Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eisen aan het vakantieverblijf

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Muk

Eisen aan het vakantieverblijf

Ongelezen bericht door Muk »

Ik ben wel benieuwd naar de eisen die jullie stellen aan het vakantieverblijf + de omgeving als jullie met de hond op vakantie gaan.

Zelf huren wij altijd een huis (als de hond meegaat) en een omheinde tuin is wel een grote must. Het huis moet schoon zijn. De omgeving is wel belangrijk, maar ook weer niet zo. Als de omgeving maar rustig is (wij komen voor onze rust) en als de hond in de buurt lekker los kan lopen vinden wij het best. Een landelijke omgeving dus. En wij willen één bedrag betalen, dus de prijs moet inclusief electriciteit en waterverbruik zijn.

Dus niet zoals ons laatste huis. Dat lag wel in een mooie omgeving, maar het huis zelf kon schoner (schimmel in de badkamer, in geen maanden goed gestoft enz.), dat vind ik echt een afknapper. En de rekening voor twee weken water + stroom was ook ruim 50 euro, dat verbruiken wij thuis niet eens.

Welke eisen stellen jullie aan het vakantieverblijf en de omgeving?
tineke

Re: Eisen aan het vakantieverblijf

Ongelezen bericht door tineke »

Een goed omheinde tuin en toen Orson nog leefde hele duidelijke afspraken dat er niemand onaangekondigd het terrein opkwam.
Rust vinden we ook inderdaad belangrijk dus daar kijken we ook naar.
We komen vaak op Drenthe uit ,gaan we eind dit jaar ook weer heen ,heerlijke wandelgebieden en een mooie omgeving.
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Bed zonder voeteneind.
Hond toegestaan
Wasmachine en droger.
Comfortabele meubels.
Liefst 2 wc's (voor het geval er 1 heeft gescheten)
Schoon en rustig.
Ow ja en niet te duur

Voor de rest geen eisen hoor!
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Huis dat ruim genoeg is (dus niet voor ons 2-en een 2-persoons huis, dat vind ik veel te krap), niet op een park, in een rustige omgeving, met het liefst een extra kamer/ruimte waar de honden kunnen slapen/blijven als we eventueel even boodschappen doen (bijkeuken of iets dergelijks), met veel rustige wandelgebieden in de nabijheid, in de zomerperiode bij voorkeur met voor honden opengesteld zwemwater.
Bij voorkeur ook met een afgegrensde tuin (door hekwerk o.i.d.) maar in de wintermaanden is dat weer geen must voor ons.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Mary schreef:Bed zonder voeteneind.
Hond toegestaan
Wasmachine en droger.
Comfortabele meubels.
Liefst 2 wc's (voor het geval er 1 heeft gescheten)
Schoon en rustig.
Ow ja en niet te duur

Voor de rest geen eisen hoor!
Herkenbaar, dat wil mijn man ook altijd, aangezien hij vrij lang is.
Die twee wc's zijn inderdaad wel handig. Niet voor mijn man, aangezien mijn poepjes reukloos zijn, maar voor mij. :mrgreen:

En maakt het veel uit of er in de omgeving wat te doen is voor de mens? Wij gaan eigenlijk altijd voor het wandelen en de rust. En dat er weinig toeristisch te doen is, is voor ons zelfs een pluspunt.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Wij kijken eigenlijk als eerste naar de inrichting van een huis, dus gaan puur op de foto's af. Geen tapijt op de grond maar parket of plavuizen. Kleden rollen we op als we aankomen. Geen stoffen bankstel of stoelen maar leder of sky. Onze honden verharen altijd en anders stofzuigen we ons rot in de vakantie. En er moet een vriezer aanwezig zijn voor het hondenvoer. Daarna gaan we selecteren op de rest zoals wel of geen omheining, omgeving en de mogelijkheden en de luxe die in een huis aanwezig is. We kiezen nooit voor een vakantiepark.
Wij gaan eigenlijk altijd naar Denemarken omdat we gek zijn op het strand en de duinen. Je hebt daar vrijwel altijd bijkomende kosten aan electriciteit en water maar dat is ingecalculeerd van te voren. De huurprijs van de huizen daar liggen in verhouding lager dan huizen in Nederland.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Mooie rustige omgeving om te wandelen; losloop- en zwem mogelijkheden. Huisje zelf boeit niet zo, liever niet op een druk park, eenvoudig en niet te duur.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

