Pas kwam ik in de vroege ochtend een lab tegen. Om de bocht zag ik de hond en lijnde voor de zekerheid mijn stel even aan. Ze zijn soms met zijn 2'en voor mijn gevoel wat teveel hond voor een andere hond. En bij lelijk doen zullen ze met elkaar dingen regelen. Reden dus dat ik aanlijn. De hond bleek heel bang en schoot achteruit en ging vervolgens de bosjes in en bleef daar terwijl ik nog even met de bazin stond te praten. Nota bene gaf ik in dat gesprek ook aan dat ze nogal vaak aangeblaft of geprovoceerd werden en dat ik daarom altijd voor de zekerheid aanlijnde.
Nu het weer lichter wordt is het stukje waar ik normaliter alleen liep in de ochtend

Dat dat 1x gebeurd prima. Maar als je op een bepaald moment weet dat je iemand rond dezelfde tijd treft dan hou je daar dan toch rekening mee? Ben ik dan zo'n idioot die er wel rekening mee houdt en een ander niet

Enfin. Vanmorgen beide honden bij de bocht al aan de lijn (ik loop de route al omgekeerd omdat ik inschat dat als ik andersom loop ik ze tegen kom op hetzelfde pad, en nu dus met de sloot ertussen

Enfin nu liepen de lab en de sennen hond samen en kwamen ze ons aan de overkant tegemoet. Op verre afstand nog. Maar nu schoot de lab vooruit toen ze ons om de hoek zag komen en begon te whoehoeen. De sennen deed dit keer niet mee maar ging de lab besnuffelen. Waarna ze wel met zijn tweeën begonnen aan de oeverkant.
De mevrouw groette me vrolijk. "Nu durft ze wel hé zo van de overkant af". Ik groette terug, maar merkte wel op dat de hond misschien niet besefte hoe rap mijn honden aan de overkant konden zijn

Ik vond het eerlijk gezegd helemaal niet grappig. Had die van mij ook gewoon om die reden even aan de lijn gedaan. En zeer waarschijnlijk wordt er gewoon niet gereageerd omdat ze veels te graag achter de ballen aangaan. Maar de laatste keer dat ik dus bal gooide toen ik er voorbij was kwam de x sennen woest blaffend langs de kant langsrennen en twijfelde ik of de hond niet daadwerkelijk op die van mij af zou vliegen, zijn baas bleef toen ook maar roepen dat de hond bij hem moest komen. Op afstand prima als het allemaal passeert zonder gezeur, maar als ze op mijn honden afstieren weet ik dat die daar niet van gedient zijn.
Ik snap gewoon nooit zo dat als je weet dat honden blaffend ergens op afgaan dat je niet zelf even je maatregelen neemt

Nu lijn ik aan omdat ik baas en honden niet vertrouw. Maar als de honden aan de lijn zijn dan zal het me aan de kont roesten, en honden die gewoon lopen te lopen is ook niets mee aan de hand. Heb altijd moeite met baasjes en honden die net niet die controle over de honden hebben of gedrag van de honden met een grote korrel zout nemen, tot ze een keer de verkeerde tegenkomen.