Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dog Rocks, geen urineplekken in het gras?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Melie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Briard

Dog Rocks, geen urineplekken in het gras?

Ongelezen bericht door Melie »

Op de Crufts show hebben we een zakje Dog Rocks meegenomen. Het zijn stenen waarin mineralen zitten die in het water afgegeven worden. De werking duurt ongeveer 2 maanden. Ze verlagen niet de Ph van de urine.

Als je deze stenen in de drinkbak van de hond doet, dan vergeelt de urine het gras niet meer :80:
Heeft iemand deze Dog Rocks wel eens gebruikt? En werkt het?

Natuurlijk laat je je hond uit en ga je er mee wandelen. Maar soms is het onvermijdelijk, dat ze een tijdje alleen in de achtertuin op het gras hun behoefte doen (o.a. bij vermijden ziekten als er pupjes zijn, of bij ziekte van de baas). En dan in die periode de brokken in het water lijkt me ideaal.

Of is het hier in Nederland helemaal onbekend?
Afbeelding
Esprit, Amélie, Sarabande en Eurydice

Een hond is een briard is een briard is een briard.........
www.masdesarabande.nl
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Dog Rocks, geen urineplekken in het gras?

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Het kan niet anders dan dat die stenen dan de samenstelling van de urine veranderen, het gras verbrandt namelijk door de hoge concentratie zouten ed.
Ik zou het niet durven gebruiken eerlijk gezegd.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Ik heb liever dat m'n gras verbrand dan dat ik iets in m'n hond stop waar ik de werking niet van begrijp :hmmm: .
Melie
Vaste gebruiker

Ja, ik wil ook absoluut niet iets gebruiken waarvan ik niet weet wat het doet. Daar hebben jullie helemaal gelijk in. Maar een onbekend produkt hoeft geen slecht produkt te zijn.

Om die reden vraag ik het ook hier op het forum of iemand het kent, het gebruikt heeft, wat de ervaringen zijn, voordelen en nadelen.
Het lijkt een interessant product, het werd verkocht als zoete broodjes, in grote kilo zakken zelfs, omdat die Engelsen er blijkbaar goede ervaringen mee hebben.

Het is een gesteente dat alleen in Australië voorkomt. Op de website www.dogrocks.net staat meer informatie, maar ik ben geen chemicus en kan het niet beoordelen.

Wie o wie kent het product?
Afbeelding

www.masdesarabande.nl
linda]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mudi
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door linda] »

Ik heb er ook op staan kijken vorige keer op Crufts, maar heb het niet gekocht om dezelfde reden als Bennie aangeeft. Ik vond het ook een beetje vaag klinken eerlijk gezegd.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Dit vond ik vooral vaag;
Dog Rocks® filter out impurities from water such as Tin, ammonia and nitrates.
Er wordt gesuggereerd dat deze stoffen in het (drink) water zitten. Verdorie, en daar sproei ik mijn gazonnetje mee.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

De watersamenstelling in Engeland is anders dan die van Nederland.
Marie-Josée
Erelid

Dus kun je in Engeland beter niet je gazon sproeien met kraanwater want dan verbrandt het?
Ik weet het niet hoor.... :U:
Melie
Vaste gebruiker

Tja, het blijft inderdaad wat vaag. Ik heb 3 briards, zou eentje rockwater kunnen laten drinken en kijken wat er gebeurt. Maar dan moet je heel goed opletten dat er niet ergens anders water wordt gedronken.

Ik ga denk ik eerst nog maar eens op internet zoeken of er reacties te vinden zijn.
Afbeelding

www.masdesarabande.nl
M&N
nieuw lid
Mijn ras(sen): windhond

Ongelezen bericht door M&N »

Goh, deze draad is al jaren oud en nog steeds heeft er niemand iets zinnigs over de samenstelling van Dog Rocks gemeld. Inmiddels zijn die ondingen bij online tuincentra, dieren benodigdheden sites en zelfs Amazon en Bol.com te bestellen. Onvoorstelbaar.
Laat u niet in de luren leggen!
Dog Rocks zijn gewoon graniet, hetzelfde spul dat tussen de treinrails ligt. De enige bijzondere eigenschappen zijn het zakje en het prijskaartje. Graniet verandert niets aan het drinkwater van uw hond en verandert dus ook niets aan de samenstelling van de urine.

