Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Opleiding voor ringtraining(trainer)
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cane Corso en Shih Tzu
- Contacteer:
Opleiding voor ringtraining(trainer)
Een kennis van mij zou graag een opleiding volgen tot ringtrainer. Nu hebben we al even zitten zoeken maar komen hiervoor niet echt een aparte opleiding tegen. Iemand een idee?misschien zitten hier wel mensen die ringtraining geven, binnen een vereniging waar hebben die dit geleerd?
Dani & Cirino

- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Re: Opleiding voor ringtraining(trainer)
Ik gaf/geef wel ringtraining, daar is op zich geen extra opleiding voor. Ik ben ooit begonnen met junior handling en dus meegelopen bij een aantal kennels/fokkers met meerdere rassen en zo veel ervaring op gedaan, later op volwassen leeftijd door gegaan met showen, totdat ik verknocht werd aan behendigheid.
Dus veel geleerd van ervaren exposanten, keurmeesters en door ervaring.
Wat ik zelf wel belangrijk vind als je ringtraining wil gaan geven is dat je zelf ruime ervaring hebt als exposant met diverse rassen op shows, dat je weet per ras hoe ze ge-showed moeten worden, wat het gewenste gangwerk is, dat je de figuren die gelopen worden in de ring weet, dat je kennis hebt over het trainen van showstand, show-lopen (dus niet volgen in looppas wat je tegenwoordig ook ziet op shows) en op tafel staan, betasten en gebit laten kijken.
Verder moet je oog hebben voor elke combinatie apart, wat zijn bij elke hond hun sterke en zwakke punten en hoe kan je ze benadrukken of juist verbergen. Bvb keuze van kleur van kleding van handler kan een kleur bij de hond juist mooier of minder mooi doen lijken. Trainen op afleidingen is ook belangrijk, zodat de hond in alle omstandigheden goed kan showen.
Verder is het handig als je de cursisten ook uitleg kan geven over de reglementen, en voor mensen die voor het eerst showen over de gang van zaken op zo'n dag!

Dus veel geleerd van ervaren exposanten, keurmeesters en door ervaring.
Wat ik zelf wel belangrijk vind als je ringtraining wil gaan geven is dat je zelf ruime ervaring hebt als exposant met diverse rassen op shows, dat je weet per ras hoe ze ge-showed moeten worden, wat het gewenste gangwerk is, dat je de figuren die gelopen worden in de ring weet, dat je kennis hebt over het trainen van showstand, show-lopen (dus niet volgen in looppas wat je tegenwoordig ook ziet op shows) en op tafel staan, betasten en gebit laten kijken.
Verder moet je oog hebben voor elke combinatie apart, wat zijn bij elke hond hun sterke en zwakke punten en hoe kan je ze benadrukken of juist verbergen. Bvb keuze van kleur van kleding van handler kan een kleur bij de hond juist mooier of minder mooi doen lijken. Trainen op afleidingen is ook belangrijk, zodat de hond in alle omstandigheden goed kan showen.
Verder is het handig als je de cursisten ook uitleg kan geven over de reglementen, en voor mensen die voor het eerst showen over de gang van zaken op zo'n dag!
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
en daar zou dus best een opleiding rondom te bouwen zijn....... Ik vind het wel een goed plan!
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cane Corso en Shih Tzu
- Contacteer:
Hartelijk dank voor jullie reacties, het verbaasd me eigenlijk ook wel dat er hier niet een specifieke opleiding voor is.
Dani & Cirino