Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Speuren iets voor een Kuvasz?
Moderator: moderatorteam
Speuren iets voor een Kuvasz?
-
Laatst gewijzigd door Ήυs op 06 jul 2011 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: Speuren iets voor een Kuvasz?
Volgensmij deed Bo (de Tatra) ook aan speuren. Misschien Jeanette benaderen? 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita inu
Vanmiddag ben ik met mijn hond (akita) voor de eerste keer gaan speuren, het was echt superleuk! Aiko had de grootste lol. Ik ben bij Brenda bouman geweest, website is: http://www.speurhond.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Iedere hond kan speuren, er speurt daar ook een doof en blind jack russeltje van 15 jaar oud
Iedere hond kan speuren, er speurt daar ook een doof en blind jack russeltje van 15 jaar oud

-
Laatst gewijzigd door Ήυs op 06 jul 2011 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hieronder mijn ervaring, ook bij Henk en Brenda Bouman.
http://mastindelospirineos.nl/pagina's/ ... euren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mastindelospirineos.nl/pagina's/ ... euren.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
-
Laatst gewijzigd door Ήυs op 06 jul 2011 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
- Contacteer:
Dit was inderdaad een workshop van één dag, inclusief lunch etc. Erg leuk!djow schreef:Super! dankje! maar dit is dan zomaar een dagje?Baïla schreef:Hieronder mijn ervaring, ook bij Henk en Brenda Bouman.
Maar er zijn ook gewoon mogelijkheden voor lessen van 1 -2 uur ofzo alleen moet je het geluk hebben dat je dat bij je in de buurt hebt...
Ik vond het gewoon leuk om dit eens te doen en te kijken wat een Mastin er van terecht bracht en dat viel niets tegen...het is inderdaad voor heel veel
honden geschikt

Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik denk dat als je googled op "praktijkspeuren", je best wel wat adressen zult vinden, vast ook bij jou in de buurt.
-
Laatst gewijzigd door Ήυs op 06 jul 2011 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
wil je in groepsverband speuren?
elke hond kan speuren, sommige honden vinden het leuker dan andere en zien er minder de lol van in, maar die neus zit er niet voor niks aan.
Op onze speurcursus, zitten terriers, cockertjes, herders, bordercolies, senner honden, kleine frummelhondjes, nou van alles en nog wat dus. Maar het leukst vind ik het speuren nog omdat het vrijwel altijd en overal kan, je niet veel nodig hebt en het ook heel goed alleen met je hond kan doen.
Het is wel leuk om samen te starten, wat te leren over de wind enzo, maar het kan altijd.
Wij speuren op mensen geur en dat is gewoon heel makkelijk, niks nodig behalve een beloningsspeelgoed aan het eind van het spoor. Een wandeling door het bos kan dan gelijk een speurspel worden.
Een duidelijk beginpunt nemen, voetenvegend lopen en aan het eind een speelgoed (telkens dezelfde). Hond aan het begin van het spoor zetten, laten liggen of zitten, met je hand naar de beginplek wijzen...en commando speur geven. De meeste hondjes snappen het dan al vrij snel. En dan telkens belonen als hij bij het eindpunt aankomt. Zorgen dat begin en eindpunt genoeg uit elkaar liggen en rustig opbouwen in moeilijkheid.
handigst om te beginnen op terrein waar niet te veel gelopen wordt. IN het bos van de paden af ofzo, ruiterpaden en geasfalteerd pad nog even mijden en je kunt zo aan de slag!
elke hond kan speuren, sommige honden vinden het leuker dan andere en zien er minder de lol van in, maar die neus zit er niet voor niks aan.
Op onze speurcursus, zitten terriers, cockertjes, herders, bordercolies, senner honden, kleine frummelhondjes, nou van alles en nog wat dus. Maar het leukst vind ik het speuren nog omdat het vrijwel altijd en overal kan, je niet veel nodig hebt en het ook heel goed alleen met je hond kan doen.
Het is wel leuk om samen te starten, wat te leren over de wind enzo, maar het kan altijd.
Wij speuren op mensen geur en dat is gewoon heel makkelijk, niks nodig behalve een beloningsspeelgoed aan het eind van het spoor. Een wandeling door het bos kan dan gelijk een speurspel worden.
Een duidelijk beginpunt nemen, voetenvegend lopen en aan het eind een speelgoed (telkens dezelfde). Hond aan het begin van het spoor zetten, laten liggen of zitten, met je hand naar de beginplek wijzen...en commando speur geven. De meeste hondjes snappen het dan al vrij snel. En dan telkens belonen als hij bij het eindpunt aankomt. Zorgen dat begin en eindpunt genoeg uit elkaar liggen en rustig opbouwen in moeilijkheid.
handigst om te beginnen op terrein waar niet te veel gelopen wordt. IN het bos van de paden af ofzo, ruiterpaden en geasfalteerd pad nog even mijden en je kunt zo aan de slag!

