Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond gezocht (niet voor mij)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

hond gezocht (niet voor mij)

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Een koppel dat ik ken woont nu al een tijdje samen en ze willen een hond. Ze werken allebei en schoonvader heeft een franse bull. Nu wil de vrouw ook een franse bull, maar niet van een fokker want dat kost teveel geld. Het moet een pup zijn en ze vertelde dat ze op sites had zitten kijken maar dat die fokkers altijd wel veel rassen hadden maar nooit puppies naar haar zin. Ze had al gebeld voor een pup ergens maar die was al weg. Zowel ik als de man vinden dat je geen hond bij een broodfokker moet halen, al denk ik niet dat ze begrijpt wat een broodfokker is, ondanks mijn uitleg. Ik hield het er dan maar op dat een goeie fokker meer geld vraagt voor een pup omdat die dan gezond is. Koop je bij een hondenwinkel dan krijg je een zieke pup met problemen. Daar had ze duidelijk weinig zin in maar ze snapt het nut niet van een stamboom of een goeie fokker. En dat wil dan een franse bull.

De man wil een hond zoals Diesel, ik heb aangeboden om hem een weekje mee naar huis te nemen :mrgreen: Ik denk niet dat een energieke stafford kruising een goeie hond is voor hen, eerder omgekeerd, daar zijn ze totaal de juiste bazen niet voor. Omdat ze een leuke speelse gezonde hond willen die op een franse bull lijkt heb ik ze gezegd om eens naar de boston terrier te kijken. Maar... die vind je natuurlijk niet in elk asiel en zelfs fokkers zijn schaars in België.

Misschien dat ik ze nog andere rassen kan aanraden maar ik weet niet goed wat. Een broodfok bull lijkt me gewoon de slechtste keuze die je kan maken.

Dus, eisen:

een pup
molosser uiterlijk
lief en aanhankelijk
niet al te sportief
ze willen eigenlijk meer een hond voor de gezelligheid en ik denk niet dat er heel veel gewandeld of gesport oid gedaan zal worden
sociaal en makkelijk, een pittige hond is echt niks voor hun

Moest ik hun zijn dan zou ik geen hond nemen maar ze zullen het toch doen en dan wil ik ze wel helpen voor zover dat kan. Ik geef liever raad en zoek mee dan dat ik ze naar een broodfokker laat gaan voor een pup. Het zijn goede mensen en de hond zal niks tekort komen maar het zijn ook geen fanatieke wandelaars en meer dan een puppycursus zal er niet inzitten. Het moet dus gewoon een makkelijke lieve gezelschapshond worden die liever bij de baas op schoot zit dan in de regen in het bos te gaan lopen. Ze willen een franse bull omdat schoonvader een leuke heeft en waarschijnlijk denken ze dat hun hond net zo lief en braaf zal worden.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: hond gezocht (niet voor mij)

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik zou ze vooral een pup uit het hoofd praten. Het zijn misschien best hele lieve bazen voor een wat ouder hondje die al lang blij is met een warm mandje en niet zo nodig uren per dag hoeft te lopen. Met een lieve leuke herplaatser (of een bestaand ouder koppeltje!) hebben ze al dat gedoe met zindelijk worden en opvoeden niet, dan hebben ze precies hun hele eisenpakket behalve dat het een pup moet zijn.

Pups zijn niet leuk, ze schijten en piesen je boeltje onder, je mot er middenin de nacht mee naar buiten, ze bijten in je klauwen, ze kunnen niet alleen zijn en ze slopen je boeltje.

Een leuk wat ouder gecastreerd reu/teef-koppeltje (misschien zelfs herplaatsers met boom via de rasvereniging?) lijkt mij een mooie match. Geen pup, dat wordt drama.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik zou gaan voor een Engelse bulldog herplaatser. Een EB is denk ik net iets meer gezelligheidsbeest dan een FB. Er zijn wel goede fokkers die iets oudere honden voor de herplaats hebben.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
NelBowie
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder

Ongelezen bericht door NelBowie »

