De man wil een hond zoals Diesel, ik heb aangeboden om hem een weekje mee naar huis te nemen
Misschien dat ik ze nog andere rassen kan aanraden maar ik weet niet goed wat. Een broodfok bull lijkt me gewoon de slechtste keuze die je kan maken.
Dus, eisen:
een pup
molosser uiterlijk
lief en aanhankelijk
niet al te sportief
ze willen eigenlijk meer een hond voor de gezelligheid en ik denk niet dat er heel veel gewandeld of gesport oid gedaan zal worden
sociaal en makkelijk, een pittige hond is echt niks voor hun
Moest ik hun zijn dan zou ik geen hond nemen maar ze zullen het toch doen en dan wil ik ze wel helpen voor zover dat kan. Ik geef liever raad en zoek mee dan dat ik ze naar een broodfokker laat gaan voor een pup. Het zijn goede mensen en de hond zal niks tekort komen maar het zijn ook geen fanatieke wandelaars en meer dan een puppycursus zal er niet inzitten. Het moet dus gewoon een makkelijke lieve gezelschapshond worden die liever bij de baas op schoot zit dan in de regen in het bos te gaan lopen. Ze willen een franse bull omdat schoonvader een leuke heeft en waarschijnlijk denken ze dat hun hond net zo lief en braaf zal worden.