Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
meedenken.??
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
meedenken.??
Ik wil misschien volgend jaar wat xsingen gaan doen met de poedel.
Moet wel leuke inschikkelijke en vriendelijke honden opleveren met wat werkdrift zoals bijvoorbeeld voor hulphond of flybal en dergelijk.
Maar niet met de tong uit de bek je savonds nog staan aan te kijken gaan we nog wat doen.
Daarnaast wel een ras wat niet teveel gezondheids problemen geeft.
Leuke kleuren en patroontjes is ook wel leuk en aantrekkelijk.
De Aussie liep ik aan te denken maar diegeen die ik ken zijn niet echt vriendelijk maar beetje snappers en sjagerijnen ,daarnaast wel veel werkvermogen.
Schotse herder leek mij ook wel wat maar niet het timide van de engelse ,maar meer amerikaan.
Helpen jullie eens even mee denken.
Moet wel leuke inschikkelijke en vriendelijke honden opleveren met wat werkdrift zoals bijvoorbeeld voor hulphond of flybal en dergelijk.
Maar niet met de tong uit de bek je savonds nog staan aan te kijken gaan we nog wat doen.
Daarnaast wel een ras wat niet teveel gezondheids problemen geeft.
Leuke kleuren en patroontjes is ook wel leuk en aantrekkelijk.
De Aussie liep ik aan te denken maar diegeen die ik ken zijn niet echt vriendelijk maar beetje snappers en sjagerijnen ,daarnaast wel veel werkvermogen.
Schotse herder leek mij ook wel wat maar niet het timide van de engelse ,maar meer amerikaan.
Helpen jullie eens even mee denken.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Re: meedenken.??
Ze is wel heel sociaal en lief ,maar heeft ook een trekje qua bewaken en beschermen die nogal fel de kop op kann steken.LongFields schreef:Pien!
Hoe zou dat klikken met een poedel karakter.??

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat valt natuurlijk niet echt goed te voorspellen, het kan 2 kanten uit. Mijn gevoel zegt wel dat je een wat zachter karakter kunt bereiken door het infokken van de poedel. Leergierig en slim zijn beide rassen natuurlijk, en goed trainbaar. Het zou heel goed uit kunnen pakken lijkt me. Maar ik geef geen garanties hoor!bouvierpoedel schreef:Ze is wel heel sociaal en lief ,maar heeft ook een trekje qua bewaken en beschermen die nogal fel de kop op kann steken.LongFields schreef:Pien!
- Panna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
- Aantal honden: 2
Als je nou gewoon een Golden en Labrador ritselt, kun je de pups voor veel geld verkopen en echt mijn suikeroom worden 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Die kant dacht ik ook al op.LongFields schreef:Dat valt natuurlijk niet echt goed te voorspellen, het kan 2 kanten uit. Mijn gevoel zegt wel dat je een wat zachter karakter kunt bereiken door het infokken van de poedel. Leergierig en slim zijn beide rassen natuurlijk, en goed trainbaar. Het zou heel goed uit kunnen pakken lijkt me. Maar ik geef geen garanties hoor!bouvierpoedel schreef:Ze is wel heel sociaal en lief ,maar heeft ook een trekje qua bewaken en beschermen die nogal fel de kop op kann steken.LongFields schreef:Pien!
Poedel overheerst meestal wel heel sterk in uiterlijk en karakter.

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Met een lab vind ik niet leuk.Panna schreef:Als je nou gewoon een Golden en Labrador ritselt, kun je de pups voor veel geld verkopen en echt mijn suikeroom worden
Golden geeft wel leuke jongen in karakter en uiterlijk met een poedel.
En als ik je suikeroom word moet je wel voor mij gaan zorgen op mijn oude dag omdat je dan heel veel van mij houd.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja die vond ik ook wel heel leuk die foto's die hier op het forum stondenm.Mit schreef:Ik vond die Catahoula-poedels leuk
Maar het karakter.????

