Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2x per week trainen....
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffords
2x per week trainen....
Luna en ik doen aan behendigheid, we hebben inmiddels het niveau van beginnende wedstrijdlopers behaalt. Nu lijkt het mij goed om het aantal trainingsmomenten uit te breiden. Ik wil dus twee keer in de week gaan trainen, maar vroeg me af of jullie tips hebben met het kiezen qua dagen?
2x achter elkaar of een dag er tussen? Of anders?
2x achter elkaar of een dag er tussen? Of anders?

Tyson 15-01-2002 † 11-01-2010
- SuusBG
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Sheperd
Re: 2x per week trainen....
Ik train zelf ook 2x in de week. Op de woensdag avond en vrijdag avond. Vind het zelf een fijn idee dat ze een dag 'rust' ertussen heeft. Dus niet 2 dagen direct achter elkaar.
Groetjes Suzanne en pootje van Ginger
http://www.suzanne-fotografie.weebly.com
http://www.madhappytails.nl
http://www.youtube.com/user/suzannev06wonderland?feature=mhum

http://www.suzanne-fotografie.weebly.com
http://www.madhappytails.nl
http://www.youtube.com/user/suzannev06wonderland?feature=mhum

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn voorkeur is wel een dag ertussen maar ik heb zelf ook een hele tijd twee dagen achter elkaar getraind omdat het niet anders kon op de locaties waar ik trainde. Ze hadden er geen problemen mee.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Wat betreft behendigheid ben ik nog een beginner, maar ergens in maart gaat de training naar twee keer per week, dinsdag en donderdag.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mudi
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik train met allebei maandag en woensdag, ik vind het wel zo fijn een dag ertussen, maar dat is vooral omdat ik het zelf fijner vind als het wat meer verdeeld over de week is.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Met Noah heb ik ruim een jaar 3x in de week getraind, dinsdagavond, woensdagavond en zaterdags. Dat was prima te doen. Nu train ik alleen woensdagavond en zaterdags uurtje
-
- Actief
Nou ik zit een beetje te dubben, mijn hondje kan bij gestuntel van mij of bij lastige stukken snel 'vol' zijn. Waardoor ze er met de kop niet meer bij is en gewoon gaat snuffelen of me heel dom aankijken. Nu heb ik eens een extra les meegetraind, maar de dag ervoor hadden we al les gehad. Het leek wel als ze moe was. Ze deed wel, maar het leek der allemaal wat meer moeite te kosten om met me mee te komen.
Nu denk ik erover om een hondenschool te gaan waar twee avonden achterheen getraind wordt. Ik ben bang dat ze niet trekt... Wat denken jullie? Ik weet dat het lastig oordelen is.
Ik ga dinsdag kijken daar, dus dan kan ik dat gelijk met hun overleggen en kijken wat er mogelijk is...
Nu denk ik erover om een hondenschool te gaan waar twee avonden achterheen getraind wordt. Ik ben bang dat ze niet trekt... Wat denken jullie? Ik weet dat het lastig oordelen is.
Ik ga dinsdag kijken daar, dus dan kan ik dat gelijk met hun overleggen en kijken wat er mogelijk is...

- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Ik zou het dan niet doen. Fenja (mijn sheltie) heeft ook niet de absoluute drive voor het spelletje om altijd 100% te gaan. Ik train nu wel eens 2 keer in de week (donderdag en zondag), maar dan vaak korter. Ik train met haar liever 2 keer een half uur en dat ik stop op een moment dat ze er nog 100% voor gaat als dat ze 2 keer een uur moet maar op het einde geen concentratie meer heeft. Volgens mij verliest je hond dan het plezier in het spelletje en doet ze het dan alleen maar voor jou.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Wat doe je overdag met haar? Op een trainingsdag, zoals vandaag, doe ik namelijk echt nagenoeg niets met Noah. Ja plas en poeprondes, maar meer niet. Die energie kan ze er vanavond weer uitgooienMaris88 schreef:Nou ik zit een beetje te dubben, mijn hondje kan bij gestuntel van mij of bij lastige stukken snel 'vol' zijn. Waardoor ze er met de kop niet meer bij is en gewoon gaat snuffelen of me heel dom aankijken. Nu heb ik eens een extra les meegetraind, maar de dag ervoor hadden we al les gehad. Het leek wel als ze moe was. Ze deed wel, maar het leek der allemaal wat meer moeite te kosten om met me mee te komen.

-
- Actief
Op een trainingsdag doe ik eigenlijk ook niets anders dan de training. Ja gewoon uit laten en af een toe een dolletje. Heel soms als ik merk dat ze overdag erg druk/energiek is dan doe ik even iets met haar om alvast een klein beetje energie te draineren, zodat ze wat beter te genieten is... Maar dat is echt heel soms.duitse herder schreef:Wat doe je overdag met haar? Op een trainingsdag, zoals vandaag, doe ik namelijk echt nagenoeg niets met Noah. Ja plas en poeprondes, maar meer niet. Die energie kan ze er vanavond weer uitgooienMaris88 schreef:Nou ik zit een beetje te dubben, mijn hondje kan bij gestuntel van mij of bij lastige stukken snel 'vol' zijn. Waardoor ze er met de kop niet meer bij is en gewoon gaat snuffelen of me heel dom aankijken. Nu heb ik eens een extra les meegetraind, maar de dag ervoor hadden we al les gehad. Het leek wel als ze moe was. Ze deed wel, maar het leek der allemaal wat meer moeite te kosten om met me mee te komen.

- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Ik kan je ook alleen maar aanraden het gewoon uit te proberen. Mijn honden zijn inderdaad ook zulke verschillende typjes.
Mijn Aus traint 2 a 3 keer per week behendigheid, zondag, maandag en donderdag en dan woensdag nog een vanallesennogwat lesje met soms wat basisoefeningen behendigheid erin. Thuis train ik ook nog wel eens kort wat basisdingetjes vooral rust en geduld en oh ja, ik ga juist eerst lekker lang wandelen in de middag als het kan zodat hij 's avonds niet te wild is met de les.
Mijn flatcoated heb ik maar kort 2 x per week mee getraind want die vond het dan niet leuk meer en loopt eigenlijk beter naarmate hij minder traint. In de training zijn we ook M ipv L gaan springen en sindsdien gaat hij weer als een trein en heeft er veel lol in. Als ik thuis wil trainen kijkt hij me aan of ik gek geworden ben tenzij ik heel veel lekkere worst bij me heb...........
Mijn Aus traint 2 a 3 keer per week behendigheid, zondag, maandag en donderdag en dan woensdag nog een vanallesennogwat lesje met soms wat basisoefeningen behendigheid erin. Thuis train ik ook nog wel eens kort wat basisdingetjes vooral rust en geduld en oh ja, ik ga juist eerst lekker lang wandelen in de middag als het kan zodat hij 's avonds niet te wild is met de les.
Mijn flatcoated heb ik maar kort 2 x per week mee getraind want die vond het dan niet leuk meer en loopt eigenlijk beter naarmate hij minder traint. In de training zijn we ook M ipv L gaan springen en sindsdien gaat hij weer als een trein en heeft er veel lol in. Als ik thuis wil trainen kijkt hij me aan of ik gek geworden ben tenzij ik heel veel lekkere worst bij me heb...........