Zilla is voor het eerst loops geweest, het bloeden is nu een week gestopt en haar vulva is ook weer geslonken naar normaal formaat. In totaal heeft ze 1,5 week gebloed en merkte we het daarvoor wel al een week aan haar.
Nu is mijn vraag: wanneer is alles weer helemaal 'veilig'? Aangezien ze een week niet meer bloed, alles weer geslonken was, ook gedroeg ze zich weer normaal en Luke (onze reu) haar ook al niet meer zo intressant vond, ben ik vandaag weer het bos in gegaan. Wel nog goed oplettend uitteraard

maar het was dus nog geen goed idee, ze werd tog door 2 reuen belaagd die niet op spelen uitwaren

. Nou heb ik haar gelijk bij me geroepen dus er is niks gebeurt verder. Maar ik heb verder wel andere honden weer uit voorzorg ontweken (werd dan toch een korter rondje). Ze ruikt dus voor vreemde reuen overduidelijk nog lekker. Maar is ze dan ook nog vruchtbaar als alles weer geslonken is en ze een week gestopt is met bloeden? Is de kust pas veilig als er geen één reu meer intresse in haar heeft? Of blijft ze na de loopsheid nog erg lang lekker ruiken maar is ze niet meer vruchtbaar?
Tja, ze is ons eerste teefje we hebben altijd reuen gehad en we maken dus voor het eerst het loopt gebeuren mee