Roos en ik doen samen een kennismakingscursus behendigheid en hebben er allebei erg veel lol in.
We hebben alleen een klein probleempje en ik hoop dat jullie tips hebben.
Het probleem is het volgende ze "past" niet op de kattenloop en de wip. Daarmee bedoelende dat ze niet weet hoe ze haar achterpoten moet neer zetten om op de plank te blijven. Ze doet ontzettend haar best en is ook niet angstig maar haar achterpoten glijden steeds van de plank.
Heeft iemand een idee van oefeningen waarmee we thuis aan de slag kunnen waardoor ze smaller (weet even niet hoe je anders omschrijft) leren lopen ?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tips voor een grote hond op wip en kattenloop
Moderator: moderatorteam
- jeanet01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Re: tips voor een grote hond op wip en kattenloop
Helemaal mee eensBoutje schreef:Hoe bewust is ze zich van haar achterpoten?
Ik kan me niet voorstellen dat ze breder is dan een stevig gebouwde aussie of een stevige golden, en die lopen ook.
Ik zou beginnen met oefeningen voor meer bewustzijn van haar lijf, dus vb door de sporten van een ladder heen lopen (aangelijnd en gecontroleerd beginnen zodat ze zich niet beweert), bezemstelen kriskras door- en over elkaar en daar tussendoor laten stappen,...
Als dit goed gaat een plank op de grond overheen leren stappen, waarschijnlijk lijkt ze niet bang maar zet ze zich toch wat schrap waardoor ze wijder gaat staan.. dus gewoon langzaam en plat op de grond beginnen en dan opbouwen.

Veel honden zijn zich niet of nauwelijks bewust van hun achterpoten. Het is een stukje coördinatie wat je ze kan leren door o.a. bovenstaande te oefenen.