Neem ze eens mee naar een asiel en 'stuur' ze een beetje langs de al wat langer daar zittende, iets oudere hondjes, die wellicht met wat minder wandelingen tevreden zijn. Meestal als ze oog in oog met lieve leuke "zielige" (omdat ze héél graag een baasje willen) hondjes staan, kunnen ze de verleiding tóch niet weerstaan, en kiezen ze vast wel voor een asiel-hondje ipv een ras-pup.
Afbeelding
Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Even langs diverse asiels gaan.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Nanna schreef:Die broodfokbull komt er natuurlijk tóch.
Dan kun je verder niets doen dan hopen dat ze er maar zoveel mogelijk onkosten aan hebben en dat het snurkgeval zo rap mogelijk de pijp aan maarten geeft :ok:
Misschien luisteren ze daarna wèl naar je.
Ik wou net zoiets neerzetten, jij hebt het alleen mooier beschreven. :engel:
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

De kans dat je ze van een (broodfok)pup Franse Bull af kunt praten is natuurlijk klein, maar misschien helpen dit soort hondjes die in het asiel op een baasje wachten:

Dora, kruising Bull terrier van 3 jaar oud:
Afbeelding
zit in het asiel van Lommel

Of wat dacht je van dit schatje, Vicky, geboren in mei 2011:
Afbeelding
in het asiel van Geleen

Franse Bull Arny, wel op leeftijf (van 2003):
Afbeelding
in het asiel van Wommelgem

Misschien is het ook een goed argument om juist voor een wat ouder hondje te kiezen dat ze op deze manier mooi kunnen kijken of ze het voor de lange termijn ook wel echt leuk vinden een hond te hebben. Met een senior hondje uit het asiel hoef je maar een paar jaar vooruit te kijken, met een pup gelijk een jaar of 10-15.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik zou een pup ook echt proberen uit het hoofd te praten! Als je niet kunt snappen wat een broodfokker is als dit je wordt uitgelegd, vraag ik me af of je wel snapt hoe een pup op te voeden...
Het hondje van de tweede foto is een look-a-like van Sidney :-) Als ze net zoveel energie heeft als onze vandaal -cairn-hussel kruising- dan zou ik zo'n modelletje absoluut afraden voor mensen die niet graag uren wandelen ;-)
Als er niet zoveel gezondheidsproblemen waren, zou ik zeggen: een Engelse bull herplaatser.
sTefaniA
Zeer actief

Ze zijn al enkele keren naar het asiel geweest. Maar er moet natuurlijk net een hond zitten waar je een klik mee hebt, en veel bulletjes in het asiel zijn geen probleemloze honden. Ik hoop dat ik ze mee krijg naar de eurodogshow, misschien dat ze daar een ander ras zien wat hen aanspreekt, en dat ze dan ook direct inziet dat een hondenwinkel geen goede keuze is.

Het zijn lieve mensen en ze gaan ook heel leuk om met Diesel, hij mag gewoon op schoot bij hun en ze houden allebei van dieren. De man werkt in een dierenspeciaalzaak. Maar zij begrijpt niet waarom een pup van een dure fokker nou zoveel beter is dan eender welk pretnest of puppywinkel. Ondertussen zoek ik gewoon mee naar een lieve herplaatser of misschien een kruising nestje bij mensen thuis. Of ik ze een pup uit hun hoofd kan praten weet ik niet.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, misschien is een hond uit een pretnest inderdaad niet zobeel slechter?
Alleen is de fokmethode van de broodfok, met name bij jullie in België, niet iets om aan mee te willen werken.
Het feit alleen al dat er hondenwinkels zijn :jank:

Maar goed, daar zal ze niet naar willen luisteren denk ik.
Ik hoop dat je ze meekrijgt naar de EDS.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

sTefaniA schreef:Ze zijn al enkele keren naar het asiel geweest. Maar er moet natuurlijk net een hond zitten waar je een klik mee hebt, en veel bulletjes in het asiel zijn geen probleemloze honden. Ik hoop dat ik ze mee krijg naar de eurodogshow, misschien dat ze daar een ander ras zien wat hen aanspreekt, en dat ze dan ook direct inziet dat een hondenwinkel geen goede keuze is.

