Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nu weten we het zeker, denk ik?
Moderator: moderatorteam
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
- Aantal honden: 1
Nu weten we het zeker, denk ik?
Laat ik voorop stellen dat het mij geen biet uitmaakt wat voot honden Gila exact is, maar ik kreeg al vrij vlot mijn bedenkingen aangaande het ras. Gila is meegegeven als een kruising Mechelaar x Rotti. Ik kon alleen amper iets Rotti in haar terug vinden. De Mechelaar, daar twijfel ik niet aan. Diverse mensen, ook een aantal die beroepshalve met honden/dieren bezig zijn, zagen allemaal duidelijk een Stafford in haar uiterlijk. Dat idee had ik zelf ook al. Nu kan het zo zijn dat ze kant & klare Mechelaar x Staffi is natuurlijk, maar misschien was de mama hond wel een mix Mechelaar x Staffi, of de vader een Rotti x Staffi? Het verklaard in ieder geval waarom ze idioot lompsterk is?
Langzamerhand begint ze dusdanig bespiering te ontwikkelen, dat meer bij een Staffi zou horen, maar het verklaard ook haar enthousiasme in veel dingen. Bij een volle kruising Mechelaar x Rotti had dit toch wat kalmer geweest denk ik, maar het ligt er uiteraard ook aan wat de overhand heeft van de 2 rassen in zo'n geval.
Vanmiddag lopen we in het Bergense bos en komen daar zowat een hond tegen die haar spiegelbeeld had kunnen zijn. Helemaal hetzelfde, iets ouder en iets meer ontwikkeld en je raad het al, een mix Mechelaar x Stafford. Engels of Amerikaanse was onbekend. In ieder geval, ik heb geen twijfels meer maar ben nog net zo smoorverliefd op haar als dat ik al was. Ze is er niets meer of minder om geworden.
Waar de kruising Mechelaar x Rotti vandaan komt, en of men opzettelijk de Staf verzwegen heeft weet ik niet? Misschien om ze makkelijker te verkopen? Schrikt Stafford meer af als Rottweiler? Ik zou zeggen van niet. Maar wat het ook is, het is een prachtig lief, mooi, stabiel, en vooral helemaal mijn hondje!
Langzamerhand begint ze dusdanig bespiering te ontwikkelen, dat meer bij een Staffi zou horen, maar het verklaard ook haar enthousiasme in veel dingen. Bij een volle kruising Mechelaar x Rotti had dit toch wat kalmer geweest denk ik, maar het ligt er uiteraard ook aan wat de overhand heeft van de 2 rassen in zo'n geval.
Vanmiddag lopen we in het Bergense bos en komen daar zowat een hond tegen die haar spiegelbeeld had kunnen zijn. Helemaal hetzelfde, iets ouder en iets meer ontwikkeld en je raad het al, een mix Mechelaar x Stafford. Engels of Amerikaanse was onbekend. In ieder geval, ik heb geen twijfels meer maar ben nog net zo smoorverliefd op haar als dat ik al was. Ze is er niets meer of minder om geworden.
Waar de kruising Mechelaar x Rotti vandaan komt, en of men opzettelijk de Staf verzwegen heeft weet ik niet? Misschien om ze makkelijker te verkopen? Schrikt Stafford meer af als Rottweiler? Ik zou zeggen van niet. Maar wat het ook is, het is een prachtig lief, mooi, stabiel, en vooral helemaal mijn hondje!
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Nu weten we het zeker, denk ik?
nou de rottweilers die hier lopen zijn heel enthausiast , en ook heel bespierd .
ik denk dat dat dus wel van de rottweiler zou kunnen komen . maar net zo goed van een staford natuurlijk of van beiden .
Ik vind rottweilers helemaal niet zo rustig of kalm , als ze ouder zijn wel .
en mechelaars zijn al helemaal niet echt rustig . soms zelfs zenuwepezen.
een kruising rottweiler X Mechelaar . Ik kan me daar best een heel krachtige gespierde hond bij voorstellen . als die de kracht en bespiering van de rottweiler heeft en het karakter enigzins van de mechelaar dan heb je daar al een behoorlijke kluif aan.
ik denk dat dat dus wel van de rottweiler zou kunnen komen . maar net zo goed van een staford natuurlijk of van beiden .
Ik vind rottweilers helemaal niet zo rustig of kalm , als ze ouder zijn wel .
en mechelaars zijn al helemaal niet echt rustig . soms zelfs zenuwepezen.
een kruising rottweiler X Mechelaar . Ik kan me daar best een heel krachtige gespierde hond bij voorstellen . als die de kracht en bespiering van de rottweiler heeft en het karakter enigzins van de mechelaar dan heb je daar al een behoorlijke kluif aan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Als je het echt wilt weten moet je een DNA-testje paten doen 
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Heb je een foto van je hond?
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- ArCee
- Zeer actief

