Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wel of geen dierenziektekostenverzekering?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tineke-h61
nieuw lid
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Wel of geen dierenziektekostenverzekering?

Ongelezen bericht door Tineke-h61 »

Wij gaan een rashond aanschaffen ( een pup). Ik ben aan het denken of het zich 'loont', financieel gezien, om een verzekering af te sluiten. Premie is ong € 300 per jaar. maar evengoed moet je dan zelf 19% van elke rekening zelf betalen.
Wie heeft ervaring hiermee? Wat raden jullie me aan?
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Wel of geen dierenziektekostenverzekering?

Ongelezen bericht door shibashira »

Ik zelf zit bij petplan.... heb het middelste pakket en betaal zo'n 20 euro per hond. Tja.. ik kan het iedereen alleen maar aanraden, maar (!!!) dat komt door mijn ongelukkige ervaringen tot nu toe. Hiervoor een ongezond hondje gehad en vele kosten die op mij terecht kwamen. Kon ze wel betalen daar niet van, maar toch veel geld he. 1 bezoekje dierenarts en je slaat steil achterover!!!

Nu twee in mijn ogen gezonde honden gekocht, maar beiden toch verzekerd. Een ongelukje is zo gebeurd. Mijn teefje sprong in een diepe kuil en haar kruisband scheurde. Kosten ruim 2000 euro. Voor de komende 8 jaar heb ik haal al verzekerd. Dus ja... ik ben blij met de verzekeringen. Ze doen ook nergens moeilijk over.
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

ps. bij petplan betaal je geen 19%, maar per ingediende declaratie 35 euro. Ik dien alles 1 keer per jaar in, dat scheelt dan weer. En kijk 35 euro of 19% van 2000 euro... da's nogal een verschil
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Ik zou zelf eerder kiezen voor iedere maand wat apart leggen, voor noodgevallen. Maar het ligt denk ik verder erg aan je persoonlijke financiële situatie en aan je ras. Mijn bulldog kon ik amper verzekeren en anders alleen maar voor zo'n hoge premie dat ik daarvoor bedankt heb. Nadeel van een verzekering vind ik zelf dat vaak nog best wat is uitgesloten. Als je zorgt dat je zelf een potje hebt (liefst al beginnen aan te leggen voor de hond er is, zo zou ik het een volgende x doen) kom je in die zin minder snel voor verrassingen te staan.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Expecting schreef:Ik zou zelf eerder kiezen voor iedere maand wat apart leggen, voor noodgevallen. Maar het ligt denk ik verder erg aan je persoonlijke financiële situatie en aan je ras. Mijn bulldog kon ik amper verzekeren en anders alleen maar voor zo'n hoge premie dat ik daarvoor bedankt heb. Nadeel van een verzekering vind ik zelf dat vaak nog best wat is uitgesloten. Als je zorgt dat je zelf een potje hebt (liefst al beginnen aan te leggen voor de hond er is, zo zou ik het een volgende x doen) kom je in die zin minder snel voor verrassingen te staan.
Je komt wel voor verrassingen te staan als een jonge hond wat acuuts krijgt.
Dan zit er in dat potje meestal niet genoeg en dan heb je alsnog een probleem, mits je geen voldoende eigen financiële middelen hebt.

Ik heb hiervoor een hond gehad die met haar 6e jaar acuut nierfalen kreeg.
Dat heeft me in een goede maand € 3000,= gekost (zij was niet verzekerd). Ik heb het wekelijkse ritje van Dordrecht naar Dodewaard (175 km.) om bloed te laten prikken en de crematie (want ze mocht het niet redden) er nog geen eens bijgerekend.
Gelukkig had ik dat geld wel, want je probeert toch alles om je hond te redden.

Uitgaande van jouw redernatie, waarbij je wat geld opzij legt, zeg € 25,= per maand, zou je hier bijna de helft op tekort komen.
Je komt dan aan € 1800,= in zes jaar tijd.