Het zijn lieve mensen en ze gaan ook heel leuk om met Diesel, hij mag gewoon op schoot bij hun en ze houden allebei van dieren. De man werkt in een dierenspeciaalzaak. Maar zij begrijpt niet waarom een pup van een dure fokker nou zoveel beter is dan eender welk pretnest of puppywinkel. Ondertussen zoek ik gewoon mee naar een lieve herplaatser of misschien een kruising nestje bij mensen thuis. Of ik ze een pup uit hun hoofd kan praten weet ik niet.
Petje af dat je zo je best doet om te voorkomen dat een pupje uit het broodfokcircuit gekocht wordt :E:
Ik hoop van harte dat het je gaat lukken. En een pup uit een pretnestje is dan misschien nog de minst kwade keuze in deze situatie. Moet je er wel zeker van zijn dat het ook werkelijk een pretnestje is en geen dekmantel van de broodfok.... :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Marjoleine schreef: Alleen is de fokmethode van de broodfok, met name bij jullie in België, niet iets om aan mee te willen werken.
op welk punt zou die in belgië slechter zijn dan in andere landen :denken: ?
Jullie regelgeving is anders, het is in België heel normaal grote fokbedrijven te hebben en daarmee te adverteren.

Hondenwinkels vind je hier ook niet, de enkele dierenspeciaalzaak die wel pups verkoopt ligt vaak zwaar onder vuur en het zijn er maar heel weinig. De algemene maatschappelijke meningen hierover zijn niet misselijk hier.
in België denken mensen daar anders over, makkelijker.

Waarmee ik niet wil zeggend dat er in Nederland geen misstanden zijn, absoluut niet.
Maar er zijn wel verschillen in regels en algemeen aanvaarde dingen.

Afbeelding

sTefaniA
Zeer actief

Ik dacht zelf anders ook aan een leuke herplaats mops.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef: vreemd, dit lees ik hier telkens weer maar net zo goed duiken er met dezelfde regelmaat topics op van mensen die (in nederland) een pup hebben gehaald bij een broodfokker (zie bv. topic van dagmar en nog vele andere) en van advertenties op marktplaats van broodfokkers?
Ik ken de regels niet volledig, maar ik weet wel dat ik het ook van pupkopers uit België hoor.
Die willen beslist geen pup uit Belgische fok.
En stabijs worden daar ook gefokt hoor, dus daar ligt het niet aan.

Diezelfde pupkopers zeggen dat er in België veel meer fokschuren zijn en dat hondenhandel daar sociaal veel meer aanvaard is dan hier.
Ik verzin het niet hoor, dat is wat ik hoor.
:19:

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef: maar wat je hoort van enkele pupkopers hoeft daarom toch niet 'de waarheid' te zijn :wink: ? alsof die mensen die jij in belgië kent het naadje van de kous weten van de nederlandse broodfok - zouden ze daar vandaan wel een pup willen dan?
Nee, tuurlijk niet.
Maar ik hoor al bijna twintig jaar dat mensen die zich erin verdiepen niet in België zelf een pup willen halen, ook geen raspup.
Die mensen willen hoe dan ook geen broodfokpup natuurlijk, uit geen enkel land.
Maar die mensen geven dus wel aan, en dat hoor ik heel veel uit België (ik ken best veel Belgen hoor ;) ) dat mensen inderdaad relatief naief tegen die fok aankijken en ook dat veel Belgen anders met dieren omgaan. Dat heeft denk ik ook alles met elkaar te maken.

Maar het is wel een gegeven dat de regels in België anders zijn dan in Nederland en dat het daar sociaal-maatschappelijk min of meer aanvaard is als je in honden handelt.
Het is denk ik een cultuurverschil wat eraan ten grondslag ligt?
Anders heb ik er geen verklaring voor.

Afbeelding

sTefaniA
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Inge O schreef: maar wat je hoort van enkele pupkopers hoeft daarom toch niet 'de waarheid' te zijn :wink: ? alsof die mensen die jij in belgië kent het naadje van de kous weten van de nederlandse broodfok - zouden ze daar vandaan wel een pup willen dan?
Nee, tuurlijk niet.
Maar ik hoor al bijna twintig jaar dat mensen die zich erin verdiepen niet in België zelf een pup willen halen, ook geen raspup.
Maar die mensen geven dus wel aan, en dat hoor ik heel veel uit België (ik ken best veel Belgen hoor ;) ) dat mensen inderdaad relatief naief tegen die fok aankijken en ook dat veel Belgen anders met dieren omgaan. Dat heeft denk ik ook alles met elkaar te maken.

