Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijzondere bepalingen hond in Frankrijk

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
Aantal honden: 2

Bijzondere bepalingen hond in Frankrijk

Ongelezen bericht door Lance »

Hai,

Ik heb me geprobeerd te verdiepen in de bijzondere bepalingen om een hond mee te nemen naar Frankrijk.

Nu is het zo dat mijn hond een kruising is van een Engelse Stafford x Franse Bulldog.

Betekend het dus dat mijn hond hieronder valt?

1. De eerste categorie van aanvalshonden of waakhonden betreft honden die niet staan ingeschreven in een erkend stamboek, en die qua lichaamsbouw lijken op de rassen Staffordshire terriër, American Staffordshire terriër (“pit-bulls”), Mastiff en Tosa. Het is verboden deze honden mee te nemen voor een verblijf in Frankrijk of ze mee te nemen op doorreis in Frankrijk.

Wie o wie kan mij vertellen of mijn hond welkom is in Frankrijk?

Groetjes Marloes
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Bijzondere bepalingen hond in Frankrijk

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Lance schreef:Hai,

Ik heb me geprobeerd te verdiepen in de bijzondere bepalingen om een hond mee te nemen naar Frankrijk.

Nu is het zo dat mijn hond een kruising is van een Engelse Stafford x Franse Bulldog.

Betekend het dus dat mijn hond hieronder valt?

1. De eerste categorie van aanvalshonden of waakhonden betreft honden die niet staan ingeschreven in een erkend stamboek, en die qua lichaamsbouw lijken op de rassen Staffordshire terriër, American Staffordshire terriër (“pit-bulls”), Mastiff en Tosa. Het is verboden deze honden mee te nemen voor een verblijf in Frankrijk of ze mee te nemen op doorreis in Frankrijk.

Wie o wie kan mij vertellen of mijn hond welkom is in Frankrijk?

Groetjes Marloes
Op het eerste gezicht denk ik "ja, valt daaronder" maar een aantal foto's zullen helpen...

Suzanne
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Durf jij dan aan de hand van een foto te bepalen of deze hond welkom is of niet?
Ik meen ergens gezien te hebben dat jij erg van de regeltjes bent :hmmm:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hailfall »

Is zo inderdaad.. (dat ze dat is)

Waarom ga je naar Frankrijk eigenlijk en voor hoe lang?
Afbeelding
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Deze regels zijn heel ruim opgesteld en onderhevig aan interpretatie van de betreffende controlerende persoon. Ikzelf zou me niet zo snel laten zien met een hond die gekruist is met een stafford. Gewoon voor de zekerheid. Zal je net zien: iedereen heeft geen gezeik en juist ik wel. Kan ik mijn hond gedag zwaaien. Nee, laat maar dan. (is een voorbeeld he, heb zelf geen kruising staffords maar wel staffords)
Staff-Love
Actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier

Ongelezen bericht door Staff-Love »

ik zou het risico niet nemen want je hebt een kruising, dus het is geen erkend ras, en qua bouw lijkt hij ook op een aanverwant ras, je hondje is helaas dus niet welkom volgens bovenstaand artikel... :roos:
Afbeelding

Je kunt voor geld een hele mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart

Voor de deur van ons geweten ligt de hond van ons geheugen
Lance
Zeer actief

Hailfall schreef:Is zo inderdaad.. (dat ze dat is)

Waarom ga je naar Frankrijk eigenlijk en voor hoe lang?
Gewoon op vakantie, voor een weekje maar overigens...

Hier overigens nog een foto van hem, mocht dat nuttig zijn.
Afbeelding

Op zijn paspoort staat overigens kruising Franse Bulldog... Anyway, misschien eens overleggen met mijn dierenarts, die heeft er waarschijnlijk meer verstand van dan ik...
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Je hond lijkt niet op een franse bull maar neigt in mijn ogen meer naar een stafford.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou het niet doen, waarom zou je voor een weekje vakantie dat risiko nemen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik zou het risico ook niet nemen. Het zou best kunnen dat het helemaal goed gaat, maar mocht het niet zo zijn zou ik het mezelf nooit vergeven.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

dogo4ever schreef:Je hond lijkt niet op een franse bull maar neigt in mijn ogen meer naar een stafford.

