Paulala schreef:Wat ik vooral graag zou willen is dat ik de Wetters bij mensen zowel in huis, als buiten op straat kan zien. Dus het volledige karakter.
Ik wil graag zien hoe ze zich thuis gedragen en bij visite, hoe ze zich gedragen als ze buiten aan de lijn lopen, en als ze los lopen, hoe hun houding is als ze andere honden tegenkomen etc etc etc.
je mag best een keer mee wandelen, maar misschien is het ook een idee mee te gaan met een wandeling van de vereniging?
Daar zijn er dan meer (en ook héél veel stabijs), en dan zie je goed het gedrag.
Als er op zo'n wandeling mot is, is dat overigens altijd bij de stabijs. Die zijn gewoon feller en hebben een korter lontje, vooral de heren onderling kunnen dat hebben.
Wetters staan dan meestal

en gaan dan wat anders doen.
Op 27 november is er een wandeling in Zeeland, dat is wel te doen voor jou denk ik?
Zullen vast ook wat wetters meelopen.
http://www.nvsw.nl/index.php?p=nieuwsoverzicht&id=179
edit: de organisator, Philip, heeft zelf een wetterteefje. Hij is daar naar mijn smaak overigens iets te strikt mee, maar het is wel een erg leuk teefje, waar hij mee jaagt.
Dat is iets dat een wetter kan maar dat bepaald niet
moet.
Ik ken er ook twee die bij iemand wonen met een konijnenopvang en daar lopen ze vrolijk tussen de loslopende konijnen zonder problemen

Philip zou dat horror vinden denk ik