Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
België, Ardennen, Coo
Moderator: moderatorteam
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
België, Ardennen, Coo
Hoi forummers,
Over een paar weken is het zo ver. We gaan met onze 2 honden op vakantie naar (zie titel).
Nou ben ik heel erg benieuwd naar alle regels die gelden voor deze omgeving dus ik hoop dat mensen mij hun eigen ervaringen kunnen vertellen. Al die horror verhalen over honden die afgeschoten worden, gif lang paden gestrooid etc vind ik heel erg heftig dus wil graag weten in hoeverre dit waar is allemaal. Tevens heb ik gelezen dat het verplicht is je hond aan te lijnen maar er wel uitlaatgebieden/weides zijn. Helaas ben ik qua topografie niet heel sterk dus heb geen idee in hoeverre die gebieden/weides bij ons huisje in de buurt liggen.
Alvast bedankt voor alle reacties:)
Over een paar weken is het zo ver. We gaan met onze 2 honden op vakantie naar (zie titel).
Nou ben ik heel erg benieuwd naar alle regels die gelden voor deze omgeving dus ik hoop dat mensen mij hun eigen ervaringen kunnen vertellen. Al die horror verhalen over honden die afgeschoten worden, gif lang paden gestrooid etc vind ik heel erg heftig dus wil graag weten in hoeverre dit waar is allemaal. Tevens heb ik gelezen dat het verplicht is je hond aan te lijnen maar er wel uitlaatgebieden/weides zijn. Helaas ben ik qua topografie niet heel sterk dus heb geen idee in hoeverre die gebieden/weides bij ons huisje in de buurt liggen.
Alvast bedankt voor alle reacties:)
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Re: België, Ardennen, Coo
Wij zijn er ook geweest met 2 rottweilers. En totaal niets negatiefs ervaren hoor! Gewoon lekker genoten. In het bos, als het kon, liepen ze gewoon los. (bleven altijd wel heel goed bij ons)
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Coo bij de watervallen is nogal toeristisch druk en moeten ze aangelijnd maar met wandelen in de mooie omgeving kunnen ze gewoon los als ze een beetje luisteren uiteraard. Ik geloof niet dat het midden in de zomer jachtseizoen is en dan nog staat het - als het goed is - aangegeven met bordjes dat ze bezig zijn en dan vooral daar wegblijven. Veel pezier.
- saiko
- Actief
- Mijn ras(sen): American staffordshire terriers, Saiko, Züri, Ziva en Woezel
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
wij zijn er ook geweest een aantal jaren terug, en niks engs meegemaakt hoor, heerlijk wandelen, en terrasje gezeten, waar wel een hond los zwerfde maar verder niks raars
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
- Aantal honden: 1
Normaal staat het daar idd duidelijk aangegeven. Heb er niet zo heel erg hard op gelet aangezien Sanka niet losloopt maar toen wij daar zijn geweest, hebben we eigelijk vrij weinig problemen gehad. Dat gif langs de paden zou ik me niet meer van aantrekken dan anders, ik heb daar niets speciaal zien liggen en ik ga er ook van uit dat je je hond thuis ook wat in het oog houd als die wat van straat durft opeten
Verder wens ik je wel veel plezier
Verder wens ik je wel veel plezier
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- maranoa
- Actief
- Contacteer:
Horrorverhalen worden sneller de wereld in geholpen.
Wij wonen nu 4,5 jaar in de Ardennen en hebben dit nog nooit meegemaakt en ook niet gehoord.
Natuurlijk moet je je wel aan de regels houden natuurlijk. Staat er ergens een bordje privé, dan daar ook wegblijven.
In principe moet je in België de hond overal aan de lijn houden, maar in de bossen kom je bijna nooit iemand tegen en als ze niet achter het wild aangaan, dan kunnen ze best los lopen.
Ik wens je een fijne vakantie
Wij wonen nu 4,5 jaar in de Ardennen en hebben dit nog nooit meegemaakt en ook niet gehoord.
Natuurlijk moet je je wel aan de regels houden natuurlijk. Staat er ergens een bordje privé, dan daar ook wegblijven.
In principe moet je in België de hond overal aan de lijn houden, maar in de bossen kom je bijna nooit iemand tegen en als ze niet achter het wild aangaan, dan kunnen ze best los lopen.
Ik wens je een fijne vakantie
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
http://www.chezmaranoa.be"

http://www.chezmaranoa.be"

-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Iedereen super bedankt voor alle tips. De vakantie lijst is gemaakt. De honden krijgen hun eigen koffer (en koelbox). Ik heb er zin in 
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- drent.lover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
- Contacteer:
Ik ben net terug van een paar dagen ardennen en dan wel Graide/ Bievre.
We waren met 2 drentsche patrijzen en 1 duitse staande langhaar, toen we ze ergens op een veld los lieten lopen kwam de jachtopziender langs, omdat we hem vlak van te voren op een terras hadden ontmoet en met hem over de jacht en alles geproken hadden kregen we een waarschuwing maar normaal gesproken krijg je dan een bekeuring, de honden moeten overal in Belgie aan de lijn.
We waren met 2 drentsche patrijzen en 1 duitse staande langhaar, toen we ze ergens op een veld los lieten lopen kwam de jachtopziender langs, omdat we hem vlak van te voren op een terras hadden ontmoet en met hem over de jacht en alles geproken hadden kregen we een waarschuwing maar normaal gesproken krijg je dan een bekeuring, de honden moeten overal in Belgie aan de lijn.

- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wij hebben onze caravan vlakbij Coo staan(dorpje Basse-Bodeux), we zijn er dus heel vaak (is voor ons maar 45 minuten rijden) ook ik heb geen horror verhalen meegemeekt,als er gejaagd word staat dit duidelijk aangegeven,in het bos rondom coo is het meestal wel druk zeker in deze tijd van het jaar ,als je wat rustiger wil wandelen ga dan naar de kleinere omliggende dorpjes en van daaruit wandelen,nog wat tips malmedy is een heel leuk dorpje en als je er tijd voor hebt ga een dagje naar Luxemburg-stad...dat is vanuit coo nog geen twee uur rijden...maar erg mooi en heel gezellig.
zie hier wat foto's van een tijdje terug...
viewtopic.php?f=26&t=214683&p=4697476&hilit=luxemburg+stad#p4697476
zie hier wat foto's van een tijdje terug...
viewtopic.php?f=26&t=214683&p=4697476&hilit=luxemburg+stad#p4697476

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)