Deze foto even gekopiert vanuit een andere topic want mijn pc word momenteel nagekeken dus dit stiekem via mijn pc op het werk gedaan. ook qua koppie denk ik eerder aan het feit dat er Staff in zit?
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
mijn rott is 10x zo druk als mijn staffs, en ook flink bespierd, dus dat klopt bij mijn rottje al niet 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- dagmar88
- Zeer actief

Ik vind d'r meer een vrouwtjes Niko.
Die is een beetje bordeaux met een beetje meer rottweiler en wij vermoeden herder.
Maar als je het zeker wilt weten, zou ik er een testje tegenaan gooien.
Willen wij wel gaan doen

-
Mojuan
- Zeer actief
Stafford zie ik niet zo heel erg om eerlijk te zijn hoor.
Lijkt mij best te kloppen dat Gila Rottie x Mechelaar is. Heb je wel eens gezien hoe ontzettend gespierd bepaalde Rotties en Mechelaars zijn?
Lijkt mij best te kloppen dat Gila Rottie x Mechelaar is. Heb je wel eens gezien hoe ontzettend gespierd bepaalde Rotties en Mechelaars zijn?

- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Stafford is ook niet het geen wat bij mij bij het zien van deze foto's in mij op komt. Het kan natuurlijk we ergens er door heen zitten maar ik vind aan de hand van de foto's rottweiler/Mechelaar beter kloppen.

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
mwah, met mijn ogen tot spleetjes zou ik een amstaff niet zo heel gek vinden. Al vind ik Rottweiler ook helemaal geen rare gok..
-
Mojuan
- Zeer actief
sbientje schreef:mwah, met mijn ogen tot spleetjes zou ik een amstaff niet zo heel gek vinden. Al vind ik Rottweiler ook helemaal geen rare gok..
Met mijn ogen tot spleetjes kan ik er ook nog met gemak een Labrador uithalen

- ArCee
- Zeer actief
Ik gok zelf dat Pa of Ma een kruising Staff is geweest? Dan zou er 33 1/3e of 25% Staff in kunnen zitten. Om nou zover te gaan dak een DNA test laat doen, nou nee. Zo boeiend vind ik het ook weer niet. Vond het alleen apart dat mensen sprak zoals dierenartsen, mensen met een dieren speciaalzaak en mensen met een Stafford die er allemaal een Staff in zagen. Hun reactie was meestal: Rotti, nee. Staffi, ja, dat eerder. Voor mij boeit het niet zo. Dat wij een geweldig hondje hebben is het belangrijkste, ongeacht merk, ras, kruising of komaf. Anders heb ik gewoon een Mechelse Rottford
Als het hondje maar een naam heeft?
- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
De mensen in de dierenspeciaal zaak dachten dat Zilla een ridgeback was en dat Cane corso's namelijk wit horen te zijn
dus daar heb ik niet meer het vertrouwen in hoor 