Ik heb mijn honden nu allebei wel verzekerd bij Proteq, want voor de hond met acuut nierfalen, had ik een hond die nog net voor haar tweede jaar epilepsie kreeg.
Ook dat heeft me duizenden euro's gekost, want ook zij was niet verzekerd.
Ik ben erg blij mee met de verzekeringen, want het scheelt een hoop geld als er iets is.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Hier verzekerd bij petplan (geen rashond, maar wel uitsluitingen op bepaalde vergoedingen i.v.m. zijn kruising, stom dat we dat aangegeven hadden...) en bijzonder blij ermee. Niet dat hij zo vaak iets heeft, maar een keer in het weekend geblesseerd raken kan aardig in de papieren lopen. Toch fijn als het overgrote deel dan vergoed wordt. Die 18 euro (ofzo) per maand missen we toch niet. Maar hoe kom je in vredesnaam aan een premie van 300 euro? Dat vind ik dan wel weer vrij veel? Welke verzekering had je op het oog?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hier geen verzekering. Dit hebben wij besloten door alle uitsluitingen die er zijn naast elkaar te leggen en daarop besloten het niet te doen (al jaren geleden).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

MoniqueDM schreef:
Expecting schreef:Ik zou zelf eerder kiezen voor iedere maand wat apart leggen, voor noodgevallen. Maar het ligt denk ik verder erg aan je persoonlijke financiële situatie en aan je ras. Mijn bulldog kon ik amper verzekeren en anders alleen maar voor zo'n hoge premie dat ik daarvoor bedankt heb. Nadeel van een verzekering vind ik zelf dat vaak nog best wat is uitgesloten. Als je zorgt dat je zelf een potje hebt (liefst al beginnen aan te leggen voor de hond er is, zo zou ik het een volgende x doen) kom je in die zin minder snel voor verrassingen te staan.
Je komt wel voor verrassingen te staan als een jonge hond wat acuuts krijgt.
Dan zit er in dat potje meestal niet genoeg en dan heb je alsnog een probleem, mits je geen voldoende eigen financiële middelen hebt.

Ik heb hiervoor een hond gehad die met haar 6e jaar acuut nierfalen kreeg.
Dat heeft me in een goede maand € 3000,= gekost (zij was niet verzekerd). Ik heb het wekelijkse ritje van Dordrecht naar Dodewaard (175 km.) om bloed te laten prikken en de crematie (want ze mocht het niet redden) er nog geen eens bijgerekend.
Gelukkig had ik dat geld wel, want je probeert toch alles om je hond te redden.

Uitgaande van jouw redernatie, waarbij je wat geld opzij legt, zeg € 25,= per maand, zou je hier bijna de helft op tekort komen.
Je komt dan aan € 1800,= in zes jaar tijd.

Ik heb mijn honden nu allebei wel verzekerd bij Proteq, want voor de hond met acuut nierfalen, had ik een hond die nog net voor haar tweede jaar epilepsie kreeg.
Ook dat heeft me duizenden euro's gekost, want ook zij was niet verzekerd.
Ik ben erg blij mee met de verzekeringen, want het scheelt een hoop geld als er iets is.
Daarom vind ik ookdat het van je eigen financiële situatie afhangt. :wink: Bij een volgende hond zou ik ruim vantevoren al beginnen met geld apart houden zodat er al een potje is wanneer de hond komt. En niet iedere hond heeft of krijgt iets ernstigs/duurs. Toen ik Django wilde verzekeren moest ik geloof ik 35 euro per maand betalen maar zat er wel een hele waslijst bij van aandoeningen die uitgezonderd waren van verzekering (omdat hij x engelse bull is). Dan vind ik dat het risico niet waard en spaar ik zelf liever, maar je moet dan idd wel voor jezelf de afweging maken of je een onvoorzien hoge rekening kan ophoesten.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
MoniqueDM
Zeer actief

Expecting schreef: En niet iedere hond heeft of krijgt iets ernstigs/duurs.
Nee, dat klopt, maar dat weet je helaas niet van te voren.
Ik heb twee keer achter elkaar pech gehad, dus ik heb er wel van geleerd, want je spaarrekening slinkt wel enorm snel als een hond wel iets ernstigs/duurs krijgt :wink: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Je weet dat inderdaad van te voren niet. Ik heb hier 1 zieke hond gehad en 2 zieke katten, waarvan 1 kat niet verzekerd was. Maar was maar wat blij dat hond en 1 kat wel verzekerd waren/zijn. Tenzij je geld genoeg op de bank hebt staan, maar het kan soms aardig oplopen. Zeker als er echt iets ernstigs is, en dan kom je er niet met het premiebedrag sparen. Dan moet je toch wel een paar duizend euro op voorraad hebben.

