Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dekking
Moderator: moderatorteam
- Mirella
- Zeer actief
dekking
Ik ben maanden bezig geweest met het opnieuw inlezen en voorbereiden van mijn tweede nestje.teefje is getest en had een goede dekreu op het oog,getest met stamboom en had er niks dan goeds over gehoord en gelezen.wij zijn er woensdag heen gegaan,en ik ben ontzettend overdonderd en geschrokken.laat staan mijn teefje.ik kwam binnen en had me voorbereid op een gesprekje,het laten kennis maken van de honden en eventuele dekking.ik vind dat een dekking totaal vrijwillig moet zijn en had zoiets wil ze het niet dan wil ze het niet ga dan niet meer terug en dan is het gewoon klaar.ik kwam binnen en bij de voordeur pakte hij haar meteen op.ik ben zelf geen heel dominant type en liep er achteraan en wat er toen in 3 sec gebeurde is echt niet normaal.er lag een matje en een fles glijmiddel klaar.hij zei ik zet ze even op het matje,ik dacht zelf misschien wil hij haar even bekijken oid en binnen 3 sec zat de reu erop.ik vloog toen naar voren om mijn teefje te pakken en evensnel weer te vertrekken en op dat moment zaten ze al vast! hij zei ja zo gaat dat hier,hier is het zo gebeurd niks geen 2 uur wachten en geren en gehijg.ik was helemaal overdonderd! heb hem precies gezegd wat ik er van vond dat binnen 1 minuut mijn hond verkracht werd zonder enige uitleg van hoe of wat zonder dat ik wist wat er gebeurde.ik ben weggegaan zodra ze los waren.ze is nu waarschijnlijk drachtig,maar wat heb ik haar hiermee aangedaan?
hoe voelt een hond zich hieronder? ze is nog gewoon vrolijk opgewekt en gaat de hele tijd 'klaarstaan' voor mijn eigen gecastreerde reutje.ik merk geen negatief gedrag.waar ik zo naar had uitgekeken werd veranderd in een nachtmerrie.gaan er meer mensen zo te werk? dit is toch niet normaal?
hoe voelt een hond zich hieronder? ze is nog gewoon vrolijk opgewekt en gaat de hele tijd 'klaarstaan' voor mijn eigen gecastreerde reutje.ik merk geen negatief gedrag.waar ik zo naar had uitgekeken werd veranderd in een nachtmerrie.gaan er meer mensen zo te werk? dit is toch niet normaal?
Laatst gewijzigd door Mirella op 05 jan 2012 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mirella
- Zeer actief
Re: verkracht?
ze heeft dus geen 1 sec gewoon even kennis kunnen maken.ben er echt zo verdrietig onder,voel me zo schuldig!
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Zo gebeurd het wel vaker hoor, als je teef echt geen zin had dan was het echt niet gebeurd.
Mijn teven houden er van om eerst te spelen en laten het niet toe dat de reu er gelijk opspringt.
Mijn teven houden er van om eerst te spelen en laten het niet toe dat de reu er gelijk opspringt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Mirella
- Zeer actief
oh echt? o je weet niet half hoe opgelucht ik dan ben! dacht echt dat ik een misdaad ofzo op mn geweten had,ben hier echt heel blij mee.
- Mirella
- Zeer actief
Valerie schreef:Het is een hond hoor geen mens
wat is het verschil dan? respect hoort bij mens en hond toch? ik vond dit heel respectloos aanvoelen.
- Mirella
- Zeer actief
of zij het gelijk toe zou laten weet ik dus niet want hij had haar meteen vast.gonnie schreef:Zo gebeurd het wel vaker hoor, als je teef echt geen zin had dan was het echt niet gebeurd.
- Valerie
- Zeer actief
Heb jij je wel ingelezen hoe een dekking werkt bij honden?
- Mirella
- Zeer actief
Valerie schreef:Heb jij je wel ingelezen hoe een dekking werkt bij honden?
ja daar heb ik me in ingelezen en meerdere dekkingen meegemaakt.
maar nooit op deze manier.altijd eerst even kennismaken spelen en desnoods een beetje helpen.maar dit heb ik echt nog nooit meegemaakt,ook nog nooit van gehoord trouwens.