- ArCee
- Zeer actief
Nee, bij het evenbeeld waren de ouders wel bekend. Moeder was hun eigen overleden Mechel teefje die ooit een kortstondige relatie heeft gehad met een Stafford. Of het een Engelse of Amerikaanse was wist ze niet, of ze twijfelde. Ze vond hem te groot voor een Engelse, maar te klein voor een Amerikaanse. Ze heeft de eigenaar niet kunnen spreken, maar dit was dus 1 van de pups van 5 die er yitrindelijk uit gekomrn zijn, en dus als 2 druppels water Gila.
Len haar voor de rest ook niet, maar door de gelijkenis raak je ff aan de praat.
Len haar voor de rest ook niet, maar door de gelijkenis raak je ff aan de praat.
- ArCee
- Zeer actief
Excuus voor de tickvouten, pc is zwaar gewond bij Herr Doktor en dit kleine HTC toetsenbordje werkt niet lekker met dikke duimen ! ! !
- ArCee
- Zeer actief
Onze oude hond King, dat was echt een kruising waar iedereen wat anders in zag. Sowieso zat er Sennenhond in, Appenzeller. Maar hij was zo onwijs inteligent dat er (vermoedelijk) ook iets van (Border) Collie in zat. Hyperslim, maar minder werklustig. Ook qua gedrag leek er iets Akiya achtigs in te zitten. Onbevreest, beschermend, dominant zonder agressie, zelfverzekerd etc. Qua bouw ging hij wel richting Akita met erg stijle achterhand. Waar zijn krullen vandaan kwamen? Wetterhoun? Bouvier? Ontplofte carmen set? In ieder geval een echte kruising van misschien wel meer als 4 rassen, maar een droom hond die ik pas weer zal vinden en hebben als ik dood ben, en samen met King over de regenboog brug loop. Superhond die ik nooit zal vergeten, blijf eren en van blijf houden. Hij zakte toen in elkaar bij een bijpaalde boom in het park, dat is mijn eigen monumentje voor hem geworden 
- ArCee
- Zeer actief
Inge, in mijn "even voorstellen" maar ook in de in memorium topic zie je een foto van King, misschien dat een foto meer duidelijk maakt? Reden waarom we aan Appenzeller dachten was zijn sterke afkeer voor vreemde. Da's best sterk(er) aanwezig bij de Appenzeller, meer als bij de Berner. Ook vanwege zijn waakse en beschermende karakter denken we meer aan Appenzeller. Hij was veel scherper daarin als de gemiddelde Berner. Natuurlijk kan dat ook met de ingekruisde rassen te maken hebben. Wat King ook had was een aangeboren kennis om te drijven en hoeden. Kennis, geen echte drang, maar hij heeft gewoon eens, vanuit zichzelf de Shetland pony's van mijn oude baas, dwars over het land gedreven, zo de stal in. Waren er 5 meen ik, waanzinnig om te zien trouwens. Dat wijden we dan weer aan het type Collie wat er vermoedelijk in zat.
In ieder geval, hij hield de mensen altijd in gesprek. Niet alleen over wat mensen erin zagen, maar hij pakte gewoon iedereen in met zijn voorkomen. Wat dat aangaat was het een echte Jeckel & Hide hond, 2 gezichten, 2 karakters. 1e kant mooi, charmant, innemend, clown. Aan de andere kant, zeer felle, angsloze en niet om te kopen waker en beschermer van alles wat bij ons, en het huis hoorde tot de katten aan toe. Ik kan wel een boek schrijven over hem
Zie hier, King: Love of a lifetime

In ieder geval, hij hield de mensen altijd in gesprek. Niet alleen over wat mensen erin zagen, maar hij pakte gewoon iedereen in met zijn voorkomen. Wat dat aangaat was het een echte Jeckel & Hide hond, 2 gezichten, 2 karakters. 1e kant mooi, charmant, innemend, clown. Aan de andere kant, zeer felle, angsloze en niet om te kopen waker en beschermer van alles wat bij ons, en het huis hoorde tot de katten aan toe. Ik kan wel een boek schrijven over hem
Zie hier, King: Love of a lifetime