Maar met €300 per jaar, heb je dan heel veel extra verzekerd? Ik heb Yentle deze keer bij de Hema verzekerd en dat scheelt stukken met Proteq. Ik heb bij de Hema gekeken en een hond tot 55 kg kost daar €11 per maand.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Wel. Wij hebben een oudere hond in huis genomen en wij zijn heel blij met de verzekering (omgekeerd vast minder). Maar mochten wij een pup in huis nemen, dan wordt die ook verzekerd. Het kost wat, maar mocht het misgaan dan ben je blij dat je geld terugkrijgt.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik vind het te duur om te doen. Voor een Duitse Herder (intact) betaal ik iets van 30-40 euro per maand. Dat vind ik echt teveel geld. Als je mazzel hebt is het zelfs weggegooid geld. Dan spaar ik liever zelf voor bv castratie. Want dat kan ook apart verzekerd worden, betaal ik nog meer.
Heel apart dat HD uitgesloten is. Ik heb cd's van haar heupen, alles wat nu stuk eraan is, is dus van buitenaf. Daarin zouden ze ook wat meer ruimte moeten geven. Bv voor degene die rontgenen andere heup/elleboog/rug problemen niet meer uitsluiten
Perry en Noah

Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

duitse herder schreef:Ik vind het te duur om te doen. Voor een Duitse Herder (intact) betaal ik iets van 30-40 euro per maand.
Bij welke maatschappij en hoe oud is jouw herder?
Ik heb net even zitten kijken bij Proteq en daar zou je voor een 4-jarig teefje rond de € 25,= per maand kwijt zijn.
Dat is dan alleen de basisverzekering omdat je schreef dat je liever zelf spaart voor een eventuele castratie.

Ik heb overigens ook alleen basisverzekeringen voor mijn honden hoor :wink: .
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Geen verzekeringen hier. Ik vind verzekeringen boeven, dus hier alleen de 'verplichte' verzekeringen (WA enzo). De honden zijn niet verzekerd. En maar goed ook. In 13 jaar hondenbezit zijn we misschien in totaal 500 euro aan dierenarts- en crematiekosten kwijt geweest (buiten de entingen, en ik denk zelfs dat ik in die 500 euro foto's meegerekend heb die toch niet waren vergoed ivm eventuele HD).
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb ze allebei verzekerd en Reina's kruisbandoperatie is op 15 euro eigen risico na volledig vergoed. Als ik de premie in een potje had gedaan die ik tot nu betaald heb voor allebei (2 jaar verzekerd) had ik er nog 400 euro bij kunnen leggen. Ook andere dingetjes zoals een oorontsteking en hotspots werden volledig vergoed.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MoniqueDM schreef:Bij welke maatschappij en hoe oud is jouw herder?
Ik heb net even zitten kijken bij Proteq en daar zou je voor een 4-jarig teefje rond de € 25,= per maand kwijt zijn.
Dat is dan alleen de basisverzekering omdat je schreef dat je liever zelf spaart voor een eventuele castratie.
Dat is dus 300 per jaar. Drieduizend voor Saar, en 2400 voor Miep. Plus 900 voor Sam en Boy samen. Dat is 6300 euro wat ik niet betaald heb, t.o.v. misschien 300 euro die ze vergoed hadden. Mwah, denk dat wij per ongeluk goed gekozen hadden.
En natuurlijk is het een kwestie van geluk of pech. Misschien hadden wij dan gewoon geluk dat onze eerste 2 reuen direct zo aangereden werden dat ze gelijk door naar het crematorium konden (hoewel, da's niet waar; Sam is nog levend naar een DA gereden, maar ik geloof dat die rekening iets van 35 euro was).
alm@
moderator

MoniqueDM schreef:
duitse herder schreef:Ik vind het te duur om te doen. Voor een Duitse Herder (intact) betaal ik iets van 30-40 euro per maand.

