Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Looslopgebieden
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 2
Looslopgebieden
Ik kan er een heel verhaal van maken maar het gaat hier om
Als je naar een bos gaat en er staat een bordje van staats bosbeheer
Honden wel toegestaan alleen aangelijnd
Houden jullie je hieraan?????
Als je naar een bos gaat en er staat een bordje van staats bosbeheer
Honden wel toegestaan alleen aangelijnd
Houden jullie je hieraan?????
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tollers
- Contacteer:
Re: Looslopgebieden
uuuuuhhhhhhhhhhhh..............................we doen allemaal wel eens iets wat niet mag hè

Groetjes,
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
- Full Monty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (Harige) Naakthonden
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
ik wel. Het bord zal er niet voor niets staan. Ik draai me dan wel om en ga op zoek naar een toegestane losloopplek. Ik ben dan wel heel braaf opgevoed:)
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Meestal wel.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
Ja, het zal er niet zonder reden staan

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
ja, je honden zijn namelijk niet de enige dieren in het bos. Broedende vogels, wild enz... bordje staat er met een bedoeling, dus als het moet "honden aangelijnd"
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
En je punt is?Telgter Toller schreef:uuuuuhhhhhhhhhhhh..............................we doen allemaal wel eens iets wat niet mag hè![]()
![]()

- Jippie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
- Aantal honden: 6
Ik zie die bordjes (serieus) altijd over het hoofd. Of ik zie ze pas als ik weer weg ga
Zal voortaan eens beter kijken....en dan doe ik ze alsnog los..stiekem..

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
wij houden ons er niet altijd aan. Het ligt er wel een beetje aan wat voor gebied het is zoizo . maar ik laat toots niety enkel in losloop gebied los ook wel daarbuiten.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Esmay87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier
Ligt er aan wat voor bos het is. Sommige bossen staat wel dat het niet mag, maar laat iedereen zijn hondje los lopen. Als er dan geen sprake is van ander wild o.i.d. wat verstoort kan worden dan laat ik ze wel los.
Echt afhankelijk waar je naartoe gaat.
Echt afhankelijk waar je naartoe gaat.

