Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
honden in het asiel.
Moderator: moderatorteam
-
meissielief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino
Old English Bulldog x Cane Corso - Locatie: amersfoort
honden in het asiel.
Hoe kan het toch dat er in het asiel een overschot zit aan bepaalde rassen. Ik zie er bv. Veel rotweillers, staffords en jack russels ziten?Zouden al die oude eigenaren niet geweten hebben wat het inhoud om een bepaald ras te hebben? Ik snap ook niet dat mensen zo makkelijk afstand doen van hun hond. En bepaalde rassen zie je bijna niet in het asiel.

Fan van de bredere rassen honden en paarden
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Re: honden in het asiel.
Bij Molossers is het vaak zo dat het allemaal leuk en enig is tot zo'n hond een jaartje of 2 is en het gedrag ineens 180 graden draait. Dan blijkt het toch wat minder leuk en stoer te zijn en wordt het vaak lastig. Dus dan gaan ze naar het asiel. Of beestje blijkt toch iets te groot te worden, teveel te kwijlen, niet meer leuk te spelen met Fifi van de buren of verrotte heupen te hebben.
Bij JRT's denk ik dat men alleen kijkt naar de verpakking. Klein hondje, dat is makkelijk. Waarbij dan vergeten wordt dat het actieve en slimme hondjes zijn die meer nodig hebben dan balletjes gooien in de tuin.
Met gezelschapshondjes of middelgrote jachthonden heb je die vergissingen misschien niet minder maar die rassen zijn wel beter te handelen omdat ze zich wellicht makkelijker aanpassen? Maar dat is een gok.
Bij JRT's denk ik dat men alleen kijkt naar de verpakking. Klein hondje, dat is makkelijk. Waarbij dan vergeten wordt dat het actieve en slimme hondjes zijn die meer nodig hebben dan balletjes gooien in de tuin.
Met gezelschapshondjes of middelgrote jachthonden heb je die vergissingen misschien niet minder maar die rassen zijn wel beter te handelen omdat ze zich wellicht makkelijker aanpassen? Maar dat is een gok.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zitten ook trieste gevalllen die niet makkelijk zijn gedumpt.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Muk
Hangt ook van de rasvereniging af. Bij een klein ras zal de rasvereniging eerder actief zijn en de asieldieren uit het asiel halen en herplaatsen. Of actief meewerken met het herplaatsen. Ook als het om stamboomloze exemplaren gaat. Bij een groot ras is dat niet te doen. Bovendien bestaat het overgrote deel van de asieldieren uit kruisingen en daar is geen enkele instantie voor.
Dat is een van de redenen dat je bepaalde rassen gewoon zelden ziet in het asiel.
Een andere reden is dat bepaalde rassen wel stoer zijn en in de mode raken (bv Kangal / Anatolische herder) en dan blijkt inderdaad dat die na een jaar ineens niet zo makkelijk te hanteren zijn als verwacht. En dan moet die weg natuurlijk. Honden kun je nog altijd te makkelijk aanschaffen, dus dan krijg je ook dat mensen zich totaal niet hebben verdiept in het ras.
Dat is een van de redenen dat je bepaalde rassen gewoon zelden ziet in het asiel.
Een andere reden is dat bepaalde rassen wel stoer zijn en in de mode raken (bv Kangal / Anatolische herder) en dan blijkt inderdaad dat die na een jaar ineens niet zo makkelijk te hanteren zijn als verwacht. En dan moet die weg natuurlijk. Honden kun je nog altijd te makkelijk aanschaffen, dus dan krijg je ook dat mensen zich totaal niet hebben verdiept in het ras.
- Fardauke
- Actief
- Aantal honden: 2
het hangt ook vaak samen met welk ras op dat moment mateloos populair is, dan word je plat gegooid met die rassen omdat het dan toch tegen valt.
Vaak meegemaakt dat mensen te impulsief het bewuste ras hadden genomen omdat de buren er ook zo'n eentje hadden,of omdat ze op tv waren.
Meestal werden ze gebracht/gedumpt op een lft van een mnd of 8 dan waren de problemen echt niet meer leuk.
Zo hebben we veel dalmatiers gehad (101 dalmatiers) duitse herders (com Rex) golden retrievers ook veel,en het hangt denk ik ook af waar je woont,wij hadden ook altijd veel stabij's en xjes in het asiel (friesland).
Maar het waren niet alleen maar boomloze honden hoor ! heel vaak werden er echte rashonden binnen gebracht met stamboom erbij.
Gebeurde heel vaak dat mensen niet de moeite namen om contact op te nemen met de fokker,ja en waar om niet
schaamte ofzo ik weet het niet.
Vaak deed ik dat dan zelf maar,maar ook best vaak dat een fokker dan ook zijn schouders op haalde en het zo wel prima vond.
Vaak meegemaakt dat mensen te impulsief het bewuste ras hadden genomen omdat de buren er ook zo'n eentje hadden,of omdat ze op tv waren.
Meestal werden ze gebracht/gedumpt op een lft van een mnd of 8 dan waren de problemen echt niet meer leuk.
Zo hebben we veel dalmatiers gehad (101 dalmatiers) duitse herders (com Rex) golden retrievers ook veel,en het hangt denk ik ook af waar je woont,wij hadden ook altijd veel stabij's en xjes in het asiel (friesland).
Maar het waren niet alleen maar boomloze honden hoor ! heel vaak werden er echte rashonden binnen gebracht met stamboom erbij.
Gebeurde heel vaak dat mensen niet de moeite namen om contact op te nemen met de fokker,ja en waar om niet
Vaak deed ik dat dan zelf maar,maar ook best vaak dat een fokker dan ook zijn schouders op haalde en het zo wel prima vond.

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Heeft idd met veel dingen te maken; populariteit oa.
JR zijn klein en daarom denken mensen dat ze ze niet hoeven op te voeden en dan na 2 jaar is er geen land mee te bezeilen.
Mollosers zijn leuk en lief tot ze volwassen zijn en dan vallen ze tegen.
Ook ligt het veel aan rasverenigingen en fokkers; er zijn er bij die er echt alles aandoen om ervoor te zorgen dat een hond van hun ras niet in het asiel terecht komt en er zijn er bij die asiels helpen bij het vinden van nieuwe baasjes bij "hun"ras.
JR zijn klein en daarom denken mensen dat ze ze niet hoeven op te voeden en dan na 2 jaar is er geen land mee te bezeilen.
Mollosers zijn leuk en lief tot ze volwassen zijn en dan vallen ze tegen.
Ook ligt het veel aan rasverenigingen en fokkers; er zijn er bij die er echt alles aandoen om ervoor te zorgen dat een hond van hun ras niet in het asiel terecht komt en er zijn er bij die asiels helpen bij het vinden van nieuwe baasjes bij "hun"ras.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Sluit me helemaal aan bij je Tineke (fardauke) maar dat komt omdat we in zelfde tijd bij zelfde asiel zaten. 3 van onze asielhonden (van dit zelfde asiel) hadden ook papier. De andere twee asielhonden waren duidelijk niet zuiver, waarvan 1 weer totaal onherleidbaar. Het gaat vaak om veel gehouden honden. Nu de pitbullachtige niet meer illegaal zijn, zie ik een duidelijk vermeerdering van dergelijke honden, want voorheen kwamen ze ook bijna niet binnen (heel af en toe eens 1)