Maar het is wel een gegeven dat de regels in België anders zijn dan in Nederland en dat het daar sociaal-maatschappelijk min of meer aanvaard is als je in honden handelt.
Sociaal maatschappelijk meer aanvaard? Door wie? Door hondenliefhebbers? Of door de mensen die er geen reet van snappen en gewoon lekker makkelijk een pup willen en liefst vandaag nog? Je mag die uitspraak trouwens eens op enkele belgische hondenforums doen, ik denk dat je dan het hele forum op je dak hebt.

Het is net zoals in Nederland, elke hondenliefhebber walgt van broodfok en puppyhandels, maar er zijn meer dan genoeg mensen die gewoon een pup willen en die zien dan een lief boomersnoetje op een site, kunnen de pup dezelfde dag nog ophalen en na een week word ie ziek, gaat ie dood en komen ze hulp vragen op een forum.

Of ze die pup nu in een winkel halen of bij een broodfokker thuis, het principe is hetzelfde.
Trouwens zoveel hondenwinkels zijn er niet hoor, een dierenspeciaalzaak mag geen honden of katten verkopen. Enkel 'erkende' kwekers mogen een aparte vestiging uitbaten waar ze dan hun 'producten' te koop kunnen aanbieden.
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Mischien dat heidi swerts van het englisch bulldog ressort een optie is? Zij zit in belgie en vangt eb's op. Ongetwijfeld heeft ze genoeg contacten met asiels en fokkers.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
sTefaniA
Zeer actief

Tanja Simba&Bella schreef:Mischien dat heidi swerts van het englisch bulldog ressort een optie is? Zij zit in belgie en vangt eb's op. Ongetwijfeld heeft ze genoeg contacten met asiels en fokkers.
Ik had die site ook al gevonden, leuke vrouw, zij heeft toch Superhond gewonnen met Max, de engelse bull? Ik ga het doorspelen. Collie passion vangt momenteel ook een mops reutje van 3 op en dat heb ik ook al doorgestuurd naar hun.
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Klopt, Max leeft helaas niet meer. Heidi heeft destijds deze opvang opgezet en al menig bulletje gered. De bulletjes worden niet zomaar herplaatst. Er zijn strenge regels, maar in deze tijd waar veel mensen dieren als wegwerp artikel zien, is dat niet zo gek.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

sTefaniA schreef: Enkel 'erkende' kwekers mogen een aparte vestiging uitbaten waar ze dan hun 'producten' te koop kunnen aanbieden.
Dat bedoel ik.

Nouja, leg me dan uit hoe het komt dat de Belgische fokkerij een slechte naam heeft hier?
Want dat moet toch een reden hebben :19:

Afbeelding

sTefaniA
Zeer actief

Marjoleine schreef:
sTefaniA schreef: Enkel 'erkende' kwekers mogen een aparte vestiging uitbaten waar ze dan hun 'producten' te koop kunnen aanbieden.
Dat bedoel ik.

Nouja, leg me dan uit hoe het komt dat de Belgische fokkerij een slechte naam heeft hier?
Want dat moet toch een reden hebben :19:
Ik volg je niet goed Marjoleine, jullie hebben toch ook het Honden en Katten besluit? Waarin regels staan over waaraan een fokker moet voldoen, en ja daar staan ook regels in voor bedrijfsmatige fokkers. Dus je moet niet doen alsof er in Nederlands geen regels zijn over broodfokkers, alsof dat een teken is dat het maatschappelijk aanvaard is. Jullie hebben net zogoed de VBK, vereniging voor beroepsmatige kennelhouders :roll:

De situatie is vergelijkbaar, zowel België als Nederland hebben een eigen versie van het HKB, dus ook bij jullie zijn er regels voor de erkende kweker en de 'producten' die ze verkopen. :ok: En nu moet je niet doen alsof dat iets typisch Belgisch is, om daar zo mee om te gaan, want jullie doen het net zo en het is evenveel aanvaard als hier. Voor elke Belgische puppywinkel kan ik je ook een Nederlandse geven. En zowel de Nederlandse als de Belgische broodfokker heeft een legale vestiging waar de pups verkocht worden, een winkel dus. Vaak nog de optie gratis aan huis gebracht!