- Panna
- Zeer actief
Oh ja hoor. Ik schuif wel af en toe wat vanillevla bij je naar binnen. Eén keer per dag een schone luier.bouvierpoedel schreef:Met een lab vind ik niet leuk.Panna schreef:Als je nou gewoon een Golden en Labrador ritselt, kun je de pups voor veel geld verkopen en echt mijn suikeroom worden
En als ik je suikeroom word moet je wel voor mij gaan zorgen op mijn oude dag omdat je dan heel veel van mij houd..
Komt helemaal goed!
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Das net op het randje wat ze in het bejaardentehuis ook aan service verlenen.Panna schreef:Oh ja hoor. Ik schuif wel af en toe wat vanillevla bij je naar binnen. Eén keer per dag een schone luier.bouvierpoedel schreef:Met een lab vind ik niet leuk.Panna schreef:Als je nou gewoon een Golden en Labrador ritselt, kun je de pups voor veel geld verkopen en echt mijn suikeroom worden
En als ik je suikeroom word moet je wel voor mij gaan zorgen op mijn oude dag omdat je dan heel veel van mij houd..
Komt helemaal goed!

- Mit
- Zeer actief
Karakter zal niet echt direct zijn wat je voor ogen hebt opa. Maar ze waren wel leuk
En een merle korthaar collie? Lijkt me ook leuk
-
Supernova
- Zeer actief
Je moet je ook afvragen of er mensen zijn die die pups willen hebben. Goldendoodles zijn al erg bekend dus daar staan ze vast voor in de rij. Aussiedoodles hebben leuke kleuren en vlekken dus dat spreekt mensen ook wel aan, maar dat zijn wel honden met veel meer werklust en drive. Laekendoodles (ofzo
) is helemaal iets nieuws en ik vraag me af hoeveel mensen daar dan een pup van willen.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Nou, ik zag een kruising collie x poedel en ik moet zeggen dat het er wel heel erg leuk uitziet:

De beschrijving van het karakter:
Oscar, the Cadoodle (Collie Poodle mix) at 1 ½ years old. "He is a very loving, fun family pet! He loves to play baseball with my son.. (Oscar is the outfielder). He is also an avid Frisbee Catcher."
Dus Kees, ik zou zeggen, gá ervoor.
Oscar, the Cadoodle (Collie Poodle mix) at 1 ½ years old. "He is a very loving, fun family pet! He loves to play baseball with my son.. (Oscar is the outfielder). He is also an avid Frisbee Catcher."

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Maar dan wel met een amerikaan voor het wat sterkere karakter.lieke schreef:Nou, ik zag een kruising collie x poedel en ik moet zeggen dat het er wel heel erg leuk uitziet:

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja ook leuk maar met een kort haar x poedel kun je ook ruwharen krijgen en die zijn niet zo leuk.Mit schreef:Karakter zal niet echt direct zijn wat je voor ogen hebt opa. Maar ze waren wel leuk![]()
Of je moet de kortharen gebruiken uit amerikaanse lijnen waar langhaar achter zit.

-
blondie
- Zeer actief
flatcoated retriever?
Oh en die collie met poedel vind ik er erg leuk uitzien. Heeft wel wat weg van een bearded collie.
Oh en die collie met poedel vind ik er erg leuk uitzien. Heeft wel wat weg van een bearded collie.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Kunnen weer zenulijders worden.blondie schreef:flatcoated retriever?
Vind Flatjes ook niet leuk.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Deze kruising is in Amerika, dus ze zullen wel een Amerikaan hebben gebruikt
.
Zou trouwens sowieso een Amerikaan nemen, ook voor de vacht. Ik weet niet wat een wolbaal van het Engelse type in combinatie met een poedelvacht zou opleveren. Waarschijnlijk een soort pulivacht.
Hoewel, kun je je nakomelingen wel weer kwijt aan Nanna.
Edit: op een zwarte poedel zou ik een blue merle nemen en voor een witte of rode poedel een (fokzuivere) sable. Krijg je denk ik de mooiste combinatie.
En o ja, als je zo'n combinatie doet, stap ik van mijn principe af van nooit meer een pup en koop ik er één van je.
Zou trouwens sowieso een Amerikaan nemen, ook voor de vacht. Ik weet niet wat een wolbaal van het Engelse type in combinatie met een poedelvacht zou opleveren. Waarschijnlijk een soort pulivacht.
Hoewel, kun je je nakomelingen wel weer kwijt aan Nanna.
Edit: op een zwarte poedel zou ik een blue merle nemen en voor een witte of rode poedel een (fokzuivere) sable. Krijg je denk ik de mooiste combinatie.
En o ja, als je zo'n combinatie doet, stap ik van mijn principe af van nooit meer een pup en koop ik er één van je.
Laatst gewijzigd door lieke op 01 jan 2012 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

