Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stroom, of spray
Moderator: moderatorteam
- booster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
- Aantal honden: 4
stroom, of spray
Omdat de jongste hond in de nacht geregeld aan de blaf gaat en aan het gejank zit ik te denken om bij hem een antiblaf te gebruiken.
Nu zag ik dat ze spray en stroom haden maar vindt het lastig te kiezen.
voor water en spuitzooi wil hij nog weleens van schrikken en voor stroom schikt iedereen.
Heb al verschillende dingen geprobeerd om hem af te leren om te snel te blaffen en te janken maar weinig tot geen effect.
( hij heeft nogal een harde blaf die je overdags tussen het drukke verkeer door bij onze winkels nog hoort (200 meter verder ong)
vandaar dat ik nogal zit te tweifelen of dit een goede oplossing is voor hem en welke van de 2 effect heeft en miss ervaringen van beide?
Nu zag ik dat ze spray en stroom haden maar vindt het lastig te kiezen.
voor water en spuitzooi wil hij nog weleens van schrikken en voor stroom schikt iedereen.
Heb al verschillende dingen geprobeerd om hem af te leren om te snel te blaffen en te janken maar weinig tot geen effect.
( hij heeft nogal een harde blaf die je overdags tussen het drukke verkeer door bij onze winkels nog hoort (200 meter verder ong)
vandaar dat ik nogal zit te tweifelen of dit een goede oplossing is voor hem en welke van de 2 effect heeft en miss ervaringen van beide?
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: stroom, of spray
Waarom blaft/jankt je hond s' nachts eigenlijk?
- booster
- Zeer actief
vooral om niks om zich te laten horen, hij reageerd ook op geluiden die hij hoort en dat mag van mij best als bv iemand in het gangetje is die er niet hoort ofzo maar soms ook om standaart geluidjes die er altijd al zijn maar dus ook voor niks.Fizgig schreef:Waarom blaft/jankt je hond s' nachts eigenlijk?
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
- Aantal honden: 1
Ik vind ze beide niks.
Voor je het weet koppelt hij de stroom aan iets anders. Bij een TT waar ik maar weinig toepassingen voor zie, maar kan ik me nog voorstellen dat er situaties zijn dat het zin en nut heeft als zou me niet voor kunnen stellen dat ik er voor zou kiezen, ben je op zijn minst nog zelf bij om te zien hoe de hond reageert. Zo'n blaf-stroomband doet gewoon zijn eigen ding. (En de hond van mijn ouders had zo'n stroomblafband om bij zijn vorige eigenaren. Ze heeft het gekoppeld aan de bench waar ze inzat, aan een willekeurige halsband die zij omhad en heeft nooit geleerd dat het blaffen de reden was dat het ding stroom gaf terwijl het absoluut geen domme hond is. Het werd er wel een hele bange, geagiteerde hond van. Dat ding was het eerste wat eruit vloog.)
Spray, timing vind ik beroerd. Ook als de hond gestopt is met blaffen blijft de geur (en dus de straf) hangen.
Welke manieren heb je al geprobeerd?
Voor je het weet koppelt hij de stroom aan iets anders. Bij een TT waar ik maar weinig toepassingen voor zie, maar kan ik me nog voorstellen dat er situaties zijn dat het zin en nut heeft als zou me niet voor kunnen stellen dat ik er voor zou kiezen, ben je op zijn minst nog zelf bij om te zien hoe de hond reageert. Zo'n blaf-stroomband doet gewoon zijn eigen ding. (En de hond van mijn ouders had zo'n stroomblafband om bij zijn vorige eigenaren. Ze heeft het gekoppeld aan de bench waar ze inzat, aan een willekeurige halsband die zij omhad en heeft nooit geleerd dat het blaffen de reden was dat het ding stroom gaf terwijl het absoluut geen domme hond is. Het werd er wel een hele bange, geagiteerde hond van. Dat ding was het eerste wat eruit vloog.)
Spray, timing vind ik beroerd. Ook als de hond gestopt is met blaffen blijft de geur (en dus de straf) hangen.

