Ongeluk kan gebeuren, maar waarom snijt niemand die lijn op dat moment door waardoor de spanning eraf raakt vraag ik mezelf dus af??

Moderator: moderatorteam
Ik loop niet dagelijks met een mes of ander snijgereedschap op zakArCee schreef: Ongeluk kan gebeuren, maar waarom snijt niemand die lijn op dat moment door waardoor de spanning eraf raakt vraag ik mezelf dus af??![]()
die noodknop zit niet aan de buitenkant. het verhaal is hier volgens mij zo dat de eigenaresse buiten de lift en de hond in de lift zat.Marjoleine schreef:Je ramt toch meteen op die noodknop?
Dat zou ik doen althans
En als ik het zou zien zou ik inderdaad de riem doorsnijden of de halsband afdoen.
Je hebt gelijk.massam schreef:die noodknop zit niet aan de buitenkant. het verhaal is hier volgens mij zo dat de eigenaresse buiten de lift en de hond in de lift zat.Marjoleine schreef:Je ramt toch meteen op die noodknop?
Dat zou ik doen althans
En als ik het zou zien zou ik inderdaad de riem doorsnijden of de halsband afdoen.
Marjoleine schreef:Je hebt gelijk.massam schreef:[..] die noodknop zit niet aan de buitenkant. het verhaal is hier volgens mij zo dat de eigenaresse buiten de lift en de hond in de lift zat.
Dan rukte ik de flex aan gort denk ik.
Nouja, er is nu in elk geval duidelijk bewezen dat het ondingen zijn
Marjoleine schreef:Ik heb er ook een hoor, voor 's avonds, als CC met de kat speelt tijdens het laatste rondje.
Maar als er weer eens een hond de hoek om komt terwijl de baas er nog vijf meter achter én om de hoek is, ben ik er minder blij mee
En in liften werkt het ook niet, dat blijkt
Mensen snappen moeizaam dat je met een flex ook een hond kort kan houden.
Of in elk geval doen ze het structureel niet over het algemeen.
Dat zou leuk zijn, als iedereen met een flex dat deeddagmar88 schreef:Charlie moet voor elke hoek wachten.
Maar goed, zo'n lift ding kan net zo goed gebeuren met een jachtlijn wanneer je niet op staat te letten
Dat werkt dus niet.Marjoleine schreef:Je ramt toch meteen op die noodknop?
Dat zou ik doen althans
Marjoleine schreef:Dat zou leuk zijn, als iedereen met een flex dat deeddagmar88 schreef:Charlie moet voor elke hoek wachten.
Maar goed, zo'n lift ding kan net zo goed gebeuren met een jachtlijn wanneer je niet op staat te letten
Een jachtlijn lijkt me wel te kort voor zoiets trouwens, dan sta ik er toch echt maar een halve meter vanaf.
Ik dacht trouwens dat liftdeuren van die sensoren hadden zodat ze niet sluiten als er wat tussen zit?
Nee, dat is een feit, mensen letten helemaal niet op die hond, die "zit toch aan de lijn, kan geen kwaad".dagmar88 schreef: Ik wil ze de kost niet geven die met de hond aan de riem staan te beppen/bellen en nergens op letten
Marjoleine schreef:Ik heb er ook een hoor, voor 's avonds, als CC met de kat speelt tijdens het laatste rondje.
Maar als er weer eens een hond de hoek om komt terwijl de baas er nog vijf meter achter én om de hoek is, ben ik er minder blij mee
En in liften werkt het ook niet, dat blijkt
Mensen snappen moeizaam dat je met een flex ook een hond kort kan houden.
Of in elk geval doen ze het structureel niet over het algemeen.
die sensoren zitten er wel, maar die zitten op een bepaalde hoogte en ik weet niet of een touwtje genoeg is daarvoor..Marjoleine schreef:Dat zou leuk zijn, als iedereen met een flex dat deeddagmar88 schreef:Charlie moet voor elke hoek wachten.
Een jachtlijn lijkt me wel te kort voor zoiets trouwens, dan sta ik er toch echt maar een halve meter vanaf.
Ik dacht trouwens dat liftdeuren van die sensoren hadden zodat ze niet sluiten als er wat tussen zit?
Yeah right.ArCee schreef:Gelukkig heb ik met mijn werk altijd een multitool bij me. je weet wel, zo'n ding in een foudraal aan je riem met een tang, mes, schroevendraaien kruis en plat, zaagje etc, opgevouwen (net als ee kleine zaklamp trouwens) dus dan zou het kunnen.
In m'n gewone kleren dus niet, en dan zou ik die lijn kapot trekken, of het handvat van mijn part tegen de muur aan gort rammen.
Paniek maakt je sterker hoor
Maar je ziet, ongeluk zit in een klein hoekje.
In de lift bij mijn moeder in de flat, zit er niet zo'n knop.Marjoleine schreef:Je ramt toch meteen op die noodknop?
Dat zou ik doen althans
Bij die van Yolah (zo'n heule grote) heb ik inderdaad mn twijfels, maar die van Abby of bennie ging aan gort hoor, als me zoiets gebeurde. In paniek dat touwtje proberen kapot te krijgen, of anders dat plastic deel stukslaan tegen de muur. Dan floept t touwtje er ook wel uit. Scheelt ook als je zo'n goedkope nep-flexi hebt natuurlijk. We hebben 1 zo'n nepperd op reserve en die is toch heel wat minder sterk dan de gewone originele. Dit is namelijk al de derde nepperd, terwijl de echte nog nooit zijn vervangen...dagmar88 schreef:Yeah right.ArCee schreef:Gelukkig heb ik met mijn werk altijd een multitool bij me. je weet wel, zo'n ding in een foudraal aan je riem met een tang, mes, schroevendraaien kruis en plat, zaagje etc, opgevouwen (net als ee kleine zaklamp trouwens) dus dan zou het kunnen.
In m'n gewone kleren dus niet, en dan zou ik die lijn kapot trekken, of het handvat van mijn part tegen de muur aan gort rammen.
Paniek maakt je sterker hoor
Maar je ziet, ongeluk zit in een klein hoekje.
Kapot trekken ga je niet redden hoor