Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wie kent een centraal gelegen aanlijngebied?
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
wie kent een centraal gelegen aanlijngebied?
ik zoek een veilig aanlijn wandel gebied centraal in nederland.
een gebied waar "geen" honden loslopen. dus ook niet af en toe. het liefst een gebied waar hier flink op gecontroleerd wordt.
kent iemand dit? en mag ik het dan ook weten?
ik kan wel googelen, maar dan weet ik alleen waar aanlijnen verplicht is en niet waar het ook echt gebeurt
een gebied waar "geen" honden loslopen. dus ook niet af en toe. het liefst een gebied waar hier flink op gecontroleerd wordt.
kent iemand dit? en mag ik het dan ook weten?
ik kan wel googelen, maar dan weet ik alleen waar aanlijnen verplicht is en niet waar het ook echt gebeurt

-
- Zeer actief
Re: wie kent een centraal gelegen aanlijngebied?
Ik lees aandachtig mee 

Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Almere Kemphaan? Hier is wel veel controle maar 100% garanderen dat er geen enkele hond losloopt kan ik niet.
-
- Zeer actief
100% garantie is er nooit maar ben jij bekend met het gebied? Is het een druk wandelgebied en offcieel aanlijngebied? Wordt er gecontroleerd door een boswachter?Valerie schreef:Almere Kemphaan? Hier is wel veel controle maar 100% garanderen dat er geen enkele hond losloopt kan ik niet.

- Sandra 1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder
JE zou op de site van natuurmonumenten kunnen kijken. Maar of er streng wordt gecontroleerd dat weet ik niet.
Groetjes van Sandra
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ja ik ben bekent met het gebied, zelfs op zondag is het niet erg druk. Er wordt gecontroleerd door boswachters ook ivm loslopende koeien dacht ik? Of wild.Reini schreef:100% garantie is er nooit maar ben jij bekend met het gebied? Is het een druk wandelgebied en offcieel aanlijngebied? Wordt er gecontroleerd door een boswachter?Valerie schreef:Almere Kemphaan? Hier is wel veel controle maar 100% garanderen dat er geen enkele hond losloopt kan ik niet.
De vorige keer dat ik er was liep er wel 1 engelse bulldog los maar ik verzocht de man om aan te lijnen en dat deed hij. Voor de rest zat alles vast (ook de andere keren dat ik er geweest ben).
- M@scha
- Zeer actief
Sandra 1970 schreef:JE zou op de site van natuurmonumenten kunnen kijken. Maar of er streng wordt gecontroleerd dat weet ik niet.
dat zeg ik dus, daar krijg je geen garanties.
bij ons zit natuurgebied de bruuk. aanlijngebied ivm uitstervende bijzondere plantjes en diertjes. daar loopt gewoon alles los terwijl op sites staat dat het streng verboden is je hond los te laten

- M@scha
- Zeer actief
almere is voor mij 1.5 uur dus dat maar een kwartier minder dan leyduin.
weet iemand iets over de hei daar bij hilversum. lage vuursche ofzo? ben ik ooit geweest met een wandeling en dat ging ook perfect dacht ik
weet iemand iets over de hei daar bij hilversum. lage vuursche ofzo? ben ik ooit geweest met een wandeling en dat ging ook perfect dacht ik

- M@scha
- Zeer actief
well is bij mij in de buurt.. wel interessant. niet voor reini gok ik al weet ik niet waar je nu woont reini?Wilma schreef:Mascha, toen ik nog in NL woonde liep ik regelmatig met de honden om het Reindersmeer. Dit ligt bij Well.
Mijn ervaring daar is dat de honden in ieder geval aangelijnd zijn of worden als er andere honden gespot worden. Het gebied is aanlijngebied en heel overzichtelijk, met uitzonderling van het eerste stuk. Dit ligt tussen bomen en het pad is iets smaller.
In de weekenden lopen er meerdere wandelaars met honden maar op doordeweekse dagen was het er altijd heel erg rustig.

-
- Zeer actief
De keer dat ik er was kwam ik een aantal loslopende podenco's tegen die niet aangelijnd werden en nog een aantal loslopende honden die wel op verzoek aangelijnd werden. Ik zou er dus niet op vertrouwen dat iedereen zich braaf aan de regels houden daar Leyduin wel, los laten lopen en je bent de pineut (heel terechtReini schreef:100% garantie is er nooit maar ben jij bekend met het gebied? Is het een druk wandelgebied en offcieel aanlijngebied? Wordt er gecontroleerd door een boswachter?Valerie schreef:Almere Kemphaan? Hier is wel veel controle maar 100% garanderen dat er geen enkele hond losloopt kan ik niet.

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
Officieel is dat allemaal aanlijngebied i.v.m. loslopende koeien maar de keren dat ik er ben geweest (toen Vegas nog klein was) liep de helft van de honden los. Pasgeleden kreeg ik weer een tip van iemand om daar te gaan lopen maar ik durf het niet i.v.m. met mijn eigen ervaringen.massam schreef:almere is voor mij 1.5 uur dus dat maar een kwartier minder dan leyduin.

