Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boykin Spaniel
Moderator: moderatorteam
-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Boykin Spaniel
Ik zag de Boykin spaniel op tv en ik vond het wel geinige hondjes. Maar ik vroeg mij af wat nou precies het verschil is met de Amerikaanse waterspaniel. Iemand die dit weet? 
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Re: Boykin Spaniel
Ik weet dat ze de Amerikaanse waterspaniel hebben gebruikt in de beginfase van de Boykin spaniel, net als andere rassen zoals de springer. Met mijn lekenoog zie ik in ieder geval dat de Boykin veel minder krullerig haar heeft dan de Amerikaanse waterspaniel. Ik vind de Boykin veel meer als spaniel ogen en de waterspaniel soms haast een poedel als hij is getoileteerd. Maar er zijn vast veel meer verschillen 
-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ja dat had ik gevonden inderdaad, maar was benieuwd naar ervaringen. Geloof alleen niet dat iemand die heeftFlevo Bordertje schreef:Ik weet dat ze de Amerikaanse waterspaniel hebben gebruikt in de beginfase van de Boykin spaniel, net als andere rassen zoals de springer. Met mijn lekenoog zie ik in ieder geval dat de Boykin veel minder krullerig haar heeft dan de Amerikaanse waterspaniel. Ik vind de Boykin veel meer als spaniel ogen en de waterspaniel soms haast een poedel als hij is getoileteerd. Maar er zijn vast veel meer verschillen
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ze zijn niet erkend, er is niet veel info over.
Ontwikkeld voor een specifiek gebied en specifiek werk. Een heel bewust gemaakt ras, dus.
Hij is ontwikkeld uit een aantal spaniels, dat is het verschil met de AWS ook. In de AWS zit Curly en IWS, en in de Boykin zit vooral spaniel (cocker en field dacht ik) en ook AWS.
De overeenkomst is vooral dat je ze amper ziet in Europa
Ontwikkeld voor een specifiek gebied en specifiek werk. Een heel bewust gemaakt ras, dus.
Hij is ontwikkeld uit een aantal spaniels, dat is het verschil met de AWS ook. In de AWS zit Curly en IWS, en in de Boykin zit vooral spaniel (cocker en field dacht ik) en ook AWS.
De overeenkomst is vooral dat je ze amper ziet in Europa