Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
labrador fokker
Moderator: moderatorteam
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
labrador fokker
Mijn zus en haar vriend zijn er uit: ze willen een labrador pup! Na bijna een jaar kunnen ze samen de weloverwogen keuze maken voor een labje.
De vraag is nu: welke fokkers zijn goede, betrouwbare fokkers? Die dan liefst ook nog half mei een nestje verwachten?
Ze willen het liefst een zwart teefje uit een fijn gebouwde lijn. Wie heeft er goede ervaringen?
Mag per PB uiteraard!
Thanks!
De vraag is nu: welke fokkers zijn goede, betrouwbare fokkers? Die dan liefst ook nog half mei een nestje verwachten?
Ze willen het liefst een zwart teefje uit een fijn gebouwde lijn. Wie heeft er goede ervaringen?
Mag per PB uiteraard!
Thanks!
RIP Cena
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: labrador fokker
OP de site van de labradorvereniging staan alle net geboren nestjes of verwachtte nestjes; zo op te zoeken.
Helaas fokt de fokker van andor geen labradors meer, maar alleen nog teckels, want dat is een topfokker.
Helaas fokt de fokker van andor geen labradors meer, maar alleen nog teckels, want dat is een topfokker.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
Forecastle collies
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 10
Lijkt me slim om de rasvereniging te raad plegen
Of om een keer of wat naar een show te gaan
Er komen altijd enorm veel lab honden
Het enige advies wat ik wil geven
Laten ze goed naar de papieren vragen van de ouders
Er komt ook oogziekte voor onder dit ras
En ook HD
Forecastle collies
Of om een keer of wat naar een show te gaan
Er komen altijd enorm veel lab honden
Het enige advies wat ik wil geven
Laten ze goed naar de papieren vragen van de ouders
Er komt ook oogziekte voor onder dit ras
En ook HD
Forecastle collies
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Het eerste weekeinde van februari is de show in Eindhoven, misschien dat ze daar kunnen gaan kijken en spreken met eigenaren en fokkers?
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
The Second of April
Een vriendin van me heeft haar hond daar gehaald en is zeer te spreken over de fokker.
Ik vind de honden mooi, ze hebben ook rode
, als ik ooit een labrador wil, ga ik daar een rooie halen.
Een vriendin van me heeft haar hond daar gehaald en is zeer te spreken over de fokker.
-
Asta
Op de shows zul je niet echt veel de smallere werkliijnhonden vinden, dan kan je beter even cerbal gundogs, van het haesdal labradors kijken/ informeren of zij nog werklijnen weten die een nestje verwachten. Op de shows lopen meestal de grote grove labradors rond. Half maart verwacht kennel de kroosthappers een nest puppies dat zijn ook de smallere werklijnhonden. Moet je denken aan Asta alleen dan vermoedelijk nog ietsjes smaller 
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Wat een mooie honden!Renee1966 schreef:The Second of April
Ik vind de honden mooi, ze hebben ook rode, als ik ooit een labrador wil, ga ik daar een rooie halen.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
die sla ik even opRenee1966 schreef:The Second of April
Ik vind de honden mooi, ze hebben ook rode, als ik ooit een labrador wil, ga ik daar een rooie halen.
- Annemarie Rouw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippets
- Aantal honden: 4
Misschien mogen ze ook wel even bij wat fokkers thuis kijken. Fijn om te zien hoe de ouderhonden gehouden worden, of er een klik is, en om te zien waar de nestkist komt te staan, gewoon lekker snuffelen en een indruk krijgen.
Ik heb hier heel wat mensen over de vloer gehad en ik moet zeggen, er waren iets meer gegadigden voor pups, dan pups, en ik heb de mensen die de moeite namen om van te voren te komen kijken, voorrang gegeven.
Ik heb hier heel wat mensen over de vloer gehad en ik moet zeggen, er waren iets meer gegadigden voor pups, dan pups, en ik heb de mensen die de moeite namen om van te voren te komen kijken, voorrang gegeven.
- roes
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Waarom specifiek zwart teefje uit een fijn gebouwde lijn?
Wat willen ze met de hond gaan doen?
Als ze voor de lab uit werklijn gaan dan zullen ze er ook iets mee moeten gaan doen, anders maak je de hond er niet gelukkiger op.
Zou het in ieder geval wel via de rasvereniging doen.