- Panna
- Zeer actief
Overigens zou ik best interesse hebben in een Poedel x Duitse Herder. Wel een stabiele, niet al te overmatig werklustige Duitser dan.
Hopelijk haalt de Poedel dan net de scherpste randjes van de regelt/neverigheid af en zorg voor iets minder belachelijke achterhanden
Hopelijk haalt de Poedel dan net de scherpste randjes van de regelt/neverigheid af en zorg voor iets minder belachelijke achterhanden
- Mit
- Zeer actief
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Poedels kunnen ook nog wel eens de politie agent uithangen hoor.Panna schreef:Overigens zou ik best interesse hebben in een Poedel x Duitse Herder. Wel een stabiele, niet al te overmatig werklustige Duitser dan.
Met die achterhand.??
Poedel heeft sterke hoekingen en de herder ook dus.....

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Wat een koppielieke schreef:Nou, ik zag een kruising collie x poedel en ik moet zeggen dat het er wel heel erg leuk uitziet:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Krijg je zoiets als Otto van Sandra.Mit schreef:Met een Boxer of Amerikaanse Bulldog![]()
![]()
Oh dan zou ik meteen een pup bestellen!

- Mit
- Zeer actief
Ja daarom, dat lijkt me werkelijk énig!bouvierpoedel schreef:Krijg je zoiets als Otto van Sandra.Mit schreef:Met een Boxer of Amerikaanse Bulldog![]()
![]()
Oh dan zou ik meteen een pup bestellen!
Heeft Lars zijn molosser en ik mijn poedel. Aaaah toe opa
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Komen ze toch niet achter dat hij een keer een poedel geneukt heeft.Nanna schreef:Ome GlennAmerikaan, niet te veel vacht, stabiel en lief karakter, supersociaal naar mens en dier.
O, dark sable poedels met wit, dat lijkt me het súmmum.
Wel even toestemming gaan vragen aan het asiel
De pups slijt je hier op het forum denk ik wel

-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
-
Supernova
- Zeer actief
Lijkt mij wel iets om over na te denkenDenise. schreef:Je moet je ook afvragen of er mensen zijn die die pups willen hebben. Goldendoodles zijn al erg bekend dus daar staan ze vast voor in de rij. Aussiedoodles hebben leuke kleuren en vlekken dus dat spreekt mensen ook wel aan, maar dat zijn wel honden met veel meer werklust en drive. Laekendoodles (ofzo) is helemaal iets nieuws en ik vraag me af hoeveel mensen daar dan een pup van willen.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zou Glenn van tante Nanna inzetten. Dan krijg je zoiets:

Hier zijn allerlei kruisingen te vinden: http://www.dogbreedinfo.com/poodlemix.htm
De dobermann en rottweiler kruisingen op die site zijn prachtig.
Een kruising met een airedale lijkt me qua karakter en werkdrift ook wel interessant.

Hier zijn allerlei kruisingen te vinden: http://www.dogbreedinfo.com/poodlemix.htm
De dobermann en rottweiler kruisingen op die site zijn prachtig.
Een kruising met een airedale lijkt me qua karakter en werkdrift ook wel interessant.