Mee eens en daarom zou ik het risico niet nemen.
Lance
Zeer actief

renee-uk schreef:ik zou het niet doen, waarom zou je voor een weekje vakantie dat risiko nemen?
Tja... Omdat oppas regelen voor hem wat lastig is (rage syndroom e.d.) en ik het fijn zou vinden om hem mee te nemen. Onze andere hond is een Amerikaanse stafford, die gaat zoiezo niet mee aangezien het voor haar geen plezier zou zijn gezien muilkorf e.d.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga voor de zekerheid nog even navragen wat mijn dierenarts hierin zou kunnen beteken, maar uiteraard ga ik het risico niet nemen als er teveel haken & ogen aan zitten.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Voor de zekerheid: het gaat er dus niet om wat voor kruising de hond IS, maar waar hij op lijkt.
Dus al is het een bewijsbare kruising tussen sheltie en goldenretriever, maar hij ziet er per ongeluk uit als een Amstaff..... DAN heb je met die regelgeving te maken.

De consequentie is denk ik dat ze de hond in laten slapen en het gaat 'm dus niet over geweigerd worden aan de grens ofzo.....

Persoonlijk zou ik een ander vakantieland uitzoeken, en dan wel 1 waarvoor je niet door Frankrijk moet... dat mag dan nl ook niet. Geen risico lopen met je hond toch?

Suzanne
Lance
Zeer actief

Ja klopt. Mijn vakantie staat al geboekt :hmmm: . Dus in dat geval moet ik voor hem wat anders bedenken.
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Wij gaan altijd op autovakantie naar Spanje, maar Taiga gaat inderdaad niet mee. Vanwege de regels in Frankrijk. Sommige mensen zeggen dat ze noooooooit gecontroleerd worden of dat ze het allemaal wel toelaten, maar ik neem dat risico niet. Dus dan gaat ze niet mee. Ze zit trouwens dan prima op haar logeeradres.

Ik zou je hond inderdaad niet meenemen.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Lance schreef:Tja... Omdat oppas regelen voor hem wat lastig is (rage syndroom e.d.) en ik het fijn zou vinden om hem mee te nemen. Onze andere hond is een Amerikaanse stafford, die gaat zoiezo niet mee aangezien het voor haar geen plezier zou zijn gezien muilkorf e.d.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga voor de zekerheid nog even navragen wat mijn dierenarts hierin zou kunnen beteken, maar uiteraard ga ik het risico niet nemen als er teveel haken & ogen aan zitten.
Lance schreef:Ja klopt. Mijn vakantie staat al geboekt :hmmm: . Dus in dat geval moet ik voor hem wat anders bedenken.
Misschien toch een idee om de volgende keer eerst uit te zoeken of ie wel meekan voordat je een vakantie bespreekt ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

amerikaanse staff met stamboom mag sowieso niet in frankrijk.

engelse staff met stamboom wel maar alles wat op engelse staff lijkt en geen stamboom heeft mag niet.

jouw hond mag niet. is echt een stafford en heeft geen stamboom. niet doen!
Afbeelding
Lance
Zeer actief

Een Amerikaanse staf mét stamboom mag het land wel in volgens deze regels, mits aangelijnd en gemuilkorfd.

2. De tweede categorie van waak- of verdedigingshonden betreft zuivere hondenrassen die wel staan ingeschreven in een erkend stamboek: Staffordshire terriër, American Staffordshire terriër, Rottweiler, Tosa, en honden die lijken op het Rottweilerras. Het is toegestaan deze honden mee te nemen voor een verblijf op of doorreis over het Franse grondgebied. Echter, het dragen van een muilkorf en aanlijning is verplicht in voor het publiek toegankelijke plaatsen, en de eigenaar moet bovendien verzekerd zijn voor de hond.
Voor het publiek toegankelijke plaatsen zijn alle plekken waar een hond andere mensen kan ontmoeten.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Lance schreef:Een Amerikaanse staf mét stamboom mag het land wel in volgens deze regels, mits aangelijnd en gemuilkorfd.

2. De tweede categorie van waak- of verdedigingshonden betreft zuivere hondenrassen die wel staan ingeschreven in een erkend stamboek: Staffordshire terriër, American Staffordshire terriër, Rottweiler, Tosa, en honden die lijken op het Rottweilerras. Het is toegestaan deze honden mee te nemen voor een verblijf op of doorreis over het Franse grondgebied. Echter, het dragen van een muilkorf en aanlijning is verplicht in voor het publiek toegankelijke plaatsen, en de eigenaar moet bovendien verzekerd zijn voor de hond.
Voor het publiek toegankelijke plaatsen zijn alle plekken waar een hond andere mensen kan ontmoeten.

Wat is de bron van deze quote?
Lance
Zeer actief

http://www.dogsincluded.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”