-
- Zeer actief
Dat is voor mij 50 minuten rijden. Prima te doen qua reistijd maar de zin 'In de weekenden lopen er meerdere wandelaars met honden' schept voor mij een beeld van een druk wandelgebied en doelbewust zo'n wandelgebied in gaan... hmmmmassam schreef:well is bij mij in de buurt.. wel interessant. niet voor reini gok ik al weet ik niet waar je nu woont reini?Wilma schreef:Mascha, toen ik nog in NL woonde liep ik regelmatig met de honden om het Reindersmeer. Dit ligt bij Well.
Mijn ervaring daar is dat de honden in ieder geval aangelijnd zijn of worden als er andere honden gespot worden. Het gebied is aanlijngebied en heel overzichtelijk, met uitzonderling van het eerste stuk. Dit ligt tussen bomen en het pad is iets smaller.
In de weekenden lopen er meerdere wandelaars met honden maar op doordeweekse dagen was het er altijd heel erg rustig.

- BellaDonna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
Het bos achter paleis het Loo in Apeldoorn. http://www.kroondomeinhetloo.nl/paleispark.aspx Je moet er ook toegang voor betalen en er lopen parkwachters/ boswachters te controleren. Je komt er ook geen mountainbikers enzo tegen. Het is daardoor een heel rustig wandelgebied en ook nog eens erg groot en mooi 

- M@scha
- Zeer actief
BellaDonna schreef:Het bos achter paleis het Loo in Apeldoorn. http://www.kroondomeinhetloo.nl/paleispark.aspx Je moet er ook toegang voor betalen en er lopen parkwachters/ boswachters te controleren. Je komt er ook geen mountainbikers enzo tegen. Het is daardoor een heel rustig wandelgebied en ook nog eens erg groot en mooi
hmm dat klinkt goed!

- BellaDonna
- Zeer actief
Ik ging er regelmatig lopen toen ik nog geen honden had. Juist omdat het er zo lekker rustig is, geen grote families schreeuwende kinderen (die gaan liever naar een gratis bos) geen mountainbikers, heerlijk!massam schreef:BellaDonna schreef:Het bos achter paleis het Loo in Apeldoorn. http://www.kroondomeinhetloo.nl/paleispark.aspx Je moet er ook toegang voor betalen en er lopen parkwachters/ boswachters te controleren. Je komt er ook geen mountainbikers enzo tegen. Het is daardoor een heel rustig wandelgebied en ook nog eens erg groot en mooi
hmm dat klinkt goed!
Maar omdat mijn hondjes juist heel graag loslopen kom ik er nu bijna nooit meer, ik ben er zeker van dat ik daar een boete krijg als ze loslopen. Dus als ik er nu nog loop, dan is dat zonder de hondjes om te genieten van de flora en fauna.
- M@scha
- Zeer actief
BellaDonna schreef:Ik ging er regelmatig lopen toen ik nog geen honden had. Juist omdat het er zo lekker rustig is, geen grote families schreeuwende kinderen (die gaan liever naar een gratis bos) geen mountainbikers, heerlijk!massam schreef:[..]
hmm dat klinkt goed!
Maar omdat mijn hondjes juist heel graag loslopen kom ik er nu bijna nooit meer, ik ben er zeker van dat ik daar een boete krijg als ze loslopen. Dus als ik er nu nog loop, dan is dat zonder de hondjes om te genieten van de flora en fauna.
en dat is precies wat wij zoeken. een gebied waar mensen wegblijven die hun honden los willen laten lopen

-
- Zeer actief
In het Paleispark zijn honden zowel loslopend als aangelijnd verboden met uitzondering van aangelijnde blindengeleide- en hulphonden. In de Houtvesterij mag u alleen met een aangelijnde hond wandelen. Er zijn enkele honden uitlaat terreinen. Hier mag uw hond los lopen. Op de wandel- en fietskaart van de Houtvesterij staan deze gebieden aangegeven.massam schreef:BellaDonna schreef:Het bos achter paleis het Loo in Apeldoorn. http://www.kroondomeinhetloo.nl/paleispark.aspx Je moet er ook toegang voor betalen en er lopen parkwachters/ boswachters te controleren. Je komt er ook geen mountainbikers enzo tegen. Het is daardoor een heel rustig wandelgebied en ook nog eens erg groot en mooi
hmm dat klinkt goed!
Houtvesterij:
De Koninklijke Houtvesterij is een uitgestrekt bos- en heidegebied dat gekenmerkt wordt door natuurschoon, stilte en rust. Door het ontbreken van bebouwingen en voorzieningen is het een weids gebied dat heel oorspronkelijk oogt. De voornaamste bestemming van de Koninklijke Houtvesterij was in het verleden jacht en bosbouw. Van oudsher is het gebied bekend om zijn wild. Hier heeft u de kans om edelherten, reeën of wilde zwijnen in een bijna natuurlijke omgeving waar te nemen.
De Koninklijke Houtvesterij ligt midden op de Veluwe, tussen Apeldoorn, Vaassen en Uddel en beslaat een gebied van ongeveer twaalf bij zestien kilometer. Het is daarmee het grootste aaneengesloten landgoed van Nederland. Het totale oppervlak telt bijna 9.700 hectare en bestaat uit 7.900 hectare bossen, 1.550 hectare heidevelden en 250 hectare landbouwgrond. De Koninklijke Houtvesterij bestaat uit drie boswachterijen, Gortel, Uddel en Hoog Soeren. Meer informatie over een bezoek aan de Houtvesterij vindt u hier.