Made by _Inge_
- Full Monty
- Zeer actief
- Contacteer:
menselijk maar wel fout in mijn boekje. Kans dat je geen wild meer ziet door dit dominoeffect. Ik zou de ogen uit mijn kop schamen als ik iets van wild over het hoofd zou hebben gezien en mijn hond dat eens even lekker zou gaan opjagen. Terwijl er nog zo netjes gevraagd (nou ja, wettelijk geeist) was om de hond aan de lijn te houden.Esmay87 schreef:...maar laat iedereen zijn hondje los lopen. Als er dan geen sprake is van ander wild o.i.d. wat verstoort kan worden dan laat ik ze wel los.
Ja ik hou me er dan wel aan, omdat Beuk het wild zou kunnen opjagen.
Als ik een hond had die gewoon bij me bleef zou ik hem best los kunnen gooien denk ik.
Als ik een hond had die gewoon bij me bleef zou ik hem best los kunnen gooien denk ik.
-
- Zeer actief
Hier in het bos weet ik eigenlijk niet of het losloopgebied is maar ik vind dat ze dat dan ook wel wat duidelijker mogen aantonen, want er staat bij het strandgedeelte alleen een bordje over dat er geen honden mogen komen, bij de bosingang staat helemaal geen bord.
Maar eigenlijk let ik er ook niet op, ik laat mijn hond gewoon los.
Als ik een hond in de verte zie, en ik weet niet zeker of het losloop gebied is dan lijn ik dyango wel aan.
hij gaat trouwens ook nooit achter het wild aan en blijft gewoon op het pad dus in welk opzicht stoort hij dan wild ?
die zitten niet op de paden lijkt me, en als dat wel zo is dan maakt het ook niet uit of de hond aangelijnd is of niet.
( ik spreek voor mezelf, mn hond geeft helemaal niks om wild)
edit; als hij dan bv wel op een aangelijnde hond afrent en er gebeurt wel iets ga ik natuurlijk ook niet zielig lopen doen, als het geen losloopgebied is dan .
Maar eigenlijk let ik er ook niet op, ik laat mijn hond gewoon los.
Als ik een hond in de verte zie, en ik weet niet zeker of het losloop gebied is dan lijn ik dyango wel aan.
hij gaat trouwens ook nooit achter het wild aan en blijft gewoon op het pad dus in welk opzicht stoort hij dan wild ?
die zitten niet op de paden lijkt me, en als dat wel zo is dan maakt het ook niet uit of de hond aangelijnd is of niet.
( ik spreek voor mezelf, mn hond geeft helemaal niks om wild)
edit; als hij dan bv wel op een aangelijnde hond afrent en er gebeurt wel iets ga ik natuurlijk ook niet zielig lopen doen, als het geen losloopgebied is dan .
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
-
- Vaste gebruiker
Ja het ligt eraan waar ik loop gister waren we een dagje naar de veluwe dus hup honden los wilde maar een klein stukje lopen
En na een aantal minuten kwamen we een boswachter tegen (wist niet eens dat die nog bestonden) en ja hoor of zo vriendelijk wilde zijn
om me hond aan te lijnen want er kan een zwijn liggen en als die kleintjes heeft nou vul de rest maar in.....
Daar heb ik begrip en respect voor.... Maar zo'n groot gebied en onmduidelijke aangegeven of ze wel of niet los mogen dat smap ik niet
Er is daar aan de overkant een groot vakantiepark dan moet je ook maar net weten waar ze lekker los mogen
Ik zei ook tegen hem die gebieden waar ze los mogen zijn vaak heel klein
En na een aantal minuten kwamen we een boswachter tegen (wist niet eens dat die nog bestonden) en ja hoor of zo vriendelijk wilde zijn
om me hond aan te lijnen want er kan een zwijn liggen en als die kleintjes heeft nou vul de rest maar in.....
Daar heb ik begrip en respect voor.... Maar zo'n groot gebied en onmduidelijke aangegeven of ze wel of niet los mogen dat smap ik niet
Er is daar aan de overkant een groot vakantiepark dan moet je ook maar net weten waar ze lekker los mogen
Ik zei ook tegen hem die gebieden waar ze los mogen zijn vaak heel klein
-
- Zeer actief
Ik zoek om te wandelen juist dat soort gebieden op en irriteer mij mateloos aan mensen die hun hond los hebben lopen en dan beginnen te mekkeren als ik vraag hun honden bij zich te houden
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Saskia241
- Zeer actief
Dat._Inge_ schreef:Hier in het bos niet. Maar als het een bos is waar ik verder nooit kom wel.
-
- Zeer actief
Precies. In aanlijngebied hoort je hond aan de lijn. Wil je je hond los laten lopen dan ga je naar losloopgebied. Maar dat is voor heel veel mensen te moeilijk om te begrijpen.chrico schreef:Ik zoek om te wandelen juist dat soort gebieden op en irriteer mij mateloos aan mensen die hun hond los hebben lopen en dan beginnen te mekkeren als ik vraag hun honden bij zich te houden

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
chrico schreef:Ik zoek om te wandelen juist dat soort gebieden op en irriteer mij mateloos aan mensen die hun hond los hebben lopen en dan beginnen te mekkeren als ik vraag hun honden bij zich te houden
dat dus

ik denk dat door dit gedrag de gebeiden veel kleiner worden en wordt straks alles vastloop gebied
Fenneke en Baloe

- Sanne_
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Friese Stabij x Rottweiler
Normaal houd ik me altijd netjes aan de regels. Alleen in het gebied (staatsbosbeheer, aanlijnplicht) bij mijn ouders laat ik mijn hond altijd loslopen. Het is geen druk gebied, als ik er wandel kom ik eigenlijk nooit andere tegen, laat staan andere honden. Losloopgebieden zijn hier volgens mij erg schaars (of ik weet niet hoe/waar ze te vinden) en ze vind het zo heerlijk om los te lopen. Daarbij zou ik het ook niet doen als ze niet goed zou luisteren, maar ze blijft altijd netjes op het pad en luistert goed.
- Full Monty
- Zeer actief
- Contacteer:
het is echt waar, de maatschappij, dat ben jij. Als we simpele zaken als 'Hond aan de lijn' al niet meer willen begrijpen, dan eh... nou, das dan mooi balen voor de goede rest.
Ik ga even met mijn hond de hort op, loslopend daar waar het mag. En ruim zelfs nog op na hem ook, daar heb ik zelfs geen opruimplicht-bord voor nodig, das gewoon standaard:)
Ik ga even met mijn hond de hort op, loslopend daar waar het mag. En ruim zelfs nog op na hem ook, daar heb ik zelfs geen opruimplicht-bord voor nodig, das gewoon standaard:)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ondanks dat Luna niet achter wild aangaat, gaat ze wel aan de lijn als er een aanlijnplicht geldt. Maar ik kom zelden in zulke gebieden en zoek meestal plekken op waar ze wel los mag.

