
Ben een paar keer 'gesnapt' door de boer, maar die gaat op zijn gemak even kijken wat ik aan het doen bent en vind het geen probleem!
Dus genoeg paardeweides die leeg staan.
Daar gaan we dus ook lekker trainen.
Ze zijn lekker omheind dus ideaal!
Ben een paar keer 'gesnapt' door de boer, maar die gaat op zijn gemak even kijken wat ik aan het doen bent en vind het geen probleem!

Groetjes Annemieke
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
OP 5 minuten lopen hebben we een heerlijk veldje. Of we rijden, als er geen trainen is, naar het trainingsveld om wat kleine dingen te doen. (kwartiertje met de auto)
Of ook wel eens in de achtertuin.
Of ook wel eens in de achtertuin.
- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
De dogdance oefen ik gewoon thuis, in de keuken tijdens het koken, en ik heb boven een lege slaapkamer speciaal voor het trainen.
Behendigheid in de achtertuin. Gehoorzaamheid en dogdance ook tijdens het wandelen gewoon op straat.
Kan op elke stuk stoep wel een twist, buig en circel vragen.
Verder op allerlei parkeerplaatsen, in het bos, overal gewoon. Voordeel van dogdance, je hebt geen ruimte nodig.
Ik heb hier wel een mooie grasvelde dichtbij, naast het brandweerkezerne. Dus als ik echt een routine of sequence wil lopen doe ik het daar.
Behendigheid in de achtertuin. Gehoorzaamheid en dogdance ook tijdens het wandelen gewoon op straat.
Kan op elke stuk stoep wel een twist, buig en circel vragen.
Verder op allerlei parkeerplaatsen, in het bos, overal gewoon. Voordeel van dogdance, je hebt geen ruimte nodig.
Ik heb hier wel een mooie grasvelde dichtbij, naast het brandweerkezerne. Dus als ik echt een routine of sequence wil lopen doe ik het daar.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Treibbal en Dogdance train ik niet (ik volg ook geen cursus daarvan).
Gehoorzaamheid oefen ik af en toe bij ons aan de overkant op het parkeerterrein van het ontmoetingscentrum van de kerk dat daar zit, of op een veld in het wandelgebied. Agility oefen ik niet thuis, alleen tijdens de training op de hondenschool voorlopig. Mocht het nodig zijn, dan is het grasveldje in mijn tuin wel groot genoeg om een paar sprongetjes of de paaltjes te oefenen.
Gehoorzaamheid oefen ik af en toe bij ons aan de overkant op het parkeerterrein van het ontmoetingscentrum van de kerk dat daar zit, of op een veld in het wandelgebied. Agility oefen ik niet thuis, alleen tijdens de training op de hondenschool voorlopig. Mocht het nodig zijn, dan is het grasveldje in mijn tuin wel groot genoeg om een paar sprongetjes of de paaltjes te oefenen.
Meestal in de tuin of oprit. Hier zijn veldjes genoeg waar ik kan trainen tegenover ons huis bijv.
Ik train ook heel vaak gewoon op parkeerplaatsen waar ik ga wandelen.
Ik train ook heel vaak gewoon op parkeerplaatsen waar ik ga wandelen.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Laten bijten doen wij niet op eigen houtje hoor. Het is dan meer sleuteltjes zoeken, balletje verstoppen en op zoeken. Wat volgen enzo.
Alleen Kelly bijt thuis wel eens in een dun mouwtje, maar daar valt niet veel meer aan de verklooien. Ze kán niet meer meekomen met een echte training, dus mag ze voor de fun thuis op die mouw wel eens.
Alleen Kelly bijt thuis wel eens in een dun mouwtje, maar daar valt niet veel meer aan de verklooien. Ze kán niet meer meekomen met een echte training, dus mag ze voor de fun thuis op die mouw wel eens.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Wij hebben een stukje tuin afgemaakt en gras gelegd, de honden mogen daar niet altijd op. Dat stukje dient om te trainen. Is niet groot maar net genoeg om een paar dingetjes elke dag te trainen. Er is ook een stuk hout waar alle toestellen dan opgezet kunnen worden om het gras te maaien, maar ook kan op geoefend worden.
Dit is ons mini trainingsveldje

Aan de andere kant van het poortje liggen stenen en dat gebruik ik ook om te oefenen (maar daar mogen de honden wel altijd komen), anders is het niet lang genoeg om bijvoorbeeld de onderbreking (af uit oproepen) te oefenen en daar hangt ook nog een flessengordijn:

Ik heb ook enkele agilitytoestellen die ik afzonderlijk oefen of enkele sprongen achter elkaar.
Het is niet groot, maar groot genoeg om enkele minuutjes per dag te oefenen.
Verder mogen we op de hondenschool op eender welk moment gaan trainen, dus dat is ook heel handig om toestelletjes te oefenen zoals trappen enzo, alleen geven ze daar spijtig genoeg geen agility.
En gewoon overal oefen ik, dicht volgen, houdingen op toestellen kan je overal oefenen zodat de honden niet terrein gebonden gehoorzaam worden. En dan ook nog omdat ik minstens 2 keer in de maand wedstrijd heb met Kai, oefen ik met Dino ook op de wedstrijd terreinen, als de wedstrijd gedaan is mag je nog enkele oefeningen terug herhalen en ook met andere honden oefenen.
Dus afwisseling en mogelijkheden genoeg hier, maar toch zou ik graag een groter grasveldje hebben om agility op te oefenen, op de hondenschool kan ik wel wat toestelletjes meenemen als ik alleen ga oefenen, maar grotere toestellen dat gaat niet.
Dit is ons mini trainingsveldje

Aan de andere kant van het poortje liggen stenen en dat gebruik ik ook om te oefenen (maar daar mogen de honden wel altijd komen), anders is het niet lang genoeg om bijvoorbeeld de onderbreking (af uit oproepen) te oefenen en daar hangt ook nog een flessengordijn:

Ik heb ook enkele agilitytoestellen die ik afzonderlijk oefen of enkele sprongen achter elkaar.
Het is niet groot, maar groot genoeg om enkele minuutjes per dag te oefenen.