------Groetjes Prana-----
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Twee Kangals, midden in een woonwijk...Tuurlijk...
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik meen me te herinneren dat jouw honden buiten leven. Klopt dat en zitten ze bij elkaar in de buurt?
Als je oudere hond blaft, reageert zo'n band ook en dan krijgt je jongste hond een correctie voor iets wat de ander doet. Dat lijkt me niet echt wenselijk
.
Overigens ben ik tegen een band met een spray. Die lucht blijft nogal hangen in de vacht en de hond wordt dan langer gestraft dan noodzakelijk.
Als je oudere hond blaft, reageert zo'n band ook en dan krijgt je jongste hond een correctie voor iets wat de ander doet. Dat lijkt me niet echt wenselijk

Overigens ben ik tegen een band met een spray. Die lucht blijft nogal hangen in de vacht en de hond wordt dan langer gestraft dan noodzakelijk.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): labrador
corrigeren op het moment zelf, helpt het meeste!
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Shelly en Bruno zijn soms ook erg waaks, en Shelly is dan de aangever want die hoort het het eerst. Dan komt Bruno in actie en blaft preventief tegen de deur, haha. Ik heb in een boekje een truuk gelezen die hier wel werkt, namelijk dat je zelf even gaat kijken als ze aanslaan. En vervolgens zeg je dat er niks aan de hand is. Je laat dan je handpalmen zien terwijl je aan het kijken bent, en het is dan de bedoeling dat als je dat vaak genoeg doet, je op een gegeven moment alleen je handpalmen hoeft te laten zien. Maar het is hier met vlagen dat ze zo waaks zijn, niet de hele tijd. En jouw honden leven natuurlijk buiten.
Misschien meer lopen met ze zodat ze te moe zijn om steeds aan te slaan? Vandaag zijn we een uur in het Jagersveld geweest, achter de konijntjes aan en die blaffen nu nergens meer om. Zo'n band vind ik onduidelijk inderdaad, want waarom zou blaffen negatief gedrag zijn voor een hond? Dat is hetzelfde als gestraft worden omdat je ergens plast, weet die hond veel dat het dáár niet mag. Je honden zijn ook waakhonden dus het is erg lastig af te leren, het is hun ding, iets horen en dan blaffen. Dus zou ik s' avonds laat nog ff een stukje met ze fietsen misschien? Of laat ze een karretje trekken met je kids erin. Dat ze nog even iets inspannends doen voor de nacht.
Misschien meer lopen met ze zodat ze te moe zijn om steeds aan te slaan? Vandaag zijn we een uur in het Jagersveld geweest, achter de konijntjes aan en die blaffen nu nergens meer om. Zo'n band vind ik onduidelijk inderdaad, want waarom zou blaffen negatief gedrag zijn voor een hond? Dat is hetzelfde als gestraft worden omdat je ergens plast, weet die hond veel dat het dáár niet mag. Je honden zijn ook waakhonden dus het is erg lastig af te leren, het is hun ding, iets horen en dan blaffen. Dus zou ik s' avonds laat nog ff een stukje met ze fietsen misschien? Of laat ze een karretje trekken met je kids erin. Dat ze nog even iets inspannends doen voor de nacht.
- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
- booster
- Zeer actief
je hebt toch ook spray's waar geen geur bij gebruikt wordt.lieveheersbeestje83 schreef:Ik vind ze beide niks.
stroom ben ik ook niet zo een voorstander van.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Als je spray pakt, niet met een luchtje doen. Wordt die hond vijf minuten lang gestraft voor iets wat al geweest is..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- booster
- Zeer actief
??? gaat super goed woon tegen een groot park aan wat je zolang kan maken als je zelf wilt.*Esther schreef:Twee Kangals, midden in een woonwijk...Tuurlijk...
ze zijn hier in de wijk erg blij met ze want ze hebben al menig inbrekers weg gejaagd.
- booster
- Zeer actief
klopt ze leven samen buiten en zitten dus bij elkaar.Liesbeth schreef:Ik meen me te herinneren dat jouw honden buiten leven. Klopt dat en zitten ze bij elkaar in de buurt?
Als je oudere hond blaft, reageert zo'n band ook en dan krijgt je jongste hond een correctie voor iets wat de ander doet. Dat lijkt me niet echt wenselijk.
- *Esther
- Zeer actief
Dan moet je ook niet mekkerenbooster schreef:??? gaat super goed woon tegen een groot park aan wat je zolang kan maken als je zelf wilt.*Esther schreef:Twee Kangals, midden in een woonwijk...Tuurlijk...
ze zijn hier in de wijk erg blij met ze want ze hebben al menig inbrekers weg gejaagd.

