Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie kan ons helpen?

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Wie kan ons helpen?

Ongelezen bericht door Demi »

We zijn op zoek naar wandel plekken in de omgeving van Amersfoort, dus niet Amersfoort zelf, waar honden los mogen lopen. Ik zoek plekken waar je niet ineens op een drukke weg afloopt. En ook niet plaatsen waar je over het wild struikelt. Van de 6 honden zitten er 3 jagers bij, ze zijn op zich wel terug te roepen, maar ik moet niet elke 2 minuten een haas oid tegenkomen, want dan houdt het luisteren ook op.
We hadden zelf het panbos al gezien in Bosch en Duin, maar ik begreep dat daar een manege zit en dat er daar enorm veel ruiters zijn en dat is met 6 honden niet handig.
Dus wie weet er leuke wandelplekken?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Re: Wie kan ons helpen?

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik ben net terug uit Bosch en Duin. Je kan daar prima wandelen. Er zit wel een manege, maar je komt weinig tot geen paarden tegen. Ik weet niet of je het boekje wandelen met de hond deel 1 hebt van de ANWB? Daar staat een wandelroute in, de manege zit op het stuk van de route wat je als verlenging kan lopen, maar dat stuk kan je niet meer in. Er staat een hek voor. Maar het gebied is groot genoeg om je lekker te vermaken. Wij rijden er regelmatig heen om te wandelen. Wild zie je maar af en toe. Ik heb ook jagers als ze wat zien (en ik te laat ben met roepen :oohja:) maar heb in Bosch en Duin nooit last dat ze ineens weg zijn.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

toen wij nog in soest woonden, gingen we naar het bos in baarn vlakbij het paleis (tegenover geloof ik) daar is ook een zwemplas en je kan er heerlijk lopen. volgens mij heete het het baarnse bos....
groetjes Tamara
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

t Leesten? Of is dat bij Apeldoorn? :scratch: :mann:
RIP Cena :roos:
    EstherK
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Bij kasteel groeneveld in Baarn mogen honden loslopen
    Qal
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

Erkemeder zitten vrij veel haasjes (zeker aan de dijk kant), Lage Vuursche is best leuk maar loopt wel een drukke weg langs (en we kwam laatst een kip tegen? :denken: ), Groeneveld staan paarden (die volgens mij iets minder van honden moeten hebben), Vianen kun je leuk oefenen met Schotse hooglanders en paarden (en ja dat gaat prima) dus dan hou je Soesterduinen over denk ik? Wel een beetje druk vaak. Wat je ook zou kunnen doen is de bossen bij Doorn/Maarn, officieel mogen ze daar niet los (boete is 35,- meen ik) en er lopen wel wat reetjes e.d. maar de (plaatselijke) politie oefent daar ook pakwerk e.d. omdat het lekker overzichtelijk is. :wink:
    'Oooow Lars ik hou van je' :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :lief:
    'hahaha jij bent geweldig' :mrgreen:

Eline*
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

De treek? Of mogen ze daar niet los? En die plas bij birkhoven?
    Groet Eline,
    Juno en Kiki
    Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
    Afbeelding
    Stichting Dierenhulp Cadiz
    Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

Saschesfloor schreef:Ik ben net terug uit Bosch en Duin. Je kan daar prima wandelen. Er zit wel een manege, maar je komt weinig tot geen paarden tegen. Ik weet niet of je het boekje wandelen met de hond deel 1 hebt van de ANWB? Daar staat een wandelroute in, de manege zit op het stuk van de route wat je als verlenging kan lopen, maar dat stuk kan je niet meer in. Er staat een hek voor. Maar het gebied is groot genoeg om je lekker te vermaken. Wij rijden er regelmatig heen om te wandelen. Wild zie je maar af en toe. Ik heb ook jagers als ze wat zien (en ik te laat ben met roepen :oohja:) maar heb in Bosch en Duin nooit last dat ze ineens weg zijn.
    ok dus weinig paarden, das mooi! Dat wandelboekje vd ANWB ga ik maar eens kopen, altijd handig! En in het Panbos moet je dan echt een route lopen, of verdwaal je er niet zomaar?
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

tkuijernl schreef:toen wij nog in soest woonden, gingen we naar het bos in baarn vlakbij het paleis (tegenover geloof ik) daar is ook een zwemplas en je kan er heerlijk lopen. volgens mij heete het het baarnse bos....
    Als ik op googlemaps kijk zie ik een heel groot bos achter paleis Soestdijk liggen, bedoel je dat soms? Dat lijkt me ook wel wat!
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

