Tijdens de proef in november waarbij hij zijn C gehaald heeft, viel me al op dat hij heel anders reageerde dan thuis (zie topic daarover). Ik ben tijdens de groepstrainingen bezig gegaan met verminderen van stress en dat ging erg goed. Tot het moment dat hij toen hij vol enthousiasme op weg was naar een dummy, gegrepen werd door een andere ongecastreerde reu die diezelfde dummy wilde hebben. Ze hebben vijf minuten aan elkaar vast gezeten

We waren dus terug bij af en nog verder. Bij elke andere hond die bij hem in de buurt kwam, begon hij uit voorzorg te grommen. In het werk werd hij nog onzekerder. Het was frustrerend voor hem en voor mij, waardoor ik er ook niet meer ontspannen bij stond.
Mijn definitieve besluit kwam na een dagworkshop obedience en oefeningen die ik daarna met hem gedaan heb. Hij vindt het he-le-maal geweldig en werkt aan een stuk door in vol tempo. Daar gaan we dus mee door en thuis blijf ik natuurlijk ook nog jachtoefeningen met hem doen. Maar groepswerk is verleden tijd.
Omdat ik toch wel graag bezig wil blijven met jachttrainingen met het oog op een pup die we volgend jaar krijgen en waar ik opnieuw jacht mee wil gaan doen, heb ik vandaag Aisha meegenomen om te kijken wat ze zou doen. En tot mijn stomme verbazing ging ze als een trein