Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Whippet
Moderator: moderatorteam
-
Tarz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Whippet
Hallo,
Ik vroeg me af of hier nog meer mensen komen die Whippets hebben.
2 jaar geleden heb ik het ras leren kennen, doordat mijn vriend er eentje heeft. Een reutje van nu 6 jaar.
We hebben vorig jaar besloten om er een teefje uit het asiel bij te halen. Het klikt ontzettend goed en wat kunnen ze rennen! Ze spreken dezelfde taal en kunnen beter met elkaar overweg dan met andere typen honden.
Omdat ze zo van rennen houden willen we graag met ze naar de renbaan (gewoon voor de fun, geen gokken oid) om te kijken of ze dat leuk vinden.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Verder vroeg ik me af waar jullie Whippets vandaan komen. Ik vraag me af of er goede fokkers in NL zijn.
Die van ons komen uit het asiel. Chukie is in beslag genomen van een woonwagenkamp en heeft een jaar in het asiel gezeten.
Hij is ontzettend lief, maar heeft moeite met het eerste contact met andere honden. Hij begint dan te intimideren.
Lady komt ook uit het asiel. Haar vorige eigenaar had psychische problemen en werd regelmatig opgenomen in een kliniek. Volgens mij zijn ze haar vergeten uit het huis te halen want ze was graatmager toen wij haar ophaalden. Vel over been, rotte tanden, wazige ogen, lange nagels.
Gelukkig gaat het nu een stuk beter.
Ik heb via internet een goede site gevonden waar je prachtige Whippet halsbanden kan laten maken voor weinig geld.
Als daar interesse naar is kan ik de link wel even opzoeken.
Binnenkort zal ik proberen wat goede foto's te maken van mijn hondjes (ze zijn moeilijk goed op de foto te krijgen).
Ik vroeg me af of hier nog meer mensen komen die Whippets hebben.
2 jaar geleden heb ik het ras leren kennen, doordat mijn vriend er eentje heeft. Een reutje van nu 6 jaar.
We hebben vorig jaar besloten om er een teefje uit het asiel bij te halen. Het klikt ontzettend goed en wat kunnen ze rennen! Ze spreken dezelfde taal en kunnen beter met elkaar overweg dan met andere typen honden.
Omdat ze zo van rennen houden willen we graag met ze naar de renbaan (gewoon voor de fun, geen gokken oid) om te kijken of ze dat leuk vinden.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Verder vroeg ik me af waar jullie Whippets vandaan komen. Ik vraag me af of er goede fokkers in NL zijn.
Die van ons komen uit het asiel. Chukie is in beslag genomen van een woonwagenkamp en heeft een jaar in het asiel gezeten.
Hij is ontzettend lief, maar heeft moeite met het eerste contact met andere honden. Hij begint dan te intimideren.
Lady komt ook uit het asiel. Haar vorige eigenaar had psychische problemen en werd regelmatig opgenomen in een kliniek. Volgens mij zijn ze haar vergeten uit het huis te halen want ze was graatmager toen wij haar ophaalden. Vel over been, rotte tanden, wazige ogen, lange nagels.
Gelukkig gaat het nu een stuk beter.
Ik heb via internet een goede site gevonden waar je prachtige Whippet halsbanden kan laten maken voor weinig geld.
Als daar interesse naar is kan ik de link wel even opzoeken.
Binnenkort zal ik proberen wat goede foto's te maken van mijn hondjes (ze zijn moeilijk goed op de foto te krijgen).
Groetjes Rob
-
BoNoblesse
- Vaste gebruiker
Re: Whippet
Hoi,
Hier ook een liefhebber van whippets.
Ik ben in het bezit van drie whippets.
Ik heb er zes gehad, maar er zijn er drie overleden.
Het zijn heerlijke honden, het zijn net kinderen!
Mijn eerste whippet kwam uit een showlijn en de anderen komen\kwamen uit een renlijn.
De windhondenrensport is een prachtige sport en ik en mijn honden hebben er jaren aan deel genomen.
Groetjes.................
Mijn eerste whippet kwam uit een showlijn en de anderen komen\kwamen uit een renlijn.
De windhondenrensport is een prachtige sport en ik en mijn honden hebben er jaren aan deel genomen.
-
Tarz
- Zeer actief
Lady is mijn eerste echte whippet (Chuk is een mix) en het valt me op hoe zachtaardig ze is. Ze maakt met niets en niemand problemen en is heel rustig in huis. Buiten lekker rennen, binnen bankhangenNanna schreef:Ja, ik heb een Whippet.
Een showgefokt hondje van de StripPoker kennel. Maar ze jaagt als de beste hoor
Ik vind het hele fijne hondjes. Sociaal naar mens en hond, rustig in huis, gezond en heel intelligent.
Mijn Whippet heet Topsi en je kunt haar HIER bekijken.
Of ze uit een ren of showlijn is weet ik helaas niet.
Ik heb de foto's bekeken, mooi dat gestroomde! Ze ziet er goed uit, mooi atletisch gebouwd.
Groetjes Rob
-
Tarz
- Zeer actief
Kan je mij het verschil vertellen qua uiterlijk en gedrag tussen whippets uit de show en renlijn?BoNoblesse schreef:Hoi,
Is er een groot verschil?
Groetjes Rob
-
Tarz
- Zeer actief
Dan denk ik dat Lady maar van de show is.. ze kan zo goed stil staan ("freeze").
