Ik heb Jamey aangeleerd om op commando ('piep') een piepspeeltje uit een bakje te pakken en er dan mee te blijven piepen tot ik in actie kom (en haar beloon). Dat gaat nu heel goed, maar nu wil ik het stemcommando om gaan trainen naar een alarmgeluidje op mijn telefoon. Dat gaat helemaal niet goed. Op de een of andere manier legt ze de klik niet tussen het geluidje en de actie.
Ik heb eerst meerdere sessies alarmgeluidje+stemcommando. Maar ze blijft gewoon niets doen op het geluid, niet eens mij aankijken of wat dan ook. Het doet haar niets.
Vervolgens heb ik geprobeerd om dan opnieuw het gedrag in te trainen, maar dan dus met het geluid. Ook daarbij legt ze de klik niet. Het geluidje blijft gewoon niets voor haar betekenen.
Ik weet even njiet hoe ik nu verder moet, wat ik nog meer kan proberen.
Ze kan wel op geluidjes reageren (ze reageert immers ook op de deurbel), dus dat kan het probleem niet zijn. Het gedrag is ook bekend en dus al op een commando gezet. Maar ze heeft ook al andere dingen waar er meer commando's voor hetzelfde gedrag staan, dus dat kan het ook niet zijn...
Probleem is dus wat het wel kan zijn...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Omtrainen commando?
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Omtrainen commando?

You'll be in my heart... Always...
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Omtrainen commando?
Een mobiel heeft meestal een heel apart geluidje. Een "digitaal" geluidje zeg maar. Terwijl een deurbel gewoon werkt met een echte bel en een hamertje. Een fluitje is ook een "echt" geluid. Je moet dus kijken of je een geluidje kunt maken wat voor haar te onderscheiden valt. En dus liever geen digitaal geluidje. Overigens kan ze wel leren te reageren op een digitaal geluidje, maar het kost nou eenmaal een bak met moeite. Moet ze ook nog leren dat melodietje zus-en-zo gewoon de telefoon is en melodietje dit-en-dat is wel iets om te reageren. Lastig dus .....
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Deurbel is hier ook digitaal... En daar reageert ze heel fel op, lol...poembaa schreef:Een mobiel heeft meestal een heel apart geluidje. Een "digitaal" geluidje zeg maar. Terwijl een deurbel gewoon werkt met een echte bel en een hamertje. Een fluitje is ook een "echt" geluid. Je moet dus kijken of je een geluidje kunt maken wat voor haar te onderscheiden valt. En dus liever geen digitaal geluidje. Overigens kan ze wel leren te reageren op een digitaal geluidje, maar het kost nou eenmaal een bak met moeite. Moet ze ook nog leren dat melodietje zus-en-zo gewoon de telefoon is en melodietje dit-en-dat is wel iets om te reageren. Lastig dus .....
Het probleem is dat ze dus juist moet gaan reageren op een geluidje, omdat dat nou net de hele bedoeling hiervan is. Als ik stoned achter de pc zit, dat er een alarmgeluidje afgaat, en dat Jamey dan net zo lang gaat zitten piepen met dat speeltje tot ik in actie kom...

You'll be in my heart... Always...
- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Ik zou eerst apart het geluidje erin trainen, dat dat geluidje specialer is dan andere geluiden.
Bv het piepspeeltje op de grond voor haar neus neerleggen, geluidje laten spelen en zodra ze kijkt naar het piepspeeltje is het 'click'.
Eigenlijk aanleren zoals met een apport.
Je hond moet dan wel gewend zijn aan free-shapen en dus iets doen als je voor hem staat met je clicker.
Bv het piepspeeltje op de grond voor haar neus neerleggen, geluidje laten spelen en zodra ze kijkt naar het piepspeeltje is het 'click'.
Eigenlijk aanleren zoals met een apport.
Je hond moet dan wel gewend zijn aan free-shapen en dus iets doen als je voor hem staat met je clicker.