vlakbij de accomodatie een mooi wandel gebied waar ze ook los kunnen en mogen
voldoende ruimte in het huis
centrale verwarming
goede bedden
voldoende wandelgebieden in de nabije omgeving
supermarktje in de buurt
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

wij willen altijd wel erg graag een omheinde tuin maar dat is moeilijk te vinden als het ook nog een beetje betaalbaar moet zijn.
En het huisje moet in of pal naast het bos liggen. Zodat je vanuit het huisje zo weg kunt wandelen en niet eerst nog een stuk moet lopen of met de auto moet rijden.
Verder maakt het ons weinig uit, ik hoef geen luxe ofzo.
Afgelopen herfst in een klein oud huisje gezeten maar o zo lekker knus en gezellig ingericht. Ik wil namelijk ook liever geen huisjes ala Landallgreenparks e.d.

Overigens ben ik bezig een site op te zetten met vooral huisjes met omheinde tuinen waar honden welkom zijn. :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Het hangt bij ons van de vakantie af. Zomers gaan we vaak kamperen (dit jaar niet van gekomen, in maart een rondreis door Egypte gemaakt), maar dan vind ik het belangrijk dat we vanaf de camping direct heerlijk kunnen wandelen. Van grote campings houd ik niet, doe maar een beetje primitief en rustig.
Als we in de winter weg gaan, dan gaan we vaak een midweekje naar CP. Heerlijk ontspannen en de parken liggen vrijwel allemaal in een gebied waar je mooi kunt wandelen vanaf het park. De afgelopen twee keer via bungalows.nl geboekt, dus goedkoop, maar dan weet je pas vlak voordat je weg gaat naar welk park je gaat.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat ik belangrijk vind is dat we welkom zijn met 3 honden. Verder ben ik ook wel van enig comfort. Vaatwasmachine is wel een must zeg maar. De bedden moeten goed zijn en als het er nog een beetje gezellig uit ziet, dan ben ik helemaal blij. Tuin hoeft van mij niet perse omheind te zijn. Als we in de zomer maar wel buiten kunnen zitten. Gebied is ook belangrijk, graag veel mooie natuur in de buurt (mag ook op rij afstand met de auto zijn) en ook wat dorpjes om te kunnen bekijken en lekker te eten.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Leuke omgeving, niet al te duur en schoon sanitair. Geen huisje maar gewoon lekker kamperen. Meestal zoeken we een kleinere camping met ook wat ruimere plaatsen. Scheerlijn aan scheerlijn heb ik niet zo'n zin in :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

De enige echte eis is dat we er met meer honden, vaak meer dan 3, welkom zijn. Verder wil ik graag privacy in en rond het huisje. Omheinde tuin hoeft niet, ligt er wel aan hoe het ligt. Aan een echte weg, dan wel omheind. Gewoon in het bos-duin-lange leegte, dan hoeft het niet. De honden moeten rond kunnen scharrelen maar daarbij geen gevaar lopen. Weglopen doen ze niet. Ook wil ik geen directe buren met onbekende honden er naast, of een open tuin zodat alle honden bij elkaar kunnen komen.

Verder geen echte eisen. Privacy en meer honden mee kunnen nemen zijn eigenlijk de enige twee harde eisen.
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Een vriezer, 2 honden toegestaan, wandel mogelijkheden en bezienswaardigheden waar honden toe gelaten zijn in de buurt. Afgezette tuin. Liefst geen vloerbedekking beneden (we hebben een keer donkerblauwe vloerbedekking in de zitkamer gehad, enig idee hoe die er uit zag met 2 goldens ?)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”