Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buitenland en vaccineren
Moderator: moderatorteam
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
Buitenland en vaccineren
Is voor het buitenland naast Rabies ook andere vaccinatie noodzakelijk?
Mijn dierenarts heeft een zootje gemaakt van het boekje, geen sticker voor de coctailenting, weet nu niet of dit van een merk is wat 3 jaar werkt.
Of is dat bij alle merken tegenwoordig zo?
15 maanden geleden heeft ie volledig coctail gehad, wil nu alleen weil enten. Of is dat niet slim.
Mijn dierenarts heeft een zootje gemaakt van het boekje, geen sticker voor de coctailenting, weet nu niet of dit van een merk is wat 3 jaar werkt.
Of is dat bij alle merken tegenwoordig zo?
15 maanden geleden heeft ie volledig coctail gehad, wil nu alleen weil enten. Of is dat niet slim.
-
angela@
- Actief
- Mijn ras(sen): kruisingen en tamaskan
- Aantal honden: 4
Re: Buitenland en vaccineren
rabies Nobivac is na mijn weten het enige wat je nodig hebt ,de gewoone entingen zijn niet verplicht alleen de rabies

groetjes Angela
-
ramoon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack hussel en poedel
als ik naar bosnie wil met de honden mag de rabiesenting niet ouder zijn dan 1 jaar en moet ik een gezondheidsverklaring
die niet ouder is dan een maand die cocktail intreseert ze niet.
verder moet ik een papier bij voedsel en waren halen geloof ik maar dat doe ik nooit,
ze spreken geen engels laat staan dat ze het kunnen lezen
die niet ouder is dan een maand die cocktail intreseert ze niet.
verder moet ik een papier bij voedsel en waren halen geloof ik maar dat doe ik nooit,
ze spreken geen engels laat staan dat ze het kunnen lezen
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
voor Skandinavie en Engeland moet je ook een titer verklaring hebben. Dit kost erg veel tijd om dat voor elkaar te krijgen dus daar moet je echt op tijd mee zijn. Is dit voor elkaar dan moet je ook nog maximaal 1 week voor vertrek de hond ontwormen bij de dierenarts dit moet in het boekje gezet worden. Ook een gezondheidsverklaring is verplicht.
Voor Noorwegen geldt dan nog dat de hond binnen 8 dagen na aankomst in Noorwegen door een DA aldaar ontwormt moet worden. Kom je vanuit Zweden, Noorwegen binnen, dan hoeft dat niet. Wij reizen dus "altijd" via Zweden. Het je hond aanmelden bij de grens hebben we ooit 1x gedaan en daarna nooit meer. (wat is dat en flauwe kul zeg).
Voor Noorwegen geldt dan nog dat de hond binnen 8 dagen na aankomst in Noorwegen door een DA aldaar ontwormt moet worden. Kom je vanuit Zweden, Noorwegen binnen, dan hoeft dat niet. Wij reizen dus "altijd" via Zweden. Het je hond aanmelden bij de grens hebben we ooit 1x gedaan en daarna nooit meer. (wat is dat en flauwe kul zeg).
-
Huge & Denver
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bordeauxdog & Engelse Cocker Spaniel
Is echt per land verschillend. Rabies is meen ik wel in elk land. Je kan googlen op het land overigens, hebben wij ook gedaan toen we naar Frankrijk gingen.

- maranoa
- Actief
- Contacteer:
De cocktail is altijd maar 1 jaar geldig en de rabiës(hondsdolheid) van nobivac is nu 3 jaar geldig.
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
http://www.chezmaranoa.be"

http://www.chezmaranoa.be"

-
ramoon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack hussel en poedel
de nobivac is wel 3 jaar geldig maar dat wil niet zeggen dat je er dus mee een ander land inmag, bij sommige landen mag de enting niet langer dan een jaar geleden gegeven zijn.maranoa schreef:De cocktail is altijd maar 1 jaar geldig en de rabiës(hondsdolheid) van nobivac is nu 3 jaar geldig.
de cocktail die mijn honden krijgen daarvan hoeft maar een klein gedeelte na een jaar herhaald te worden, het ene jaar een grote het jaar erop een kleine.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Volgens mij heeft de cocktail-enting van Nobivac en Vanguard nu ook gewoon een geldigheid van 3 jaar? Alleen Parvo en Weil niet.maranoa schreef:De cocktail is altijd maar 1 jaar geldig en de rabiës(hondsdolheid) van nobivac is nu 3 jaar geldig.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Melanie 74
Ieder lang heeft zo zijn eigen regels, maar vaak is alleen de Rabies verplicht.