- booster
- Zeer actief
als ik hem in de nacht hoor ga ik ook altijd naar beneden om hem te waarschuwen maar ik kan soms ook erg vast slapenswieppie schreef:corrigeren op het moment zelf, helpt het meeste!

- booster
- Zeer actief
mijn honden komen er erg vaak uit voor extra wandelingen bv bossen enzo, vandaag nog een paar uur in de bossen geweest en thuis gaat ie dan gewoon door.Fizgig schreef:Shelly en Bruno zijn soms ook erg waaks, en Shelly is dan de aangever want die hoort het het eerst. Dan komt Bruno in actie en blaft preventief tegen de deur, haha. Ik heb in een boekje een truuk gelezen die hier wel werkt, namelijk dat je zelf even gaat kijken als ze aanslaan. En vervolgens zeg je dat er niks aan de hand is. Je laat dan je handpalmen zien terwijl je aan het kijken bent, en het is dan de bedoeling dat als je dat vaak genoeg doet, je op een gegeven moment alleen je handpalmen hoeft te laten zien. Maar het is hier met vlagen dat ze zo waaks zijn, niet de hele tijd. En jouw honden leven natuurlijk buiten.
als ik bv op de raam klop en geef dan een teken dat ze stil moet en zijn dan zijn ze ook stil als bv de oudste ook mee doet omdat ze iets hoort maar de jongste wil soms ook weleens onzinnig gaan blaffen en janken hij jankt bv standaart iedere ochtend om 11 uur.
- booster
- Zeer actief
haha de blaffer hebben we zelf gefokt.Zilla schreef:Had een ras gekocht dat minder waaks was...
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Ik zie dat die er inmiddels ook zijn. Heeft in ieder geval minder nadelen dan die met geur of stroom. Vraag me wel af of het werkt, heb zo'n ding nog nooit werkend gezien.booster schreef: je hebt toch ook spray's waar geen geur bij gebruikt wordt.
Ik vraag me nog steeds af wat je tot nu toe geprobeerd hebt. Je hebt een zeer waaks ras in een woonwijk toch? Dus ik neem aan dat je een plan had om overmatig blaffen tegen te gaan en dat daar niet het gewenste effect mee behaald is?

------Groetjes Prana-----
- booster
- Zeer actief
ja ik weet het alleen is het in de nacht soms irrie als ie onzinnig blaft of jankt.*Esther schreef:Dan moet je ook niet mekkerenbooster schreef:??? gaat super goed woon tegen een groot park aan wat je zolang kan maken als je zelf wilt.*Esther schreef:Twee Kangals, midden in een woonwijk...Tuurlijk...
- Roompie
- Zeer actief
Er is toch ook een blafband die trillingen afgeeft? Daar zitten van die pinnetjes aan die precies tegen de keel aanmoeten omdat ie anders niet zou werken.
Net als een telefoon op vibratiestand

- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Oei.. Nooit aan gedacht dat ze dit gedrag zouden kunnen vertonen?booster schreef:haha de blaffer hebben we zelf gefokt.Zilla schreef:Had een ras gekocht dat minder waaks was...