Succes !
kijk op https://www.nlv.nu/fokkenenpups/voorpup ... upinfo.php én https://www.nlv.nu/fokkenenpups/voorpup ... repups.php
De pupinformatielijst van de Nederlandse Labrador Vereniging geeft een overzicht van de op dit moment beschikbare nestjes/pups die aangeboden zijn door de fokkers. De ouderdieren van de nestjes die vermeld worden op deze pupinformatielijst voldoen aan alle eisen (gezondheid, exterieur en /of werkdiploma's etc.) om voor pupinformatie in aanmerking te komen. De verantwoordelijkheid voor de gefokte pups ligt te allen tijde bij de fokkers van de pups en niet bij de Nederlandse Labrador Vereniging.
Wat willen ze met de hond gaan doen?
Als ze voor de lab uit werklijn gaan dan zullen ze er ook iets mee moeten gaan doen, anders maak je de hond er niet gelukkiger op.
Zou het in ieder geval wel via de rasvereniging doen.
Succes !
kijk op https://www.nlv.nu/fokkenenpups/voorpup ... upinfo.php én https://www.nlv.nu/fokkenenpups/voorpup ... repups.php
De pupinformatielijst van de Nederlandse Labrador Vereniging geeft een overzicht van de op dit moment beschikbare nestjes/pups die aangeboden zijn door de fokkers. De ouderdieren van de nestjes die vermeld worden op deze pupinformatielijst voldoen aan alle eisen (gezondheid, exterieur en /of werkdiploma's etc.) om voor pupinformatie in aanmerking te komen. De verantwoordelijkheid voor de gefokte pups ligt te allen tijde bij de fokkers van de pups en niet bij de Nederlandse Labrador Vereniging.
roes is a state of mind
- labberdebab
- Actief
- Contacteer:
Er zijn zat labrador fokkers die geen horken fokken
Ik ben van mening dat met elke lab iets gedaan moet worden anders worden ze gek, men vergeet dat nog weleens ook mijn "grove" labradors moeten dagelijks aan het werk en staan dagelijks in het veld. Dat hebben ze gewoon nodig. Dus dat van die werklijn en ze moeten werken vind ik een beetje onzin want ook een hork heeft dat nodig.
Ik kan je aanraden om eens goed je ogen de kost te geven. Ga eens bij wat fokkers langs en ook hier geld: niet elke stamboomfokker fokt ook goed. Luister vooral naar je hart en doe onderzoek naar de lijnen die erachter zitten. Mochten ze hulp willen hebben kun je mij altijd pben.
Ik kan je aanraden om eens goed je ogen de kost te geven. Ga eens bij wat fokkers langs en ook hier geld: niet elke stamboomfokker fokt ook goed. Luister vooral naar je hart en doe onderzoek naar de lijnen die erachter zitten. Mochten ze hulp willen hebben kun je mij altijd pben.
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor alle reacties! Ik zal de link naar het topic even doorgeven aan mijn zus, dan kan ze het op haar gemak allemaal lezen.
De reden voor een slanker gebouwde lab is puur uit esthetisch oogpunt en vanwege negatieve ervaring met HD/ED bij de grovere labs.
De ouders van mijn zwager hebben zelf labradors gefokt vroeger en wisten ook nog wel wat goede fokkers te noemen. Ze zijn nu dus aan het orienteren en zoeken. Leuk!
De reden voor een slanker gebouwde lab is puur uit esthetisch oogpunt en vanwege negatieve ervaring met HD/ED bij de grovere labs.
De ouders van mijn zwager hebben zelf labradors gefokt vroeger en wisten ook nog wel wat goede fokkers te noemen. Ze zijn nu dus aan het orienteren en zoeken. Leuk!
RIP Cena
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Met als groot verschil dat als jou hond tevreden is, mijne net pas warm begint te draaienlabberdebab schreef:Er zijn zat labrador fokkers die geen horken fokkenIk ben van mening dat met elke lab iets gedaan moet worden anders worden ze gek, men vergeet dat nog weleens ook mijn "grove" labradors moeten dagelijks aan het werk en staan dagelijks in het veld. Dat hebben ze gewoon nodig. Dus dat van die werklijn en ze moeten werken vind ik een beetje onzin want ook een hork heeft dat nodig.
Ik zou eens wat fokkers benaderen van het type hond je mooi vind, misschien hebben die tips voor je. Karakter is zoveel belangrijker dan kleur
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze willen overigens wel actief met de hond gaan sporten. Mijn zwager loopt heel veel hard en skate vaak. Ook doet hij van die survivaltochten, lekker sportief typje. En mijn zus wil na de gehoorzaamheidscursussen ook wel verder met hondenscholen.
RIP Cena
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Kijk eens bij http://www.jachthond.com zij fokken speciaal met werklijnen en hebben zeer enthousiaste honden van de 'lichter' gebouwde type (lees geen bijzettafels
)
Begin volgende maand verwachten ze ook nog pups...........
