Dat kwam gisteren per e-mail. Zijn rapport hoop ik binnenkort te ontvangen.
Hij mag dus vanaf nu dekken. Tot nu toe twee geplande dekkingen eind 2011/begin 2012. Veel aanvragen voor hem gekregen, maar enkele geweigerd (ik wil niet dat hij een veel ingezette dekreu wordt) en dat is bij sommigen niet zo goed gevallen. Er schijnt zelfs al over gesproken te zijn op een show in het buitenland, dat ik een bepaalde fokker geweigerd had. Nou zeg, ik snap dat het niet leuk is om nee te krijgen, maar ik vind dat ik er een goede reden voor had (zou een wat nauwere lijnteelt zijn)...het blijft een bijzonder wereldje. Gelukkig is het míjn hond en ben IK degene die beslist welke teven hij dekt.
Een andere buitenlandse fokker vroeg me ook naar Lux, waarop ik zei dat ik ook eerst wilde afwachten wat eruit kwam (niet dat hij eerst 10 keer dekt en er dan minder leuke dingen tussen blijken te zitten...dan is het wat te laat lijkt mij zo) en hij antwoordde: oh, maar de teef wordt pas komend voorjaar loops
Maar goed, de teven die hij wel gaat dekken zijn allebei geweldig. De ene woont in NL en de andere in Tsjechië. Het zijn twee totaal verschillende bloedlijnen.
Dit is zijn Tsjechische verloofde:

En tot slot twee plaatjes van meneer zelf. Hij is 20 maanden oud.

Ik kijk echt enorm uit naar de eerste kleine Luxjes