Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje over vruchtbaarheid

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Vraagje over vruchtbaarheid

Ongelezen bericht door Zilla »

Zilla is voor het eerst loops geweest, het bloeden is nu een week gestopt en haar vulva is ook weer geslonken naar normaal formaat. In totaal heeft ze 1,5 week gebloed en merkte we het daarvoor wel al een week aan haar.

Nu is mijn vraag: wanneer is alles weer helemaal 'veilig'? Aangezien ze een week niet meer bloed, alles weer geslonken was, ook gedroeg ze zich weer normaal en Luke (onze reu) haar ook al niet meer zo intressant vond, ben ik vandaag weer het bos in gegaan. Wel nog goed oplettend uitteraard :wink: maar het was dus nog geen goed idee, ze werd tog door 2 reuen belaagd die niet op spelen uitwaren :F:. Nou heb ik haar gelijk bij me geroepen dus er is niks gebeurt verder. Maar ik heb verder wel andere honden weer uit voorzorg ontweken (werd dan toch een korter rondje). Ze ruikt dus voor vreemde reuen overduidelijk nog lekker. Maar is ze dan ook nog vruchtbaar als alles weer geslonken is en ze een week gestopt is met bloeden? Is de kust pas veilig als er geen één reu meer intresse in haar heeft? Of blijft ze na de loopsheid nog erg lang lekker ruiken maar is ze niet meer vruchtbaar?

Tja, ze is ons eerste teefje we hebben altijd reuen gehad en we maken dus voor het eerst het loopt gebeuren mee :wink:
Laatst gewijzigd door Zilla op 29 dec 2011 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Vraagje over vruchtbaarheid

Ongelezen bericht door crutz »

de meeste teven zijn dekrijp op het moment dat het bloeden stopt, dat is meestal na een week of 10 dagen
je kan het ook wel aan je teef zien, ze gaan er dan echt voor staan, staart op zij etc...
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Re: Vraagje over vruchtbaarheid

Ongelezen bericht door Zilla »

crutz schreef:de meeste teven zijn dekrijp op het moment dat het bloeden stopt, dat is meestal na een week of 10 dagen
je kan het ook wel aan je teef zien, ze gaan er dan echt voor staan, staart op zij etc...
Ja die periode heeft ze dus al gehad (dachten wij) met het klaar staan en staart reflex. Dat had ze overigens tijdens het vloeien, ze was toen zelf ook geintresseerd in reuen en teven mocht ze voor even niet :wink:. Nu gaat ze helemaal niet meer klaarstaan en is haar gedrag weer normaal teruggekeerd. Vandaar dat wij ook dachten het zal nu wel weer oke zijn? en kunnen we weer een rondje bos :wink: toch iets te vroeg. Ik wil geen risico nemen natuurlijk dus misschien miep ik wel teveel :F: maar ik vind het toch wel lastig te weten wanneer het nou echt 'voorbij' is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”