Verder mogen we op de hondenschool op eender welk moment gaan trainen, dus dat is ook heel handig om toestelletjes te oefenen zoals trappen enzo, alleen geven ze daar spijtig genoeg geen agility.
En gewoon overal oefen ik, dicht volgen, houdingen op toestellen kan je overal oefenen zodat de honden niet terrein gebonden gehoorzaam worden. En dan ook nog omdat ik minstens 2 keer in de maand wedstrijd heb met Kai, oefen ik met Dino ook op de wedstrijd terreinen, als de wedstrijd gedaan is mag je nog enkele oefeningen terug herhalen en ook met andere honden oefenen.
Dus afwisseling en mogelijkheden genoeg hier, maar toch zou ik graag een groter grasveldje hebben om agility op te oefenen, op de hondenschool kan ik wel wat toestelletjes meenemen als ik alleen ga oefenen, maar grotere toestellen dat gaat niet.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
wij hebben heel veel veldjes in de buurt gelukkig!
Aan de andere kant van de straat hebben we 4 voetbalverlden die ik gebruik en hebben we een heel groot gewoon grasveld (denk ongeveer 2 voetbalvelden groot)
Kortom, mogelijkheden te over hier
Aan de andere kant van de straat hebben we 4 voetbalverlden die ik gebruik en hebben we een heel groot gewoon grasveld (denk ongeveer 2 voetbalvelden groot)
Kortom, mogelijkheden te over hier

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Er is op de 'binnenplein' van de flat (flat is een u vorm, en het wordt afgesloten door een rij huizen aan de 4e kant) een grasveld, eigenlijk een speelveld voor kinderen, maar honden zijn daar ook welkom (als je je zooi maar opruimt vervolgens). Daar train ik behendigheid. Gehoorzaamheid en andere trucjes gaan binnenshuis of tijdens het wandelen...

You'll be in my heart... Always...
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Gehoorzaamheid gaat gewoon in de woonkamer, andere dingen trainen we op één van de twee speelveldjes hier in de buurt. Ringtraining doen we op het basketbalveldje in de buurt, mits er geen kinderen aan het basketballen zijn, uiteraard.

Iedere dag feest!
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Aangelijnde dingen train in hier beneden (hebben we een groot grasveld). Behendigheid gaat helaas niet meer ivm vele katten en kattenjagende honden. Hier in de buurt is wel een ander veld, moeten we een klein stukje voor rijden. Is wel een speciaal hondenveld wat redelijk schoon is. Wel weer goed opletten voor paarden 

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Gehoorzaamheid: overal en nergens.
Agility alleen op de club, das genoeg voor mij en de honden.
Een enkele keer hier op de binnenplaats, maar dat is toch anders.
Veel treiballcommando's kun je zo ook aanleren (evt met een kleine bal die niet snel wegrold of die je op een ring neerlegt).
Dat zou dus ook op een stenen ondergrond kunnen of waar je maar wil.
Samen met de rollende grote bal zou ik dan alleen op hondenclubveldjes trainen.
Agility alleen op de club, das genoeg voor mij en de honden.
Een enkele keer hier op de binnenplaats, maar dat is toch anders.
Veel treiballcommando's kun je zo ook aanleren (evt met een kleine bal die niet snel wegrold of die je op een ring neerlegt).
Dat zou dus ook op een stenen ondergrond kunnen of waar je maar wil.
Samen met de rollende grote bal zou ik dan alleen op hondenclubveldjes trainen.
- _Do_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
- Contacteer:
Ik heb de luxe van een grootte achtertuin, maar ik train gehoorzaamheid ook tijdens de wandeling.
Daarnaast heb ik nog een velde van ca 30 x 30 500m bij mijn huis vandaan.
Daar heb ik mijn eenden lopen en daar drijf ik elke week. Soms 1 x soms vaker en soms wel 2 weken niet.
Ligt aan t weer en aan de drukte in mijn agenda
Daarnaast heb ik nog een velde van ca 30 x 30 500m bij mijn huis vandaan.
Daar heb ik mijn eenden lopen en daar drijf ik elke week. Soms 1 x soms vaker en soms wel 2 weken niet.
Ligt aan t weer en aan de drukte in mijn agenda
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
http://www.droversroad.nl/
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Gewoon niet oefenen
Daar ben ik te lui voor

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
met Jan doe ik appèloefeningen in het park om de hoek, daar is het op schooltijden altijd heerlijk rustig, apporteren doet ie over het tuinhekje 
met Gina doe ik niks, die vindt niks aan oefeningetjes en omdat ze op zich prima luistert ik zie er geen toegevoegde waarde in ze dan toch te gaan doen.

met Gina doe ik niks, die vindt niks aan oefeningetjes en omdat ze op zich prima luistert ik zie er geen toegevoegde waarde in ze dan toch te gaan doen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love