Ik betaal voor gecastreerde Reina van 5 jaar 20 euro per maand bij Petplan voor de basisverzekering.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Marion. schreef:
Dat is dus 300 per jaar. Drieduizend voor Saar, en 2400 voor Miep. Plus 900 voor Sam en Boy samen. Dat is 6300 euro wat ik niet betaald heb, t.o.v. misschien 300 euro die ze vergoed hadden.
Die foto's van Saar had je wel vergoed gekregen.
Voor de rest vergoeden ze best veel, dus ik weet niet of je dat met natte vingerwerk kunt samenvatten in 300 euro.
Marion. schreef: Mwah, denk dat wij per ongeluk goed gekozen hadden.
Waarin hadden jullie goed gekozen?
Om bij jullie fokster honden te kopen of om niet voor een verzekering te kiezen?
Marion. schreef:En natuurlijk is het een kwestie van geluk of pech. Misschien hadden wij dan gewoon geluk dat onze eerste 2 reuen direct zo aangereden werden dat ze gelijk door naar het crematorium konden (hoewel, da's niet waar; Sam is nog levend naar een DA gereden, maar ik geloof dat die rekening iets van 35 euro was).
Voor 35 euro mag je nu net je grote teen de spreekkamer binnen zetten.
Dat is niet meer te vergelijken met de prijzen van zo'n 12 jaar geleden (bovendien hadden we toen nog guldens :wink: ).
En ja, het is absoluut een kwestie van geluk of pech.
Ik had die 6300 euro er voor Megan en Jenny er met gemak uitgehaald en dan praten we nota bene maar over een tijdsbestek van 4 jaar.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

alm@ schreef:
MoniqueDM schreef:

Ik betaal voor gecastreerde Reina van 5 jaar 20 euro per maand bij Petplan voor de basisverzekering.
Dat bedoel ik dus en daarom vraag ik me af waar die 30 of 40 euro vandaan komt.
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Bob is nu 14 maanden, in het eerste jaar zijn we 500 euro kwijt geweest aan DA kosten (inentingen, bultje kijken, bultje weghalen, oren, gestresst in de auto) we hebben daarvan bijna 400 euro terug gekregen.
Geen echt gekke dingen maar die verzekering (ook petplan) is toch wel lekker.
Wij hebben het middelste pakket met de reiverzekering omdat meneer meegaat naar het buitenland in de camper.
En de groeten van de mannen :zwaai
alm@
moderator

MoniqueDM schreef:
alm@ schreef: Ik betaal voor gecastreerde Reina van 5 jaar 20 euro per maand bij Petplan voor de basisverzekering.
En dan betaal ik per hond nog een paar euro meer per maand omdat ik voor een eigen risico van 15 euro per declaratie gekozen heb :wink:
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Hier zijn de honden niet verzekerd. In al de jaren dat hier honden rondlopen is de pootamputatie van Timo de grootste kostenpost geweest. (ongeluk gebeurde op een zondag, operatie doordeweeks) de totale kosten inclusief nazorg en medicijnen zal rond de €400/€500 zijn geweest. Verder zijn we hier tot op heden alleen kosten aan enten/ontwormen kwijt.
MoniqueDM
Zeer actief

