In de omschrijving staat ook ''wat is het voor een ras''
Dit is de foto van mijn overleden hond Tessa.

Ik kan eventueel wel meerdere foto's uploaden maar ik vroeg mij af wat voor mix dit is. Ik heb er zelf al wat gelezen op dit forum maar een paar dingen matchen niet, en ik ben nou ook niet z'n goede rassen kenner dat ik het kan zeggen.
Paar dingen die mij opvallen die onze hond niet had wat het voor mij confusing maakt is dat onze hond geen vliezen had tussen zijn pooten. Ik lees dat golden retrievers/labradors dat wel hebben.
Ik weet dat golden retrievers als ze eenmaal volwassen zijn een flink stuk groter waren als de onze hond. Ik weet niet of de onze gewoon klein is of dat het komt door de manier waarop ze gefokt is. (het hele verhaal van hoe en wat omtrend onze hond en waarom wij dat niet weten is te lezen in het voorstel deel van het forum waar ik alles uitleg) Ook de vacht klopt niet met een labrador. Wat dan wel weer wel klopt met sommige golden retrievers.
De flatcoat retriever heeft er wel iets van weg maar die zijn zwart en de onze was golden. De flatcoats hebben ook geen vliezen dus dat klopt ook. Het haar lijkt niet echt erop.
Als ik nu net naar foto's kijk van een net getrimde golden retriever die een jaar of 2-3 oud is dan lijkt ze er wel weer op. Is onze hond een super kleine vrouwelijke golden retriever of denken jullie dat ze misschien gefokt is met een kleiner ras? Ik hoop dat jullie mij vooruit kunnen helpen.