Bijvoorbeeld,
http://www.puppykennel.nl/
http://www.beagle-online.nl/
http://www.gvangils.nl/
http://boomer.boemer-online.nl/
http://www.hondenkennelkuypers.com/

:19:
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

sTefaniA schreef:
Marjoleine schreef:
Nee, tuurlijk niet.

Sociaal maatschappelijk meer aanvaard? Door wie? Door hondenliefhebbers? Of door de mensen die er geen reet van snappen en gewoon lekker makkelijk een pup willen en liefst vandaag nog? Je mag die uitspraak trouwens eens op enkele belgische hondenforums doen, ik denk dat je dan het hele forum op je dak hebt.

Het is net zoals in Nederland, elke hondenliefhebber walgt van broodfok en puppyhandels, maar er zijn meer dan genoeg mensen die gewoon een pup willen en die zien dan een lief boomersnoetje op een site, kunnen de pup dezelfde dag nog ophalen en na een week word ie ziek, gaat ie dood en komen ze hulp vragen op een forum.

Of ze die pup nu in een winkel halen of bij een broodfokker thuis, het principe is hetzelfde.
Trouwens zoveel hondenwinkels zijn er niet hoor, een dierenspeciaalzaak mag geen honden of katten verkopen. Enkel 'erkende' kwekers mogen een aparte vestiging uitbaten waar ze dan hun 'producten' te koop kunnen aanbieden.
Veel zijn er misschien niet (daar kan ik geen uitspraak over doen)
Maar dan zijn de paar die er zijn wel allemaal op een kluitje want ik ken er hier in de onmiddellijke omgeving tenminste vijf honden (en katten en verder alles wat beweegt en verhandeld kan worden) winkels.
En blijkbaar mogen dierenspeciaalzaken geen honden of katten verkopen, maar honden en kattenwinkels verkopen wel alles van haarstrikjes tot teletacs en het complete scala aan brok en blik.
sTefaniA
Zeer actief

Ennath schreef:Veel zijn er misschien niet (daar kan ik geen uitspraak over doen)
Maar dan zijn de paar die er zijn wel allemaal op een kluitje want ik ken er hier in de onmiddellijke omgeving tenminste vijf honden (en katten en verder alles wat beweegt en verhandeld kan worden) winkels.
En blijkbaar mogen dierenspeciaalzaken geen honden of katten verkopen, maar honden en kattenwinkels verkopen wel alles van haarstrikjes tot teletacs en het complete scala aan brok en blik.
Bedoel je dan in België of in Nederland?
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

sTefaniA schreef:
Ennath schreef:Veel zijn er misschien niet (daar kan ik geen uitspraak over doen)
België .....
België ligt hier op spuug afstand.
sTefaniA
Zeer actief

Ennath schreef:
sTefaniA schreef:
België .....
Nou de woefkesranch zit aan de grens dus dan zit je wel aan een heel grote bron... Al liggen die ook serieus onder vuur, enkel slechte verhalen en toch zijn mensen nog zo stom om er een pup te halen. Maar er zijn ook veel Nederlanders die daar om een pup gaan :19:

Broodfokkers worden hier net zo hard gehaat door hondenliefhebbers als in Nederland. Enkele plaatselijke asielen hebben een tijd geleden nog 250 verwaarloosde honden en pups uit een kwekerij gehaald, gelukkig is deze nu failliet en zijn de honden opgevangen. Er is zelfs een film gemaakt over die kwekerij welke ze getoond hebben in de asielen om mensen bewust te maken van wat er achter de schermen van de puppywinkels gebeurd. Betogingen tegen broodfok, petities, wandelingen, etc. Broodfok is niet maatschappelijk aanvaard en wordt ook niet goedgekeurd :neenee: Maar het word overal in stand gehouden door hetzelfde soort mensen.
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

sTefaniA schreef:
Ennath schreef:
sTefaniA schreef:
België .....
Nou de woefkesranch zit aan de grens dus dan zit je wel aan een heel grote bron... Al liggen die ook serieus onder vuur, enkel slechte verhalen en toch zijn mensen nog zo stom om er een pup te halen. Maar er zijn ook veel Nederlanders die daar om een pup gaan :19:

Broodfokkers worden hier net zo hard gehaat door hondenliefhebbers als in Nederland. Enkele plaatselijke asielen hebben een tijd geleden nog 250 verwaarloosde honden en pups uit een kwekerij gehaald, gelukkig is deze nu failliet en zijn de honden opgevangen. Er is zelfs een film gemaakt over die kwekerij welke ze getoond hebben in de asielen om mensen bewust te maken van wat er achter de schermen van de puppywinkels gebeurd. Betogingen tegen broodfok, petities, wandelingen, etc. Broodfok is niet maatschappelijk aanvaard en wordt ook niet goedgekeurd :neenee: Maar het word overal in stand gehouden door hetzelfde soort mensen.
ik ken winkels in Kapelle, Essen en meerdere in Antwerpen
Winkels hè, geen verkoopruimte van een "fokker" maar echt winkels.
sTefaniA
Zeer actief

Ennath schreef: ik ken winkels in Kapelle, Essen en meerdere in Antwerpen
Ik ken er 1 in antwerpen en geen in essen en kapellen, ik ben wel benieuwd want ik ben van die regio.
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

sTefaniA schreef:
Ennath schreef: ik ken winkels in Kapelle, Essen en meerdere in Antwerpen
Ik ken er 1 in antwerpen en geen in essen en kapellen, ik ben wel benieuwd want ik ben van die regio.
In Antwerpen zitten er drie bij de markt, maar twee daarvan vallen niet zo op.
Je moet door een gewone winkel naar binnen en dan de trap af, dierenverkoop zit in de kelder
In Kapelle tegenover de boerenmarkt, was eerst alleen maar een dierenhandel tot de wetgeving veranderde nu zijn ze een dierenwinkel met alle soorten dierproducten en nog steeds honden en katten in bakken.
Overigens verkopen ze op de boerenmarkt geen pups meer, maar er zijn wel vaak nestjes mee.
"voor de gezelligheid en voor de sjosalisatie" :hmmm:
En die in Essen kan ik wel vinden maar ik weet werkelijk niet hoe ik die moet uitduiden.
Mijn Iara* komt uit zo'n bakje in Essen, en op de club (Hoek) zien we ook zeer regelmatig pups uit de winkel.
Nu weer een hele serie Tollers in typische Tollerkleur maar dan net zo hoog als een Corgi.

* Iara (kruising BC en Friese stijfkop) werd door een liefhebbende dochter (te jong) gekocht voor haar 83 jarige vader.
Dat ging dus niet goed.
En na wat omzwervingen kreeg ik dus een redelijk getraumatiseerde opvanger ..... die bleef hangen. :engel:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Inge O schreef:
Marjoleine schreef:
Dat bedoel ik.
oké, je bedoelt dus dat er hier broodfokkers zijn en ja, die zijn er, jammer genoeg.

en die zijn er niet in nederland? heeft dagmar toen spoken gezien dan?
:denken: Ik begon al te denken van wel; maar het waren 2 topics :tongue:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... lit=vulkan

Ligt voor de volledigheid vlak bij de grens en we hebben zo ongeveer evenveel Belgen als Nederlanders voorbij zien komen :wink:
Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel

Ongelezen bericht door Echo »

Misschien eens een filmpje zoeken op youtube over broodfok en puppywinkels. Als je dat laat zien snapt ze misschien wél waarom je daar niet moet kopen.

Met een pretnest of oepsnestje hoeft niets mis te zijn en dat is dan ook een stuk goedkoper. Die kun je wel op marktsites vinden maar dan dus goed opletten of het geen broodfok is: is de moeder erbij, zijn er geen andere rassen aanwezig, etc.
Misschien als ze ergens gaan kijken kun je aanbieden mee te gaan om als 'ervaren hondeneigenaar' beoordeling te geven.

Misschien kun je ook duidelijk maken dat de ene hond de ander niet is (net als mensen) en dat het ene ras veel meer aandacht en beweging nodig heeft dan het ander.
Wat past het beste bij hen? Daar mogen ze zelf ook wel over nadenken en niet puur op uiterlijk af gaan.
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”