- kipo
- Zeer actief
Ongeacht wat jij ervan vond, lijkt je hond het zich allemaal niet zo aan te trekken. Zolang zij er geen punt van maakt, zou ik dat zelf ook niet doen, als ik jouw was en mocht je ooit nog eens een nestje willen, weet je iig wat je nog graag van de reu-eigenaar wil weten.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 1
Ik denk dat het vooral voor jou niet leuk was (en dat kan ik me overigens goed voorstellen). Ik denk niet dat je hond er last van heeft of dat jij je schuldig hoeft te voelen. Het was misschien wel handig geweest als die man van tevoren had verteld wat zijn 'werkwijze' is.
- Mirella
- Zeer actief
kipo schreef:Ongeacht wat jij ervan vond, lijkt je hond het zich allemaal niet zo aan te trekken. Zolang zij er geen punt van maakt, zou ik dat zelf ook niet doen, als ik jouw was en mocht je ooit nog eens een nestje willen, weet je iig wat je nog graag van de reu-eigenaar wil weten.
ja inderdaad,daar heb je ook gelijk in.ik ken fokkers die enige hulp al afkeuren en ik had echt het idee dat ik heel erg fout zat,ben toch echt heel blij dat dat allemaal wel mee blijkt te vallen.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Dat het wel vaker gedaan wordt, wil niet zeggen dat ik voor deze manier van dekken ben. In dit geval werd je te overrompeld, maar van een dergelijke reu-eigenaar zou ik de reu niet willen gebruiken.
Laat ze samen toch heerlijk spelen, en so what als het een paar uur duurt? En als de reu selectief is en niet iedere teef dekt, nou en? Wie zegt dat deze reu nog natuurlijk dekt als iedere dekking zo moet? Een gezonde reu kan prima normaal/ natuurlijk dekken, en als hij dit niet kan, dan vind ik dat een goede selectie. Wil niet zeggen dat het dan natuurlijk niet balen is als je die combinatie in gedachten had.
Laat ze samen toch heerlijk spelen, en so what als het een paar uur duurt? En als de reu selectief is en niet iedere teef dekt, nou en? Wie zegt dat deze reu nog natuurlijk dekt als iedere dekking zo moet? Een gezonde reu kan prima normaal/ natuurlijk dekken, en als hij dit niet kan, dan vind ik dat een goede selectie. Wil niet zeggen dat het dan natuurlijk niet balen is als je die combinatie in gedachten had.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Dit dus!Esther12 schreef:Ik denk dat het vooral voor jou niet leuk was (en dat kan ik me overigens goed voorstellen). Ik denk niet dat je hond er last van heeft of dat jij je schuldig hoeft te voelen. Het was misschien wel handig geweest als die man van tevoren had verteld wat zijn 'werkwijze' is.
De man is een echte hork en heeft heel lullig gehandeld, maar de honden zullen hier verder geen last van hebben of hinder van ondervinden. Gelukkig denken honden niet zoals wij mensen. Maar dat het voor jou wel een rot ervaring is, dat kan ik me voorstellen! Wat een manieren!!
RIP Cena
- Mirella
- Zeer actief
ik heb het met mijn man besproken gisteravond en zag er ook wel wat voordelen aanzitten,maar dan had het idd beter geweest als ik dit van te voren wist.dan had ik vantevoren navraag kunnen doen.ik wist even niet hoe ik me eronder moest voelen,aan de ene kant blij dat het gelukt was,aan de andere kant een schuldgevoel over de manier waarop.
- Mirella
- Zeer actief
dit is helemaal mijn idee erover! vandaar dat ik ook zo overdonderd was.Renske schreef:Dat het wel vaker gedaan wordt, wil niet zeggen dat ik voor deze manier van dekken ben. In dit geval werd je te overrompeld, maar van een dergelijke reu-eigenaar zou ik de reu niet willen gebruiken.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
De eigenaar vind ik niet erg gezellig overkomen maar goed, zo zijn er meer.
Er zijn reuen die willen spelen en reuen die dat niet willen, en zo is het met teven ook.
Als ze niet alles bij elkaar gegild heeft was ze er klaar voor.
En jij weet wat je volgende keer van te voren moet doorspreken
Wat vond de eigenaar van jouw reactie trouwens?
Er zijn reuen die willen spelen en reuen die dat niet willen, en zo is het met teven ook.
Als ze niet alles bij elkaar gegild heeft was ze er klaar voor.
En jij weet wat je volgende keer van te voren moet doorspreken
Wat vond de eigenaar van jouw reactie trouwens?
