Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
shiba inu informatie
Moderator: moderatorteam
-
niesie boi
- Vaste gebruiker
shiba inu informatie
iemand die zo een hond heeft??
zo ja wat zijn de plus en minpunten??
gelieve zoveel mogelijk info te geven aub
groetjes
zo ja wat zijn de plus en minpunten??
gelieve zoveel mogelijk info te geven aub
groetjes
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Re: shiba inu informatie
Ik vind ze niet vallen onder de catagorie "makkelijk te onderhouden". Je moet, net als met de husky er heel veel mee ondernemen. Daarnaast zijn ze best luidruchtig en kunnen ze heel wat afkletsen. Ook verharen ze als een malle en vergis je daar niet in.niesie boi schreef:ik zou graag een hondje willen kopen maar weet niet goed de welke,
ik zoek een middelgrote hond rond de 40 cm,mannelijk,stoer maar toch lief,niet te langharig,makkelijk te onderhouden iets zoals een husky vind ik tof maar we wonen op een appartement dusja
wie kan mij helpen???
Loslopen kan wel maar daar moet heel hard op worden getraind en als ze eenmaal iets zien wat te jagen valt zijn ze weg.
Verder is het ook niet een bepaald sociaal ras.
Vergis je niet, het zijn pittige hondjes die veel energie van je vragen; je MOET er veel mee doen.
Pluspunten: ze zijn heerlijk (erg) eigenwijs, maar dit zal voor het merendeel een -punt zijn.
Redelijk gezond ras en ze zien er mooi uit. En dat is ook vaak waar het fout gaat..(uiterlijk)
Laatst gewijzigd door Minhie op 14 mar 2012 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Daggel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Friese stabij
Ik heb zelf geen ervaring met het ras maar vind ze er zeker leuk uitzien. Als je op google shiba inu intypt krijg je al wat websites van fokkers. Daar staan ook vaak karakter en vacht eigenschappen van het ras op.
Ben je echt geïnteresseerd en past het op papier in je leven. Neem eens contact op met een fokker in je buurt zodat je de honden kan meemaken en aan de fokker je vragen kan stellen. Het lijken mij niet echt makkelijke honden als je weinig thuis bent, of niet veel uitdagingen kunt bieden. Maar als je er in investeert kunnen ze zo te zien hele leuke honden zijn....
Ben je echt geïnteresseerd en past het op papier in je leven. Neem eens contact op met een fokker in je buurt zodat je de honden kan meemaken en aan de fokker je vragen kan stellen. Het lijken mij niet echt makkelijke honden als je weinig thuis bent, of niet veel uitdagingen kunt bieden. Maar als je er in investeert kunnen ze zo te zien hele leuke honden zijn....
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ze verharen veel, jagen en zijn erg eigenwijs. Je moet ze ook erg veel uitlaten. Daarnaast wensen ze een tuin. En ze keffen.
- Valerie
- Zeer actief
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Heb er nu een aantal in mijn cursussen gehad en amai ik vind ze pittig! Ik hou daarvan, maar daar moet je van houden. Eentje als pup van 8 weken ging helemaal over de rooien toen ik hem per ongeluk aanraakt en hem daarna op kalmeren moest zetten, want de eigenaren konden er al niks mis mee. Ik heb 7 minuten een pup van 8 weken gillend, spartelend bijtend in mijn hand gehad, voor hij doorhad dat ik eigenlijk helemaal niks vreselijks deed.
De anderen waren alles behalve op de baas aan het letten en waren alleen maar bezig alle andere honden te willen aanvallen. Kwa leerlingen erg koppig en voorkomen gaat bij deze hondjes in de regel niet echt zoals je dat zou willen zien. En veel meer dan voorkomen en zit hoef je ook niet van deze hond te willen verwachten (als je zit en voorkomen al van ze kan verwachten......)
Pluspunten: Lekker eigenzinnig, arrogantie op en top(in uitstraling vind ik dat prachtig), mysterieus en een prachtige verschijning. Behoorlijk op zichzelf (ik vind dat niet vervelend in ieder geval) en een uitdaging!
De anderen waren alles behalve op de baas aan het letten en waren alleen maar bezig alle andere honden te willen aanvallen. Kwa leerlingen erg koppig en voorkomen gaat bij deze hondjes in de regel niet echt zoals je dat zou willen zien. En veel meer dan voorkomen en zit hoef je ook niet van deze hond te willen verwachten (als je zit en voorkomen al van ze kan verwachten......)
Pluspunten: Lekker eigenzinnig, arrogantie op en top(in uitstraling vind ik dat prachtig), mysterieus en een prachtige verschijning. Behoorlijk op zichzelf (ik vind dat niet vervelend in ieder geval) en een uitdaging!

- Valerie
- Zeer actief
Geen dank hoor voor de antwoorden, aangezien je weer een nieuw topic opent zie je van de shiba af?
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
-
Muk
Er moet vooral kritiekloos geantwoord worden. Ik geloof niet dat ts van plan is om iets met die hond te gaan doen, behalve de blokjes om het huis.Valerie schreef:Geen dank hoor voor de antwoorden, aangezien je weer een nieuw topic opent zie je van de shiba af?
En het is ook al teveel moeite om zelf op internet / bij fokkers / op een hondenshow informatie te zoeken. Kortom, allemal gemakszucht en alleen daarom al denk ik dat het hebben van een hond door ts enorm wordt onderschat.
- shibashira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Wij hebben er twee rondlopen en hopelijk eind dit jaar drie. Maar wat is de reden dat je aan dit ras wilt beginnen (voordat ik alle plus en minpunten ga opnoemen).
Is het het uiterlijk of val je op het karakter?
Is het het uiterlijk of val je op het karakter?
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya