Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Frisbeeen met de hond

Moderator: moderatorteam

wita-lap
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Contacteer:

Frisbeeen met de hond

Ongelezen bericht door wita-lap »

Mijn jongste sheltie is dol op frisbeeen, alleen hij vangt hem niet.
Hij brengt hem keurig weer naar mij toe,maar ik zou zo graag willen dat hij hem zou vangen en dan terug brengen.
Mijn vraag is dus ook, is er een manier voor om hem dat te leren?
thianda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooiker

Re: Frisbeeen met de hond

Ongelezen bericht door thianda »

Vangt hij andere dingen wel, zoals een bal ? Zo niet dat zou ik daar eerst mee oefenen. Als hij dat wel kan probeer dan eens om hem neer te zetten, er 20 meter vanaf te gaan staan en dan de frisbee naar hem toegooien. I.p.v dat hij er eerst nog heen moet rennen.

Verder zou ik het ook niet weten.
Afbeelding
Made by: Adjani & Tyson
wita-lap
Zeer actief
Contacteer:

thianda schreef:Vangt hij andere dingen wel, zoals een bal ? Zo niet dat zou ik daar eerst mee oefenen. Als hij dat wel kan probeer dan eens om hem neer te zetten, er 20 meter vanaf te gaan staan en dan de frisbee naar hem toegooien. I.p.v dat hij er eerst nog heen moet rennen.

Verder zou ik het ook niet weten.
Nou je het zegt, nee een bal vangt ie ook niet, hij brengt hem alleen terug.
Chris_JC
Actief

Ongelezen bericht door Chris_JC »

Je moet het geleidelijk opbouwen. Ga naast je hond staan/hurken/zitten, en laat hem de frisbee uit je hand pakken. Maak er eventueel een kort trekspelletje van als dat hem meer motiveert. Wanneer dat goed gaat, lekker vlot en met overtuiging dus, laat je de frisbee 'vallen', vlak voordat hij hem wil pakken. Bouw dat verder uit, tot je hem niet alleen naar beneden laat vallen, maar een héél klein stukje gooit. 10cm ofzo is genoeg. En dan bouw je het langzaam op de zelfde manier uit, totdat je een normale worp hebt.

Zeker niet op hem toegooien. De kans dat ie dan wel vangt is praktisch 0, en de kans dat je hem voor zijn kop gooit een stuk groter.

Kun je al wel goed gooien? Heb je al over les nagedacht?
wita-lap
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor de tip, en ik heb het met hem geoefend , en zowaar hij probeert hem te vangen.

Hij snapte eerst niet wat de bedoeling was toen ik het trekspelletje wou oefenen, hij liet steeds weer los en blafte van, gooi dat ding nou.
En toen ik hem een stukje laag over de grond gooide, hapte hij erin,
ik heb met het gooien geen probleem, maar waar ze frisbee lessen hier in de buurt geven, weet ik niet, daar zou ik even naar moeten zoeken, maar dat lijkt me wel iets voor ons.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn hond vangt ook slecht. Ik heb de frisbee nu steeds op 2 dan 3 dan 4 en dan 5 meter afstand naar hem toegegooit. Dan vangt hij hem wel. Over een grotere afstand ook nog niet :F:
Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”