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Mijn Sam lust er ook wel pap van. Hij heeft drie keer een 'gezinnetje' mogen maken...... Bij de schapendoezen komt dan de teef bij de reu op bezoek. En Sam had het al door, als de auto aan kwam rijden. Ik deed dan vaak de deur open, ging zelf met Sam op de bank zitten, zodat iemand in elk geval even fatsoenlijk binnen kan komen, maar dan in overleg maar gewoon Sam loslaten en ja, dan was het niet eerst het hof maken/spelen enz. Dan was het direct pootjes erop klauwen en gaan met de banaan..............
Als een teef echt niet wil, dan ben ik bijna van overtuigd, dat de teef het niet toelaat..........
Als een teef echt niet wil, dan ben ik bijna van overtuigd, dat de teef het niet toelaat..........

- Mirella
- Zeer actief
ze heeft 2 x een snauw gegeven,verder niet.hij heeft mij aan alle kanten proberen te overtuigen dat het zo hoort en zo veel beter is en hij het altijd zo doet.ben niet met ruzie weggegaan,maar echt gezellig was het niet meer.
- Mirella
- Zeer actief
Hilly45 schreef:Mijn Sam lust er ook wel pap van. Hij heeft drie keer een 'gezinnetje' mogen maken...... Bij de schapendoezen komt dan de teef bij de reu op bezoek. En Sam had het al door, als de auto aan kwam rijden. Ik deed dan vaak de deur open, ging zelf met Sam op de bank zitten, zodat iemand in elk geval even fatsoenlijk binnen kan komen, maar dan in overleg maar gewoon Sam loslaten en ja, dan was het niet eerst het hof maken/spelen enz. Dan was het direct pootjes erop klauwen en gaan met de banaan..............
ja maar dat klinkt toch vrijwilliger,mijn teefje zat echt in een soort houdgreep. maar ze was er idd wel erg rustig onder,vooral onder het vastzitten.
Laatst gewijzigd door Mirella op 05 jan 2012 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik bedoelde eigenlijk dat als je teef en de reu met elkaar kennis maken kan het ook voorkomen dat de reu er gelijk opspringt.
Dat van op dat matje neer zetten en een glijmiddel vind ik ook wel overdreven.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Mirella
- Zeer actief
oke duidelijk,ja dat had ik ook wel al eerder meegemaakt,dat de reu er meteen opzat.maar,toen zat het teefje niet in de houdgreep,dat vond ik zo n groot verschilgonnie schreef:Ik bedoelde eigenlijk dat als je teef en de reu met elkaar kennis maken kan het ook voorkomen dat de reu er gelijk opspringt.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dan was ze er echt wel klaar voor.Mirella schreef:ze heeft 2 x een snauw gegeven,verder niet.hij heeft mij aan alle kanten proberen te overtuigen dat het zo hoort en zo veel beter is en hij het altijd zo doet.ben niet met ruzie weggegaan,maar echt gezellig was het niet meer.
Of het zo hoort en beter is, dat is persoonlijk. Maar een drama is het niet, hoor.
- Mirella
- Zeer actief
Dank je wel,kan ik nu met een gerust hart genieten van de verdere voorbereidingenMarjoleine schreef:Dan was ze er echt wel klaar voor.Mirella schreef:ze heeft 2 x een snauw gegeven,verder niet.hij heeft mij aan alle kanten proberen te overtuigen dat het zo hoort en zo veel beter is en hij het altijd zo doet.ben niet met ruzie weggegaan,maar echt gezellig was het niet meer.
Of het zo hoort en beter is, dat is persoonlijk. Maar een drama is het niet, hoor.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ga je niet overmorgen terug om weer te dekken?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Mirella
- Zeer actief
dat was eigenlijk wel de bedoelingfes/lou schreef:Ga je niet overmorgen terug om weer te dekken?
- Mirella
- Zeer actief
dat was eigenlijk wel de bedoeling,maar ik had er zo n slecht gevoel bij,dat ik dat niet door heb laten gaanMirella schreef:fes/lou schreef:Ga je niet overmorgen terug om weer te dekken?
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou ik toch maar doen....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Mirella
- Zeer actief
ja dat is dan misschien toch wel zo handig,ik dacht alleen ECHT dat dit heel erg was allemaal,pff blijkbaar ben ik gewoon een dramaqueenfes/lou schreef:Zou ik toch maar doen....
- Valerie
- Zeer actief
Dan bel je op en zeg je dat je het nog een keer wilt doen maar dan wel op jouw manier. In een houdgreep vind ik ook niet lekker klinken.