- M@scha
- Zeer actief
dus die houtvesterij is een mogelijkheid mits we die uitlaatplaatsen vermijden

-
- Zeer actief
Dit klinkt wel goed hoor!massam schreef:en dat is precies wat wij zoeken. een gebied waar mensen wegblijven die hun honden los willen laten lopen

-
- Zeer actief
Ja, zo lijkt het!massam schreef:dus die houtvesterij is een mogelijkheid mits we die uitlaatplaatsen vermijden

Misschien een topic openen om meer mensen te verzamelen?

- M@scha
- Zeer actief
doe ik!Reini schreef:Ja, zo lijkt het!massam schreef:dus die houtvesterij is een mogelijkheid mits we die uitlaatplaatsen vermijden![]()
Misschien een topic openen om meer mensen te verzamelen?

- BellaDonna
- Zeer actief
...In het Paleispark zijn honden zowel loslopend als aangelijnd verboden met uitzondering van aangelijnde blindengeleide- en hulphonden...
Jeetje, dat wist ik niet
Vandaar dat ik er zo weinig honden zie...
en de houtvesterij is een gewoon opengesteld bos, daar vind vrijwel geen controle plaats
Jeetje, dat wist ik niet

en de houtvesterij is een gewoon opengesteld bos, daar vind vrijwel geen controle plaats

-
- Zeer actief
Maar kom je daar ook loslopende honden tegen?BellaDonna schreef:

- M@scha
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ik voel hier toch wel een 'maar..' aankleven. Maar misschien zijn er meer mensen bekend met het gebied?

- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
We hebben in mei op een prachtige zondag middag een aangelijnde bull terrier wandeling gehad, in de buur van de Hut van Mie Pils Eindhoven en geen loslopende hond gezien. Wel wat fietsers maarja dat is niet erg als de honden toch aan de lijn zitten
Bij het cafeetje 'De Hut' en het water was het wel ontzettend druk natuurlijk en de andere kant op ook, maar de route die wij liepen niet.
Met Ty alleen kom ik er af en toe eens maar dan doordeweeks en op die route ben ik pas 1 x een loslopende hond tegen gekomen
Maar dat is misschien niet centraal genoeg?
Als jullie het wat lijkt kan ik nog wel eens op een zondag middag gaan checken
Bij het cafeetje 'De Hut' en het water was het wel ontzettend druk natuurlijk en de andere kant op ook, maar de route die wij liepen niet.
Met Ty alleen kom ik er af en toe eens maar dan doordeweeks en op die route ben ik pas 1 x een loslopende hond tegen gekomen

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Het hooghe vuursche is losloop, het lage vuursche aanlijn maar daar loopt best veel los hoor.
De hei bij Hilversum is losloop en daar loopt eigenlijk alles ook los, ik kom er weinig aangelijnde honden tegen ieder geval.
De hei bij Hilversum is losloop en daar loopt eigenlijk alles ook los, ik kom er weinig aangelijnde honden tegen ieder geval.
- M@scha
- Zeer actief
Adjani & Tyson schreef:We hebben in mei op een prachtige zondag middag een aangelijnde bull terrier wandeling gehad, in de buur van de Hut van Mie Pils Eindhoven en geen loslopende hond gezien. Wel wat fietsers maarja dat is niet erg als de honden toch aan de lijn zitten
eindhoven is voor mij goed te doen.
de rest?

- Jeannettebo
- Zeer actief
- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Het bos bij de Trekweg (Treekweg?) bij Austerlitz is ook aanlijngebied en word ook gecontroleerd.
Er word ook speurles gegeven, maar dat is van maandag tot en met zaterdag, dus als je op zondag gaat heb je alle rust.
Je komt misschien een mountainbiker of een ruiter tegen maar dat bos is zo enorm dat je alle kanten op kunt, de hei op, het bos in. Kans dat je iemand tegen komt is vrij klein, zelfs op zondag.
Eventueel wil ik het exacte adres wel opzoeken voor jullie?
Er word ook speurles gegeven, maar dat is van maandag tot en met zaterdag, dus als je op zondag gaat heb je alle rust.
Je komt misschien een mountainbiker of een ruiter tegen maar dat bos is zo enorm dat je alle kanten op kunt, de hei op, het bos in. Kans dat je iemand tegen komt is vrij klein, zelfs op zondag.
Eventueel wil ik het exacte adres wel opzoeken voor jullie?

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011