SannePP schreef:t Leesten? Of is dat bij Apeldoorn? :scratch: :mann:
    Volgens mij is dat wel een stuk rijden voor ons en daar wordt Michael wat minder vrolijk van met 4 gillende en krijsende honden in zn auto :F:
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

EstherK schreef:Bij kasteel groeneveld in Baarn mogen honden loslopen

Groeneveld is idd leuk, zijn we vorige week geweest. Alleen denk ik dat ik aan de verkeerde kant gelopen heb, want we liepen een heel stuk over een fietspad. Verderop zagen we nog een parkeerplaats, maar we konden niet vinden hoe we daar moesten komen :19:
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

Pendrag schreef:Ik dacht ook meteen aan Kasteel Groeneveld. En de Soesterduinen. Erkemederstrand is wellicht ook goed te doen?

Succes met het vinden van fijne nieuwe wandelroutes.

Groeneveld is leuk, maar Soesterduinen ga ik niet meer heen met die gifverhalen. Ik 4 honden die alles opvreten :boos: En Erkermederstrand is helaas niet meer mogelijk voor ons :(
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

Qal schreef:Erkemeder zitten vrij veel haasjes (zeker aan de dijk kant), Lage Vuursche is best leuk maar loopt wel een drukke weg langs (en we kwam laatst een kip tegen? :denken: ), Groeneveld staan paarden (die volgens mij iets minder van honden moeten hebben), Vianen kun je leuk oefenen met Schotse hooglanders en paarden (en ja dat gaat prima) dus dan hou je Soesterduinen over denk ik? Wel een beetje druk vaak. Wat je ook zou kunnen doen is de bossen bij Doorn/Maarn, officieel mogen ze daar niet los (boete is 35,- meen ik) en er lopen wel wat reetjes e.d. maar de (plaatselijke) politie oefent daar ook pakwerk e.d. omdat het lekker overzichtelijk is. :wink:

Een kip in lage Vuursche :mrgreen: Die weg die er langs loopt, loop je daar ineens tegenaan? Of is die te ontwijken? Schotse Hooglanders lijkt me niet echt een succes, zelf een keer ruzie gehad met ze (hond sprong het weiland in in het donker, ik erachter aan, dacht mn Rottweiler te zien, pak haar beet, bleek het een baby hooglander te zijn. Vond de rest van de Hooglanders niet zo leuk geloof ik, ik heb nog nooit zo hard gerend :schrik: )

Doorn en Maarn is ook een goeie, daar kan ik wel eens gaan kijken, doe ze toch eerst aan de lange lijnen de eerste keer
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

Eline* schreef:De treek? Of mogen ze daar niet los? En die plas bij birkhoven?
    De Treek mogen ze niet los en wordt streng gecontroleerd. Toch waren we daar gisteren heen gegaan en dat doen we nu dus niet meer (zie vethoek). Birkhoven hetzelfde verhaal (vethoek)
    En daar baal ik enorm van, want juist birkhoven was perfect voor ze, de zwemmers konden zwemmen, Kenzo lekker snuffelen en mooi overzichtelijk.
    tkuijernl
    Zeer actief
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