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
ik was ook op zoek naar informatie over speuren, ik lees dat je speelgoed verstopt maar wat doe je met honden die niet echt geinteresseerd zijn in speelgoed, voor wie speelgoed vinden an sich dus niet echt een beloning is? kan je dan ook iets lekkers verstoppen voor ze of werkt dat niet goed? of kan je ze dan wat lekkers geven als ze het speelgoed gevonden hebben?
kan je ook 2 honden tegelijk laten speuren of beter 1 voor 1? (als je het puur voor de lol doet en niet in groepsverband)
kan je ook 2 honden tegelijk laten speuren of beter 1 voor 1? (als je het puur voor de lol doet en niet in groepsverband)
-
Laatst gewijzigd door Ήυs op 06 jul 2011 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
bij ons is het speeltje meer om het eindpunt aan te geven. Boris pakt het speelgoed ook niet (hij heeft een knuffelfazant als einde) pas als ik het oppak wil hij af en toe erin happen. Voor Boris is het speuren op zich al belonend genoeg, maar als je begint kun je ook gewoon bij het eindpunt en speelgoedje vinden, als ze het alleen al aantikken ofzo belonen met een snoepje. Ik zou niet iets te eten verstoppen nog, want dan gaan ze zoeken naar het eten wat ze ruiken en niet meer speurend te werk.
Met twee honden speuren kan super goed en mooi gaan, iemand op het cockerforum speurt met haar 3 cockers tegelijk en het is mooi om te zien hoe de honden elkaar daarbij ondersteunen. Maar ik zou het niet doen wanneer je nog in de aanleerfase bent, daarbij moet je goed met 2 lange lijnen overweg kunnen wanneer je met 2 honden tegelijk speurt.
Ik speur het liefst met een 5 m lijn en boris aan een speurtuig... maar dat speurtuig hoeft niet perse. Ik zou wel als ze normaal een halsband dragen een tuigje nemen, zodat ze ook merken dat er een andere disipline aan de beurt komt.
Met twee honden speuren kan super goed en mooi gaan, iemand op het cockerforum speurt met haar 3 cockers tegelijk en het is mooi om te zien hoe de honden elkaar daarbij ondersteunen. Maar ik zou het niet doen wanneer je nog in de aanleerfase bent, daarbij moet je goed met 2 lange lijnen overweg kunnen wanneer je met 2 honden tegelijk speurt.
Ik speur het liefst met een 5 m lijn en boris aan een speurtuig... maar dat speurtuig hoeft niet perse. Ik zou wel als ze normaal een halsband dragen een tuigje nemen, zodat ze ook merken dat er een andere disipline aan de beurt komt.

-
Laatst gewijzigd door Ήυs op 06 jul 2011 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
doe je altijd aan een tuig/lijn dan, niet los (als dat kan)? ik heb wel voor allebei een tuig, maar dat associeren ze nu waarschijnlijk met hardlopen en mogen trekken 

- Marlieke met Boris
- Zeer actief
ik vind dit speuren meer voor aan de lange lijn, op die manier werk je ook meer samen met je hond. Zoekwerk, naar zn gegooide verstopte bal doe ik wel los, maar dat is ook een hele andere soort iets.
Met speuren loopt Boris natuurlijk voorop en trekt ook lichtjes, of eigenlijk er staat gewoon druk op de lijn. Je zou kunnen kijken of een andere soort tuig die associatie geeft of een bepaalde lange lijn en natuurlijk een bijzonder speeltje of dergelijk, zodat er echt duidelijk is dat je iets 'bijzonders' gaat doen.
Met speuren loopt Boris natuurlijk voorop en trekt ook lichtjes, of eigenlijk er staat gewoon druk op de lijn. Je zou kunnen kijken of een andere soort tuig die associatie geeft of een bepaalde lange lijn en natuurlijk een bijzonder speeltje of dergelijk, zodat er echt duidelijk is dat je iets 'bijzonders' gaat doen.

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
misschien als ik steeds in hetzelfde stuk bos ga speuren dat ze ook wel de link leggen..
dank je voor de uitleg!
djow ik heb ff meegelift op jouw topic hoor, is niet erg toch? anders moest ik er zelf 1 openen met zo'n beetje dezelfde inhoud
dank je voor de uitleg!
djow ik heb ff meegelift op jouw topic hoor, is niet erg toch? anders moest ik er zelf 1 openen met zo'n beetje dezelfde inhoud

- Marlieke met Boris
- Zeer actief
ja klopt hoor, als wij in reeuwijk over 'het' veld komen weet meneer ook dat daar gezocht gaat worden, komen we in Nieuwekerk op Hitland weet boris dat daar gespeurd gaat worden.

-
Laatst gewijzigd door Ήυs op 06 jul 2011 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ah hier was je begonnen.Ik had eea al verteld via pb.
Bo vind speuren geweeeeldig
Maar we gaan in april wel eens samen wat afspreken
Bo vind speuren geweeeeldig

Maar we gaan in april wel eens samen wat afspreken

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Hier in ons dorp speurt iemand met een Chihuahua! Die is goed!
Doet ze zelf sporen uitleggen enzo, echt grappig!
Nou, moet Fodor dan ook kunnen!

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Zélfs Beau kan het, dat zegt watLéonieHonden schreef:Hier in ons dorp speurt iemand met een Chihuahua! Die is goed!
@ Djow: Het is gewoon per hond heel verschillend hoe leuk ze het vinden denk ik, maar proberen kan nooit kwaat toch?

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
je leraar of lerares Nederlands, die vindt je zeker niet zo leuk he.. of juist welHilde schreef:Zélfs Beau kan het, dat zegt watLéonieHonden schreef:Hier in ons dorp speurt iemand met een Chihuahua! Die is goed!
Nou, moet Fodor dan ook kunnen!![]()
@ Djow: Het is gewoon per hond heel verschillend hoe leuk ze het vinden denk ik, maar proberen kan nooit kwaat toch?

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik sta gemiddeld een 8.5 voor Nederlands dus het gaat best goed maar dit is wel heel erg :N: Zit ergens anders mee in mijn hoofdyamie schreef:je leraar of lerares Nederlands, die vindt je zeker niet zo leuk he.. of juist wel

-
Laatst gewijzigd door Ήυs op 06 jul 2011 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Zeeland? Damn dat is ver weg
. Mocht je een keer in de buurt van Roermond zijn geef je maar een gil, gaan we speuren.