Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
This variety is of recent origin, the questionable intention being to evolve a toy collie. The weights aimed at are from 7 to 10 lbs., and the colors and conformation throughout should follow the collie as nearly as possible. Considerable strides have already been made in this direction, though the author does not regard the nature and disposition of a collie as suitable for lap-dog purposes.
Dutch Sheepdog
Color: Immaterial, but no pie colors allowed. Height: 21 in. Weight: 52 lbs.
A strong, well-built dog, very active and intelligent. The head is rather long and narrow, with flat skull, no stop, ears erect and of medium size, pointed at the tip and set on high. The neck is muscular and clean. Chest deep but not too broad, back strong, and on the short side. The tail is carried low, and is never docked. There are three varieties as to coat.
A. A short, smooth coat like that of the smooth collie; B. A long, rough coat similar to the rough collie but without the frill; C. A wiry or broken coat with smooth mask, and with distinct beard and eyebrows.
Als je in het linkermenu op 'animals' klikt zijn er nog veel meer oude rassen/hondenboeken te vinden.
Wat mooi - en droevig - om te zien hoe rassen zijn veranderd! Ik ben er nu ook achter wat ik huis heb: een ietwat uitgerekte old English Cairn terrier met (meestal) omgeklapte oortjes Hoe exclusief
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Oh, jullie kunnen beter zoeken dan ik. Ik heb de zoekfunctie geprobeerd maar het werkte niet.
Thanks!
Ik kende alle plaatsjes al maar wel leuk om ze zo allemaal bij elkaar te zien.
De GBGV vind ik niet terug op die site. Wel een Ruwharige Basset uit de Vendée.
andere foto's die mij bekend zijn:
1e gbgv in nederland begin 50er jaren:
En nog wat leuke oude plaatjes:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Deze deed me eigenlijk meer denken aan Felix van Jaap dan aan een hedendaagse Pointer
En dat terwijl Felix een duitse staande x drentse patrijs is
Maar ik snap wel wat je bedoelt denk ik. Tegenwoordig zie je erg veel pointers met van die (in mijn ogen) ridicuul naar boven gekromde neuzen. Ik vind dat erg lelijk.
Deze heeft een mooie normale snuit
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Deze deed me eigenlijk meer denken aan Felix van Jaap dan aan een hedendaagse Pointer
En dat terwijl Felix een duitse staande x drentse patrijs is
Maar ik snap wel wat je bedoelt denk ik. Tegenwoordig zie je erg veel pointers met van die (in mijn ogen) ridicuul naar boven gekromde neuzen. Ik vind dat erg lelijk.
Deze heeft een mooie normale snuit
Ik wist wel dat Felix geen kruising met Pointer was (al wist ik de precieze kruising niet meer), maar zo van de foto's moest ik wel meteen aan hem denken. Waarschijnlijk door het patroon in de vacht en inderdaad omdat deze hond er uitziet als een normale jachthond met een normaal hoofd. Het tegenwoordige hoofd van een pointer vind ik ook geen gezicht