Begin volgende maand verwachten ze ook nog pups...........
Sandra

-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
[quote="Renee1966"]The Second of April
, als ik ooit een labrador wil, ga ik daar een rooie halen.[/quote
wat een mooie honden wauw die kleur ook
wat een mooie honden wauw die kleur ook
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Mooi hè, dat rood.
Een paar jaar geleden liep er hier een lab, prachtig rood, bleek gewoon bij een of andere boer vandaan te komen, zomaar een nestje.
Ik kende ze alleen in blond, zwart of bruin, ik wist niet wat ik zag.
Een paar jaar geleden liep er hier een lab, prachtig rood, bleek gewoon bij een of andere boer vandaan te komen, zomaar een nestje.
Ik kende ze alleen in blond, zwart of bruin, ik wist niet wat ik zag.
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
- labberdebab
- Actief
- Contacteer:
Dat is dus een regelrechte afknapper wat je niet waar kunt maken want je hebt mijn beiden jongens nog nooit aan t werk gezien! Vraag eens aan Anca van het lab forum hoe tevreden Dick was over het werken van Neelix die daar met regelmaat hele ochtende meedraaide in de jacht...onzin gelul dus mijn excuses!!Lunatic schreef:Met als groot verschil dat als jou hond tevreden is, mijne net pas warm begint te draaienlabberdebab schreef:Er zijn zat labrador fokkers die geen horken fokkenIk ben van mening dat met elke lab iets gedaan moet worden anders worden ze gek, men vergeet dat nog weleens ook mijn "grove" labradors moeten dagelijks aan het werk en staan dagelijks in het veld. Dat hebben ze gewoon nodig. Dus dat van die werklijn en ze moeten werken vind ik een beetje onzin want ook een hork heeft dat nodig.
Ik kan je aanraden om eens goed je ogen de kost te geven. Ga eens bij wat fokkers langs en ook hier geld: niet elke stamboomfokker fokt ook goed. Luister vooral naar je hart en doe onderzoek naar de lijnen die erachter zitten. Mochten ze hulp willen hebben kun je mij altijd pben.![]()
Ik zou eens wat fokkers benaderen van het type hond je mooi vind, misschien hebben die tips voor je. Karakter is zoveel belangrijker dan kleur
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
niemand?SannePP schreef:Kent iemand de fokker Brooks Valley uit Oirschot??
RIP Cena
- labberdebab
- Actief
- Contacteer:
Jawel hoor Brooksvalley fokt heerlijke honden met een goed karakter en goede werklust en zien er vaak ook gewoon nog uit als een labrador ipv een sprinkhaan op poten...
-
Asta
Steek vooral je mening niet onder stoelen of banken
Stuur een pbtje met een fokker.
Stuur een pbtje met een fokker.
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn zusje is bij genoemde fokker op bezoek geweest voor een orienterend gesprek en heeft er een goed gevoel bij. Vandaar dat ik benieuwd was naaar jullie ervaringen!
RIP Cena
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
En heeft er iemand goede ervaring met Kennel de Witte Hoeve of met 'Of Westbrook Castle'??
RIP Cena
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
de witte hoeve is een paar keer overgenomen volgens mij? Was vroeger geen succesverhaal maar hoe het nu zit weet ik niet. Westbrook Castle ken ik nietSannePP schreef:En heeft er iemand goede ervaring met Kennel de Witte Hoeve of met 'Of Westbrook Castle'??
-
Peter27
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik heb een zeer mooie teef die bij v/d Vloed vandaan komt.
Heb haar als herplaatser dus ik weet weinig van de fokker behalve dat mijn hond een zeer prettig karakter heeft en mooi gebouwd is..
Heb haar als herplaatser dus ik weet weinig van de fokker behalve dat mijn hond een zeer prettig karakter heeft en mooi gebouwd is..
blablabla 
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Helaas werden deze fokkers het niet. Bij de een is de dekking mislukt, bij de ander blijft de loopsheid nog steeds uit. De zoektocht gaat verder!
RIP Cena
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Van de Floretty hof in Oostrum misschien het bekijken waard?
Ik zou bellen ipv mailen want Ellen zit vaker bij de honden dan achter de pc!
Ik zou bellen ipv mailen want Ellen zit vaker bij de honden dan achter de pc!
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Laboriginals
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 4
Op deze site vind je betrouwbare nesten en dekaankondigingen. Cor, de beheerder, controleert streng
:
http://markt.labradorpagina.nl/
http://markt.labradorpagina.nl/