Jagen kan ze ook heel goed, keihard achter rennen als ze konijntjes ziet in het park.
Ik ga wel even googlen op de renlijnen.
Jagen kan ze ook heel goed, keihard achter rennen als ze konijntjes ziet in het park.
Ik ga wel even googlen op de renlijnen.
Groetjes Rob
-
Tarz
- Zeer actief
Ja poosje geleden he?Cleva schreef:Hey Rob! Ben je er weer?
Wat leuk!
Whippets zijn leuk!
Vervelende van verslavingen, komen altijd weer de kop op steken
Whippets zijn zeker leuk. Ik dacht altijd dat het hondjes waren die achter alles aan gaan wat wegschiet maar dat valt alles mee.
Die van mij kunnen gewoon los langs de grachten van Amsterdam (maar ben zelf te para dus doe dat niet).
Chukie is een kruising Italiaan/Whippet.

Groetjes Rob
-
BoNoblesse
- Vaste gebruiker
Hoi,
Wat gedrag betreft is er niet veel verschil.
Ik denk wel dat er verschil is wat betreft gedrag, als de honden op de renbaan lopen of gelopen hebben en of ze in een roedel leven of niet.
Mijn honden zijn vreselijk allert op straat, doen soms lelijk tegen vreemde honden, maar als ze een kat op straat zien, zien zij geen hond meer staan.
Dan moet ik ze ook echt meeslepen, of ik kies een andere route en hoop dat ik geen kat meer tegen kom.
Groetjes..........
Ik denk wel dat er verschil is wat betreft gedrag, als de honden op de renbaan lopen of gelopen hebben en of ze in een roedel leven of niet.
Mijn honden zijn vreselijk allert op straat, doen soms lelijk tegen vreemde honden, maar als ze een kat op straat zien, zien zij geen hond meer staan.
Dan moet ik ze ook echt meeslepen, of ik kies een andere route en hoop dat ik geen kat meer tegen kom.
Groetjes..........
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik vind whippets hartstikke leuke en mooie honden, maar ik vind een klein podencootje dan toch een makkelijker alternatief. Veel sneller afgeleid dan een echte windhond, heerlijk sociaal en knuffelig en nog steeds genieten van dat prachtige rennen.BoNoblesse schreef:Hoi,
Groetjes..........
Ik zou echt meer foto's moeten maken
Ik ga de volgende keer ook zeker weer voor een renhondje, maar dan toch liever weer zo'n afgedankt andaluzmixje dan voor een pure windhond. Mijn afdankers gaan in een speelbuiging voor een uithijgende prooi, en dan komen ze op mijn fluiten netjes terug racen voor een koekie.
Moraal van het verhaal: whippets zijn leuk, podenco's zijn leuker.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Tarz
- Zeer actief
Podenco's zijn ook leuk inderdaad! Zag er laatst eentje voor de supermarkt zitten, super lief hondje. Mooi he dat rennen van windhonden?
Daarom ga ik ook graag met ze naar het strand, worden ze lekker gek van de wind en hebben ze de ruimte.
Ik hoor meer verhalen over dat wegrennen van Whippets, Greyhounds enzo. Lijkt me vervelend, een hond die niks van je aantrekt en de hort op gaat :S
Daar zal wel iets van vat op te krijgen zijn toch? Mijn Whippets rennen niet weg.. hooguit even achter een kat aan maar ze komen altijd terug.
Daarom ga ik ook graag met ze naar het strand, worden ze lekker gek van de wind en hebben ze de ruimte.
Ik hoor meer verhalen over dat wegrennen van Whippets, Greyhounds enzo. Lijkt me vervelend, een hond die niks van je aantrekt en de hort op gaat :S
Daar zal wel iets van vat op te krijgen zijn toch? Mijn Whippets rennen niet weg.. hooguit even achter een kat aan maar ze komen altijd terug.
Groetjes Rob
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Hee Rob, leuk dat je er weer bent
Wel een ommezwaai, van Dogo's en Border Collie naar Whippets 
-
Tarz
- Zeer actief
Ben gewoon een veelzijdig persoonduitse herder schreef:Hee Rob, leuk dat je er weer bentWel een ommezwaai, van Dogo's en Border Collie naar Whippets
Nina (de Border) woont bij mijn moeder sinds ik het huis uit ben. Chaya (de Dogo) woont bij een vriendin in Purmerend, want ze kon de trappen niet meer op. Het zou voor eventjes zijn maar ze woont er al 2 jaar en heeft het daar hartstikke goed dus dat laat ik zo.
Ik had ook nog een Maltzertje (Tarzan), die is helaas 2 jaar geleden overleden..
Ik vind het leuk om meerdere rassen te ervaren, en uitzoeken wat goed bij me past.
Ben er achter gekomen dat ik van honden hou die lui zijn, buiten lekker rennen, en sociaal zijn naar andere honden.
En mooi om naar te kijken!
Maar van je hondje ga je toch houden, maakt niet uit wat voor uiterlijk of nare karaktertrekjes.
Groetjes Rob
-
Ilovedogs
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 0
Ik ga toevallig volgende week naar iemand die 2 whippets heeft en begin volgend jaar wrs een nestje krijgt.
Ben zelf nog aan het onderzoeken wat voor ras ik wil, ben heel benieuwd volgende week
Ben zelf nog aan het onderzoeken wat voor ras ik wil, ben heel benieuwd volgende week