kan iemand mij meer vertellen over verschillen tussen de "normale" en deze labrador? (en dan niet zoals op internet: ja er zijn verschillen in karakter)
gezondheid etc?

Moderator: moderatorteam

massam schreef:ah.. ik kom er via verschillende pb's achter dat ik een gevoelig onderwerp heb aangesneden.. dit geheel onbewust trouwens![]()
is het een idee om mij te pb'en met je antwoord zodat ik alles vanuit mijn naam plaats?![]()
of niet plaats.. ook goed, maar als je antwoorden hebt zou ik ze graag in mijn pb-box krijgen

sbientje schreef:haha wat idioot dat mensen je pb-en.. Het klopt wel dat er niet veel liefde is tussen de twee 'kampen' maar lekker belangrijk, we gaan elkaar de hersens hier toch niet inmeppen?
Wat wil je precies weten?

massam schreef:
wat zijn het voor honden? moet ik linea recta verhuizen naar het echte jachthondenhoekje of zijn het leuke honden waar je ook wat mee kan. hebben ze ook zo'n plaat voor de kop als de mij bekende labradors? zijn ze gezond of gezond te vinden?

Nou extreem sporten is ook niet het belangrijkst. Het is belangrijk dat je hond psychische uitdaging krijgt. Daarvoor hoef je niet perse behendigheid te doen of zoiets. Maar de field trial is gefokt om te jagen. Dus daar zullen ze dan ook in uitblinken en over het algemeen als je naar een fokker gaat van de field trial Labradors, moet je er ook iets mee in de jacht gaan doen.Judith-Diesel schreef:Wat ik mij dan afvraag is het dan zo dat als je een labrador wilt, maar niet extreem wilt sporten je dus uiteindelijk uitkomt bij een showlab?
Ik vind Labjes erg leuk, maar show vind ik ook niet echt mooi en qua karakter ook niet je van het. Maar ik ben ook geen extreme sporter.

Zou niet weten waarom recreatief niet goed zou zijn. Wedstrijdambities hebben we niet allemaal. Als je ze maar een uitdaging geeft. Hond heeft echt geen benul of het recreatief of echt werken is. Ik zou gewoon eens informeren bij diverse fokkers. En kijk ook eens in Duitsland daar zitten ook fokkers met hele leuke labjes.massam schreef:het is niet dat ik er niks mee zou gaan doen. vriend van mij heeft een honden school en doet veel met speur, zweet en jacht trainingen. ik zou zeker daar gaan trainen maar dan wel recreatief.
fijn dat er zoveel reacties komen!

Ja, die honden waren super-mooi...sbientje schreef:Laatst kwam iemand met de kennel: the second off april (jaja, met die taalfout in de naam, ik kan het ook niet helpen), van hun honden was ik zelf wel erg onder de indruk. Ik ken ze verder niet hoor, maar de honden vind ik wel van een aansprekend type
Ja, dat zijn inderdaad werklijnen, die ook nog goed scoren op show. Niet de kwalificatie goed, maar Uitmuntend en Zeer Goed.sbientje schreef:Laatst kwam iemand met de kennel: the second off april (jaja, met die taalfout in de naam, ik kan het ook niet helpen), van hun honden was ik zelf wel erg onder de indruk. Ik ken ze verder niet hoor, maar de honden vind ik wel van een aansprekend type