Demi schreef:
    tkuijernl schreef:toen wij nog in soest woonden, gingen we naar het bos in baarn vlakbij het paleis (tegenover geloof ik) daar is ook een zwemplas en je kan er heerlijk lopen. volgens mij heete het het baarnse bos....
    Als ik op googlemaps kijk zie ik een heel groot bos achter paleis Soestdijk liggen, bedoel je dat soms? Dat lijkt me ook wel wat!
    niet het bos achter het paleis....ik weet niet zo goed hoe ik het moet noemen :wink:

ik heb even gekeken via google maps en het zwemwater heet de grote kom, en het zit bij het baarnsche bos.

wij parkeerde altijd aan de Lt Gen van heutszlaan (handig joh google maps hahah)

ik vind het daar echt heerlijk lopen
    groetjes Tamara
    Magic
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

tkuijernl schreef:
    Demi schreef:
    niet het bos achter het paleis....ik weet niet zo goed hoe ik het moet noemen :wink:

ik heb even gekeken via google maps en het zwemwater heet de grote kom, en het zit bij het baarnsche bos.

wij parkeerde altijd aan de Lt Gen van heutszlaan (handig joh google maps hahah)

ik vind het daar echt heerlijk lopen
    Dat is inderdaad een heerlijk bos voor honden :ok: .
    Afbeelding
    Iedere dag feest!
    Qal
    Zeer actief

Demi schreef: Een kip in lage Vuursche :mrgreen: Die weg die er langs loopt, loop je daar ineens tegenaan? Of is die te ontwijken? Schotse Hooglanders lijkt me niet echt een succes, zelf een keer ruzie gehad met ze (hond sprong het weiland in in het donker, ik erachter aan, dacht mn Rottweiler te zien, pak haar beet, bleek het een baby hooglander te zijn. Vond de rest van de Hooglanders niet zo leuk geloof ik, ik heb nog nooit zo hard gerend :schrik: )

Doorn en Maarn is ook een goeie, daar kan ik wel eens gaan kijken, doe ze toch eerst aan de lange lijnen de eerste keer
    Ja een kip, je maakt wat mee als hondenbezitter. :Q: Die weg loopt er omheen maar op sommige stukken zit er maar 50 meter tussen weg en pad dus daar zou je eventueel aan kunnen lijnen tijdelijk. (Google maar op Hoge Vuurscheweg 11) Je hoort de weg wel vrij goed. De schotse hooglanders en paarden die in Vianen staan zijn echt prima oefenmateriaal, ze lopen los en knipperen nog niet met de ogen hoe een hond ook uit zijn stekker gaat. :LOL:
    Franse kamp bij Bussum kan ook nog en even de weg over en je hebt het Spanderswoud maar daar ben ik zelf nog niet eerder geweest dus daar mag iemand anders wat over zeggen. :engel:

Magic
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Qal schreef: Franse kamp bij Bussum kan ook nog
    Mogen de honden daar officieel los?
    Ik vind dat een heerlijk stukje :).
    Afbeelding
    Iedere dag feest!
    Supernova
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Qal schreef: Franse kamp bij Bussum kan ook nog en even de weg over en je hebt het Spanderswoud maar daar ben ik zelf nog niet eerder geweest dus daar mag iemand anders wat over zeggen. :engel: [/color]
    Eh daar ben jij wel geweest hoor :Q:

Spanderswoud is niet erg aan te raden, best wat wild en drukke wegen. Ook erg slecht aangegeven waar je je hond nou los mag laten waardoor ik steeds op mijn kop krijg van de boswachter :roll:
    Groeneveld in Baarn is leuk, Baarnsche bos inderdaad ook. In Huizen kun je ook leuk wandelen maar ik weet even niet hoe dat heet :oeps:
    Supernova
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Magic schreef:
    Qal schreef: Franse kamp bij Bussum kan ook nog
    Mogen de honden daar officieel los?
    Ik vind dat een heerlijk stukje :).
    Ja honden mogen daar los.
    Jacksel
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): York H(R)ussell
    dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Als je geen probleem hebt met een heen-en-weer wandeling (dus geen rondje) kan je in Leusden bij de liniedijk wandelen. Lockhorsterbos is ook losloopgebied, maar erg klein.