alm@ schreef:
MoniqueDM schreef:
alm@ schreef: Ik betaal voor gecastreerde Reina van 5 jaar 20 euro per maand bij Petplan voor de basisverzekering.
En dan betaal ik per hond nog een paar euro meer per maand omdat ik voor een eigen risico van 15 euro per declaratie gekozen heb :wink:
Voor net iets meer dan 40 euro heb ik twee honden in de verzekering en dat zijn toch ook geen kleintjes.
Ik ben dan ook heel benieuwd naar het antwoord van Duitse Herder :wink: .
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb gelukkig nog geen ervaring bij de Hema voor wat betreft de verzekering van Yentle, maar t.o.v. Proteq scheelde het €8 per maand. Dus ik betaal nu € 10,50 per maand i.p.v € 18,--. Ze zijn ongeveer hetzelfde alleen is het jaar bedrag bij de Hema €3.000 en bij Proteq €3.500. Nu hoop ik dat echt niet ieder jaar te halen. Vandaar mijn overstap.
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Ik heb al 25 jaar honden en meer dan 30 jaar katten. Nooit een verzekering gehad.Wel naar gekeken en berekend. Tot nu toe zou ik met de verzekering vele malen duurder uit zijn geweest dan de kosten die ik heb gehad. Heb ook niet al te veel gekke dingen gehad.
Als je van plan bent een verzekering af te sluiten, lees dan heel goed de kleine lettertjes. Het verschild nogal wat poliskosten betrefd maar zeker wat de vergoedingen en eigen risico zijn.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik heb beide honden verzekerd (katten niet) en ben er erg tevreden over en ook blij mee dat ik het heb gedaan.
Met Kaya altijd al flinke kosten gehad, met Moritz de laatste maanden ook (ernstig ziek, specialisten, opnames, enz.) en nu met
Puchu zijn allergie ben ik er ook maar wat blij mee dat in ieder geval het geld geen probleem is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueDM schreef:
alm@ schreef:
MoniqueDM schreef: Dat bedoel ik dus en daarom vraag ik me af waar die 30 of 40 euro vandaan komt.
Voor net iets meer dan 40 euro heb ik twee honden in de verzekering en dat zijn toch ook geen kleintjes.
Ik ben dan ook heel benieuwd naar het antwoord van Duitse Herder :wink: .
Ik ben voor mijn twee honden euro 47,14 per maand kwijt. Maar vooral Kaya (Rottweiler) is wel duur, ik dacht dat zij rond
de euro 28,00 kost. Het ligt ook aan het ras wat je hebt hoe duur de verzekering is..... tenminste, dat dacht ik wel?
Afbeelding
A good dog never dies...

MoniqueDM
Zeer actief

Caro. schreef: Het ligt ook aan het ras wat je hebt hoe duur de verzekering is..... tenminste, dat dacht ik wel?
Ja klopt!
Sandy is met 2 jaar in de verzekering gegaan en kost net 20 euro per maand en Donna was bijna 6 jaar (nog net vijf :F: ) toen ze in de verzekering is gegaan en daarom is de premie van Donna net iets duurder..., goed 23 euro.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Dat is dus 300 per jaar. Drieduizend voor Saar, en 2400 voor Miep. Plus 900 voor Sam en Boy samen. Dat is 6300 euro wat ik niet betaald heb, t.o.v. misschien 300 euro die ze vergoed hadden. Mwah, denk dat wij per ongeluk goed gekozen hadden.
En natuurlijk is het een kwestie van geluk of pech. Misschien hadden wij dan gewoon geluk dat onze eerste 2 reuen direct zo aangereden werden dat ze gelijk door naar het crematorium konden (hoewel, da's niet waar; Sam is nog levend naar een DA gereden, maar ik geloof dat die rekening iets van 35 euro was).
Het is natuurlijk altijd iets wat je niet kan weten.... jij hebt goed gegokt door ze niet te verzekeren, ik heb goed gegokt door ze wel te verzekeren. Toen Moritz ziek werd, was ik in één week iets van euro 2.000 / 2.500 kwijt.
Aan Kaya is schat ik in haar bijna 9 jarige leeftijd voor zo'n euro 8.000 gesleuteld (vooral het eerste jaar veel door een foute diagnose).

Je weet het gewoon niet van te voren. Heb je geld genoeg om elke dierenarts- of specialistenrekening te betalen, dan kan je vrij makkelijk het risico nemen om je hond niet te verzekeren. Zit je echter krapper bij kas en heb je een enorm probleem bij een rekening van euro 1000 of hoger, dan zou ik het wel aanraden. Het is altijd nog gespreid die kosten van de verzekering.
Afbeelding
A good dog never dies...

Tineke-h61
nieuw lid
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Tineke-h61 »

Lieve allemaal,
ik ben blij met al jullie reacties. Wat ik eruit destilleer is dat het toch wel verstandig is. Zoals gezegd, je weet nooit of ze ziek worden of wat anders aan de hand krijgen en dan is ons spaarpotje echt niet groot genoeg!
Nu ga ik nog eens rustig kijken welke verzekering het meest biedt voor het minste geld! Bij Proteq was het 300 per jaar ( de uitgebreide verzekering), Hema en petplan moet ik goed doorkijken.
Bedankt allemaal

groetjes
tineke
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”