Urine bevat altijd ureum, een afbraakproduct van eiwitten. Ureum wordt in de grond afgebroken door bacteriën die er nitraten, nitrieten en ammoniak van maken. Dit zijn stoffen die in de grond thuishoren, die ook in kunstmest zitten. De concentratie in urineplekken is echter wel wat hoger dan in kerngezonde tuinaarde. Op schroeiplekken extra water geven en het gras groeit gewoon weer keurig dicht.
De grootte van schroeiplekken hangt af van:
-teefjes plassen meer op 1 plaats dan reuen
-grote honden plassen meer dan kleintjes
-honden die meer drinken zullen sterker verdunde urine hebben
-het ene voer vormt meer ureum dan het andere
-honden met ernstige lever- of nieraandoeningen scheiden te weinig ureum af, dan is er in de regel ook aan andere symptomen te merken dat de hond ziek is.
-bij droog weer schoeit gras sneller dan bij regen of regelmatig water geven
-slecht onderhouden gras, vol mos, onvoldoende geverticuleerd, onvoldoende bemest, zal eerder schoeien en zich minder snel herstellen
-dog rocks doen NIETS, pure geldklopperij, maar de hond wordt er ook niet ziek van. Van basalt werden vroeger drinkbakken voor koeien gemaakt.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Marie-Josée schreef:Het kan niet anders dan dat die stenen dan de samenstelling van de urine veranderen, het gras verbrandt namelijk door de hoge concentratie zouten ed.
Ik zou het niet durven gebruiken eerlijk gezegd.
Nou...dit dus...
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

M&N schreef:Goh, deze draad is al jaren oud en nog steeds heeft er niemand iets zinnigs over de samenstelling van Dog Rocks gemeld. Inmiddels zijn die ondingen bij online tuincentra, dieren benodigdheden sites en zelfs Amazon en Bol.com te bestellen. Onvoorstelbaar.
Laat u niet in de luren leggen!
Dog Rocks zijn gewoon graniet, hetzelfde spul dat tussen de treinrails ligt. De enige bijzondere eigenschappen zijn het zakje en het prijskaartje. Graniet verandert niets aan het drinkwater van uw hond en verandert dus ook niets aan de samenstelling van de urine.

Urine bevat altijd ureum, een afbraakproduct van eiwitten. Ureum wordt in de grond afgebroken door bacteriën die er nitraten, nitrieten en ammoniak van maken. Dit zijn stoffen die in de grond thuishoren, die ook in kunstmest zitten. De concentratie in urineplekken is echter wel wat hoger dan in kerngezonde tuinaarde. Op schroeiplekken extra water geven en het gras groeit gewoon weer keurig dicht.
De grootte van schroeiplekken hangt af van:
-teefjes plassen meer op 1 plaats dan reuen
-grote honden plassen meer dan kleintjes
-honden die meer drinken zullen sterker verdunde urine hebben
-het ene voer vormt meer ureum dan het andere
-honden met ernstige lever- of nieraandoeningen scheiden te weinig ureum af, dan is er in de regel ook aan andere symptomen te merken dat de hond ziek is.
-bij droog weer schoeit gras sneller dan bij regen of regelmatig water geven
-slecht onderhouden gras, vol mos, onvoldoende geverticuleerd, onvoldoende bemest, zal eerder schoeien en zich minder snel herstellen
-dog rocks doen NIETS, pure geldklopperij, maar de hond wordt er ook niet ziek van. Van basalt werden vroeger drinkbakken voor koeien gemaakt.

oh hhahaha ik lul alweer achter de feiten aan :mrgreen:

Nou...duidelijk dus...
Niet kopen :ok:
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Vrienden van mij waren nieuwsgierig en hebben het gekocht en geprobeerd : het helpt dus niet . Ik zal hen dit topic laten lezen : hebben ze er tenminste meer uitleg over .
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zijn gewone stenen , snap niet wat er kwaad aan zit om in het water te leggen maar ook niet dat het tegen verbrand gras kan werken.
Allemaal geluk en mooie verkooppraatjes waar iedereen intrapt .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Wij hadden een vertegenwoordiger in de winkel die ons die dingen aan wilde smeren. Uiteraard niet genomen, vanwege de vage werking. Ook hij wist niet hoe ze precies werken.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

nathalie schreef:Wij hadden een vertegenwoordiger in de winkel die ons die dingen aan wilde smeren. Uiteraard niet genomen, vanwege de vage werking. Ook hij wist niet hoe ze precies werken.
Slechte vertegenwoordiger dan, als ie niet eens weet hoe een te verkopen product werkt/zou moeten werken.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”