- booster
- Zeer actief
de oudste is ongeplant hier komen wonen dus voorbereiding heb ik niet gehad, zij is in het begin ook blafferig en jankerig geweest en begeven moment rustiger geworden en steeds gecorriceerd alleen de jongste is iets volhoudender dan de oudste.lieveheersbeestje83 schreef:Ik zie dat die er inmiddels ook zijn. Heeft in ieder geval minder nadelen dan die met geur of stroom. Vraag me wel af of het werkt, heb zo'n ding nog nooit werkend gezien.booster schreef: je hebt toch ook spray's waar geen geur bij gebruikt wordt.
Ik vraag me nog steeds af wat je tot nu toe geprobeerd hebt. Je hebt een zeer waaks ras in een woonwijk toch? Dus ik neem aan dat je een plan had om overmatig blaffen tegen te gaan en dat daar niet het gewenste effect mee behaald is?
roepen dat ie stil moest zijn
naar hem toe gaan en hem op zijn plek
een beker water over hem heen gooien werkt overig super omdat hij een hekel aan water heeft.
op de raam kloppen en hem een gebaar geven tot stil zijn wat meestal wel werkt
- booster
- Zeer actief
daar heb ik ook over gelezen maar alleen maar negatieve verhalen van gelezen dat het totaal niet werktRoompie schreef:Er is toch ook een blafband die trillingen afgeeft? Daar zitten van die pinnetjes aan die precies tegen de keel aanmoeten omdat ie anders niet zou werken.
- booster
- Zeer actief
jawel maar was eigelijk neit de bedoeling dat er een pup zou blijven en uiteindelijk toch blijven plakken.Zilla schreef:Oei.. Nooit aan gedacht dat ze dit gedrag zouden kunnen vertonen?booster schreef:haha de blaffer hebben we zelf gefokt.Zilla schreef:Had een ras gekocht dat minder waaks was...
wist ook wel dat reuen erger waren dan teven maar hij is een volhouder
Wat dacht je van gewoon zelf eruit trainen? Kost wat nachtrust, maar het is veel effectiever dan stroom / spray of wat dan ook voor een band. 

- booster
- Zeer actief
ik heb dit al geprobeerd heb hier heel wat nachten op de bank gezeten gewacht tot ik hem weer kon corriceren maar hij vindt het dan nogal leuk als ik naar buiten kom negatieve aandacht is ook aandacht.Muk schreef:Wat dacht je van gewoon zelf eruit trainen? Kost wat nachtrust, maar het is veel effectiever dan stroom / spray of wat dan ook voor een band.
en dan kan ik boos worden of wat dan ook hij blijft het doen.
ik heb al korte nachten dus nachtrust heb ik al weinig.
een band is dan ook als laatste probeer middel ben al maanden bezig om dit eruit te halen
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
En de honden bv naar binnen met de radio aan? Ze horen buiten ook van alles dus dat ze erop reageren lijkt me logisch.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- booster
- Zeer actief
de oudste leeft hier al 5 jaar buiten en bij de vorige eigenaar leefde ze op een weiland.Eline* schreef:En de honden bv naar binnen met de radio aan? Ze horen buiten ook van alles dus dat ze erop reageren lijkt me logisch.
die maak kan ik niet binnen houden en die blaft ook niet onzinnig.
de jongste is in de schuur geboren en 3x binnen geweest dit is met oud en nieuw en leeft al 3 jaar buiten.
beide kunnen niet binnen gehouden worden ook neit voor de nacht.
-
- Zeer actief
Je hebt babyfoons waar je ook doorheen kunt praten. Ten eerste hoor je het dan sneller, ook eerder als je slaapt, ten tweede kun je dan, terwijl je in bed ligt, tegen hem zeggen dat hij stil moet zijn.booster schreef:ik heb dit al geprobeerd heb hier heel wat nachten op de bank gezeten gewacht tot ik hem weer kon corriceren maar hij vindt het dan nogal leuk als ik naar buiten kom negatieve aandacht is ook aandacht.Muk schreef:Wat dacht je van gewoon zelf eruit trainen? Kost wat nachtrust, maar het is veel effectiever dan stroom / spray of wat dan ook voor een band.
en dan kan ik boos worden of wat dan ook hij blijft het doen.
ik heb al korte nachten dus nachtrust heb ik al weinig.
een band is dan ook als laatste probeer middel ben al maanden bezig om dit eruit te halen
Tweede tip: bij het eerste aanstalten maken om te gaan blaffen, hem al zeggen dat hij stil moet zijn. Dus niet wachten tot hij op gang gekomen is, want blaffen is zelfbelonend, en dan heeft hij een fijn gevoel gekregen om te blaffen. Gewoon bij het eerste aanstalten maken, als beginnen met hem zeggen dat hij stil moet zijn.
Tien keer eerder overigens dat ik mijn honden binnen zou leggen, voor ik er bij hen een blafband omheen doe. Mocht je daar toch voor kiezen, een blafband, je hebt er ook die piepjes geven, alleen, die reageren dus ook op geblaf van de andere hond.