Als je zin hebt kan je morgenmiddag hierheen komen met de honden, dat we samen naar de dijk hier gaan? Er is zwemwater (valleikanaal) braakliggend terrein, en de dijk zelf, van waar ik erop kom.
    Afbeelding
    You'll be in my heart... Always...
    Anne&Taar
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik loop dagelijks in het panbos, maar dat valt heel erg mee met die paarden! Dat is echt t probleem niet. Wel zitten er in de ochtend enkele reeen, maar ook dat is minimaal. Verder is er ook nog de kozakkenput? Is dat was?
    Verder is omgeving Utrecht heel hondvriendelijk; in Utrechts Landschap staan meerdere losloopgebieden.

http://www.utrechtslandschap.nl/p3.php?RubriekID=2057
    Herma en Boris
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Herma en Boris »

Demi schreef: Schotse Hooglanders lijkt me niet echt een succes, zelf een keer ruzie gehad met ze (hond sprong het weiland in in het donker, ik erachter aan, dacht mn Rottweiler te zien, pak haar beet, bleek het een baby hooglander te zijn. Vond de rest van de Hooglanders niet zo leuk geloof ik, ik heb nog nooit zo hard gerend :schrik: )

oh wat lachwekkend :LOL: :schrik: maar niet leuk als je het meemaakt, maar je dacht niet gut wat een harige rotweiler? enne kon je die hoorntjes wel plaatsen?
    Sita
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hoorneboegse heide in Hilversum. Lopen wel koeien, maar die kan je goed ontwijken. Spanderswoud zit veel wild. Anna's Hoeve is ook wel leuk om te wandelen.
    Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

Jacksel schreef:Als je geen probleem hebt met een heen-en-weer wandeling (dus geen rondje) kan je in Leusden bij de liniedijk wandelen. Lockhorsterbos is ook losloopgebied, maar erg klein.

Als je zin hebt kan je morgenmiddag hierheen komen met de honden, dat we samen naar de dijk hier gaan? Er is zwemwater (valleikanaal) braakliggend terrein, en de dijk zelf, van waar ik erop kom.

Ik moet vandaag de hele dag weg dus kan niet, misschien een andere keer, want lijkt me wel een leuke plek. Waar zit dat precies in Leusden dan?
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

En allemaal bedankt voor het meedenken, heb al heel wat leuke plekken voorbij zien komen :ok:
    Jacksel
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): York H(R)ussell
    dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Demi schreef:
    Jacksel schreef:Als je geen probleem hebt met een heen-en-weer wandeling (dus geen rondje) kan je in Leusden bij de liniedijk wandelen. Lockhorsterbos is ook losloopgebied, maar erg klein.

Ik moet vandaag de hele dag weg dus kan niet, misschien een andere keer, want lijkt me wel een leuke plek. Waar zit dat precies in Leusden dan?
    Andere keer kan ook hoor :)

Afbeelding
    oranje is valleikanaal met in rood het losloopgebied. Paars is het braakliggende terrein, waar 2 zwemplekken zijn, blauw is het hondenstrandje.De rode streep kan je nog verder oranje naar beneden doortrekken trouwens, zie ik nu. Nog heeeeeel veeeeel verder, maar dat is geen losloopgebied meer. Je kan er wel kilometers wandelen.

Ik vind het enige nadeel daar dat het gewoon echt heen en weer is, tenzij je door de wijk terug wil
    Afbeelding
    You'll be in my heart... Always...
    Qal
    Zeer actief

Denise. schreef: Eh daar ben jij wel geweest hoor :Q:
    Spanderswoud niet. :Q: Het staat er idd wat krom. :engel:

DOGGIES.nl

Ongelezen bericht door DOGGIES.nl »

Hallo allemaal,

Hebben jullie al eens op www.doggies.nl gekeken?
    Daar staan bijna alle losloopgebieden in Nederland op, inclusief parkeerlocaties :)

Gr,
    Angela
    Dee
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Soesterduinen?
    Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”