Ik heb je 1x aan het werk gezien, en je had er lol in, dat zeker.
Je had een vriendinnetje, een jonge Golden.. die al snel je vriendinnetje niet meer was, je maakte haar af! Hondje werd herplaatst, en jij bleef lekker thuis wonen, wat je best gezellig vond.
Mijn eerste echte kennismaking met jou was niet zo heel erg positief.
Ik kwam thuis uit school met Bonnie..Bonnie kwam uit de auto, jij ontsnapte op datzelfde moment uit huis en pakte Bonnie.
Sorry dat ik je schopte en tegen je gilde meisje, maar anders had ik nu geen Bonnie meer gehad.
2 weken later kwam ik voor het eerst bij jullie in huis op de kinderen passen.. en om eerlijk te zijn was ik doodsbang. ik vertrouwde je écht niet.
Stijf zat ik op mn stoel een spelletje te doen.. en toen de kindjes naar bed moesten heb ik eerst koekjes in de kamer gestrooid en ben ik snel met ze naar boven gegaan... Wat een lol moet jij gehad hebben!
Toen ik terug beneden kwam stond je onder aan de trap.. je maakte geen geluid.. maar keek me aan en bleef constant bij me en hield me constant in de gaten.. ik heb snel drinken gepakt en ben weer stijf van angst op de bank gaan zitten.. jij ging op mn voeten liggen.
elke beweging die ik maakte volgde je.
Tot de bel ging. Je vloog mee naar de deur, en terwijl ik die op een kiertje opende om te voorkomen dat je weg schoot.. stond je naast me te grommen.
Toen ik terug liep naar de bank, druk pratend tegen je om maar niet te laten merken dat ik bang voor je was.. likte je aan mn hand.
Je ging weer op mn voeten liggen, maar nu opgerold, gezellig.
Toen ik de kinderen ging checken en beneden kwam, kwispelde je naar me, en ik durfde weer te ademen.
3 weken later liep je los op het uitlaatveld met je andere baasje.. je mocht even lekker rennen. het veld is 5 min lopen van ons af.. Ik kwam met Bonnie naar buiten en je hoorde dat.. je vergat je stok en kwam naar ons toe rennen.. klaar voor de aanval..
Godzijdank vloog Bonnie onder een geparkeerde vrachtwagen.. en bleef de schade bij een aantal hechtingen in haar achterpoot.
Weken later kwam ik weer oppassen... en je beschermde me weer alsof ik bij het huis hoorde.. we speelden samen, je lag op mn voeten toen ik tv keek.. je was gezellig.
Je derde aanval op Bonnie kon ik voorkomen door de voordeur dicht te knallen voor je neus.. ik weet niet wat je gedaan had als ik niet zelf aan de kant gesprongen was.. had je mij gepakt?
Een tijd later hoorde ik dat je wegging.. de reden is me nooit helemaal duidelijk geworden, maar op de een of andere manier mis ik je woedende geblaf wel als ik buiten ben.
Ik ben altijd de updates van je baasje blijven volgen, en heb nog vaak aan je gedacht en over je gepraat.
Vandaag kwam ik je baasje tegen met de nieuwe hond.. en hoorde ik dat je er niet meer bent.. je had last van Artrose en was al oud.. 10..
Ik heb je vaak K*t hond genoemd als ik weer bij de dierenarts zat met Bonnie, en als ik weer nieuwe pijnstillers voor haar ruggetje moest halen.. Dat zal ik nog wel vaker doen, als ze weer een slechte dag heeft en niet goed kan lopen.. En als ze weer eens compleet uit haar dak gaat van angst tegen een Duitse Herder..want elke Duitse herder moet dood en is eng volgens haar. En ik moet zeggen.. ik ben voorzichtiger met ze geworden.. door jouw gedrag...
Maar meisje, ik wil wel dat je weet dat ik je een bijzondere hond gevonden heb!
Rust zacht Yenta... enne.. als Bonnie over een héle lange tijd ook over die regenboogbrug komt.. Laat je haar heel?

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15

TARAK