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Ligt helemaal aan de hond. Een hond die super onder appèl staat & totaal niet geïnteresseerd is in bosbewoners & andere honden zou ik wel los doen. Een hond die niet aan die voorwaarden voldoet, uiteraard niet. Ik lijn ze in zo'n geval dus allemaal aan 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Eerlijk gezegd hou ik me er niet altijd aan. Op overzichtelijke stukken mag ze los, ze mag niet van de paden af en lijn ik haar aan als ik andere mensen tegen kom. Helaas heb je hier ook niet veel mogelijkheden waar het is toegestaan.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising kangaroo en kelpie... een working kelpie!
Ik hou mijn hond aan de lijn in dat soort gebieden en erger me dood aan de mensen die dat dus niet doen. Juist ook omdat ik mijn hond vast heb en zo'n andere hond dan dus op die van mij afrent....
Wel baal ik er enorm van dat mijn hond bijna nergens los kan lopen. Op de openbare weg, daar waar mogelijk kwa verkeer, laat ik haar wel los lopen ondanks dat dat officieel ook niet mag. Verstoren van wild zal ik daar in elk geval niet
Wel baal ik er enorm van dat mijn hond bijna nergens los kan lopen. Op de openbare weg, daar waar mogelijk kwa verkeer, laat ik haar wel los lopen ondanks dat dat officieel ook niet mag. Verstoren van wild zal ik daar in elk geval niet

Working kelpie, eigenwijs, sportief en prachtig om te zien!
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
In principe mag een hond nooit los buiten de losloopgebieden. Die zijn er bijna geen en als ze er zijn, te druk bevolkt met vaak onvriendelijke types dus ik mijd ze liever.
Ik zoek liefst een buitengebied wat overzichtelijk is en daar mogen ze los, ze blijven dan wel bij me.
In beschermde gebieden laat ik ze niet los, zeker niet als er veel jong wild is ( laat voorjaar) al zou dat met Sancho gerust kunnen, die gaat niet van het pad af.
Ik zoek liefst een buitengebied wat overzichtelijk is en daar mogen ze los, ze blijven dan wel bij me.
In beschermde gebieden laat ik ze niet los, zeker niet als er veel jong wild is ( laat voorjaar) al zou dat met Sancho gerust kunnen, die gaat niet van het pad af.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
ps in de gebieden die jij in de titel noemt mag zeker geen hond los....? 

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Als Kiki loops is heb ik geen andere keuze dan haar af en toe los te laten in aanlijngebied,ben ik bang.
Ik loop wel met ogen op steeltjes en als ik een andere hond ontwaar gaat ze aan de lijn en waarschuw ik de andere eigenaar.
Ik loop wel met ogen op steeltjes en als ik een andere hond ontwaar gaat ze aan de lijn en waarschuw ik de andere eigenaar.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising kangaroo en kelpie... een working kelpie!
Hoezo heb je dan geen andere keuze? Je kunt haar dan toch aan de lijn houden. Als Joy loops is dan heb ik vette pech en zij dus ook, dan moet ze aan de lijn blijven en blijf ik zeker weten ook uit de losloopgebieden weg. Dat betekend dus heerlijk wandelen in gebieden waar andere honden OOK aan de lijn zitten... atlhans, dat hoop ik dan! En juist in die periodes baal ik als een stekker van mensen die hun hond los laten lopen in een niet-losloop-gebied... en dan tegen mij uitvallen als mijn hond niet gediend is van al de mannelijke aandachtmarian* schreef:Als Kiki loops is heb ik geen andere keuze dan haar af en toe los te laten in aanlijngebied,ben ik bang.

Working kelpie, eigenwijs, sportief en prachtig om te zien!