Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tuig gezocht maar nogal wat 'eisen'
Moderator: moderatorteam
- kreel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog en Boerboel
- Aantal honden: 2
Tuig gezocht maar nogal wat 'eisen'
In de hoop dat jullie met me mee willen denken, want gemakkelijk is het niet. Om te gaan mantrailen zoek ik een tuig voor Dirkje (Boerboel).
Vanwege elleboogproblemen mag het geen borsttuig zijn. Ook wil ik graag een 'gevoerd' tuig maar dan niet van fleece omdat daar zand enzo in kan blijven zitten. Dus gladde voering zeg maar, nylon? En ik wil graag dat het oogje kan bewegen dus niet vastzit op één punt.
Volgens mij wordt dit uitwijken naar buitenlandse sites, want ik kan het maar niet vinden.
Vanwege elleboogproblemen mag het geen borsttuig zijn. Ook wil ik graag een 'gevoerd' tuig maar dan niet van fleece omdat daar zand enzo in kan blijven zitten. Dus gladde voering zeg maar, nylon? En ik wil graag dat het oogje kan bewegen dus niet vastzit op één punt.
Volgens mij wordt dit uitwijken naar buitenlandse sites, want ik kan het maar niet vinden.
Laatst gewijzigd door kreel op 29 jan 2011 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Kreel, Noppes R.I.P., Toosje en Dirkje: GIRLPOWER!
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Tuig gezocht maar nogal wat 'eisen'
iets heel anders maar is een bottcher tuig geen oplossing?
Is geen borsttuig, maar wel een speurtuig
Is geen borsttuig, maar wel een speurtuig

- krullie
- Zeer actief
instap tuig of daytonatuig.
http://www.dierenwinkelxl.nl/product/35 ... ona-tuig-s" onclick="window.open(this.href);return false;
dat voldoet aan de eisen volgens mij.
dat bewegend oogje snap ik niet?
je bedoelt zoals bij een hurtta tuig?
http://www.dierenwinkelxl.nl/product/35 ... ona-tuig-s" onclick="window.open(this.href);return false;
dat voldoet aan de eisen volgens mij.
dat bewegend oogje snap ik niet?
je bedoelt zoals bij een hurtta tuig?
- kreel
- Vaste gebruiker
Heb eerste post even aangepast, want dat voorbeeld had ook geen bewegend oogje. Ik wil graag dat het oogje waar je de musketon aan vastklikt kan bewegen. Ja, hoe leg ik dat nou uit? Dat instaptuig heeft dat niet, daar zit het bevestigingspunt van de musketon vast. Als de hond flink zou trekken, trekt dat hele tuig scheef en dat wil ik dus niet. Vandaar een bewegend oogje.
- kreel
- Vaste gebruiker
Ahh, volgens mij kan je hier zien wat ik met een bewegend oogje bedoel: http://www.natteneuzen.nl/products/Hurtta-Pro-Tuig.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij heeft dit tuig het namelijk. Het oogje kan wat naar links en rechts verplaatsen als de hond een bepaalde kant op trekt, zonder dat er dan gelijk druk komt te staan op het tuig. Helaas is dit dus een borsttuig...
Volgens mij heeft dit tuig het namelijk. Het oogje kan wat naar links en rechts verplaatsen als de hond een bepaalde kant op trekt, zonder dat er dan gelijk druk komt te staan op het tuig. Helaas is dit dus een borsttuig...
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
-
- Zeer actief
Aan dit tuigje zat ik inderdaad ook te denken. Lijkt mij een heel fijn tuigje, goede verstelmogelijkheden. Heb hem helaas nog nooit in het echt gezien.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
ik heb er een voor cartouche, vind ze ideaal...enig nadeel is wel dat ie afschuwelijk duur is!Sita schreef:Aan dit tuigje zat ik inderdaad ook te denken. Lijkt mij een heel fijn tuigje, goede verstelmogelijkheden. Heb hem helaas nog nooit in het echt gezien.
wilde er ook een voor quireste, maar om nou bijna 80 euro uit te geven aan een tuigje voor een bijna 11 jarige hond...dat vind ik toch erg zonde...(krenterig he?)
ik moet zeggen dat ik met cartouche graag zweetwerk wilde gaan doen en daarom dat tuig had gekocht, incl de lange oranje lijn erbij...nu gebruik ik hem in wildrijke gebieden waar hij aan de lijn moet blijven.
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
laura23 schreef:ik heb er een voor cartouche, vind ze ideaal...enig nadeel is wel dat ie afschuwelijk duur is!Sita schreef:Aan dit tuigje zat ik inderdaad ook te denken. Lijkt mij een heel fijn tuigje, goede verstelmogelijkheden. Heb hem helaas nog nooit in het echt gezien.
wilde er ook een voor quireste, maar om nou bijna 80 euro uit te geven aan een tuigje voor een bijna 11 jarige hond...dat vind ik toch erg zonde...(krenterig he?)
ik moet zeggen dat ik met cartouche graag zweetwerk wilde gaan doen en daarom dat tuig had gekocht, incl de lange oranje lijn erbij...nu gebruik ik hem in wildrijke gebieden waar hij aan de lijn moet blijven.
Hallo
Ik werk (speur/mantrail) al een paar jaar met dit tuig. Bevalt uitstekend. Klopt w.b. de prijs. Ik heb het via marktplaats 2e hands gekocht. Dus mazzel.
De lijn bevalt iets minder als ze met snelheid door je vingers gaat. Ik werk graag met een leren lijn.
trulier
- kreel
- Vaste gebruiker
Ben momenteel aan het afwachten of ze nog wat de breedte in wil, want ze zit qua maat net overal tussenin. Ga zowel de Hurtta als de Niggeloh zeker onthouden! Thanks!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
- Contacteer:
http://www.uwe-radant.com/WeltmeistersS ... ntPage.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Trekt niet scheef, omdat de band om de borst door het tuig onder de buik heen loopt. Hooguit aan de bovenkant een beetje, maar tussen de voorbenen blijft het heel goed op z'n plek.
Trekt niet scheef, omdat de band om de borst door het tuig onder de buik heen loopt. Hooguit aan de bovenkant een beetje, maar tussen de voorbenen blijft het heel goed op z'n plek.