Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toller

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Toller

Ongelezen bericht door Marieta »

Hoihoi,

Ik ben natuurlijk nog steeds aan het zoeken naar een hondenras, ook al komt er nog geen. Maar nu lees ik net iets, (ben met een vriendin over rassen aan het lullen, zij zoekt ook iets). Ik zie de Toller staan. Ik ben daar vanaf gestapt omdat ze willen werken. Maar nu zie ik dat er veel zijn die geen werkdrift hebben. Ik heb altijd een voorkeur gehad voor een Toller. Hoe kijk ik nou fatsoenlijk naar of er werklijn inzit of niet? Want nu begin ik namelijk nog meer te kriebelen. Ik heb ze altijd zo geweldig gevonden! Zou dat iets kunnen zijn voor mij? Lekker wandelen in de bossen en lekker als huishond. En cursus uiteraard en als ik wil en kan behendigheid.

Wie kan mij helpen aan een goeie fokker met wat minder werklijn, zodat ik kan informeren?

Groetjes Marieta.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: Toller

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Wat versta je onder werken? Wat wil je met de hond doen? Als je een hond alleen 3x per dag zijn rondje wilt laten lopen en verder voor de gezelligheid in huis, dan zou ik verder zoeken ;) Je hoeft er niet elke dag mee in het jachtveld te staan, maar je moet ze absoluut bezig houden (ook geestelijk, niet alleen een uurtje bos). Telt voor alle Tollers trouwens, alleen die uit een "werklijn" zul je nóg meer bezig moeten houden dan die andere :mrgreen:

Oh, en voor het geval je denkt "dat het wel kan". Je hebt best kans dat het irritante kut honden worden als ze zich gaan vervelen :mann:
Afbeelding
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

sjaak-k schreef:Telt voor alle Tollers trouwens, alleen die uit een "werklijn" zul je nóg meer bezig moeten houden dan die andere :mrgreen:
En gelukkig bij ons ras doen we aan die onzin nog niet mee, en zijn alle tollers nog 'werklijnen' :E:
Natuurlijk heb je altijd honden met meer of minder jachttalent :mrgreen:
Marieta
Zeer actief

Oke :engel: Nu valt mijn droom maar weer opnieuw in duigen hahahaha. Weet ik weer genoeg. Ik stop nooit met zoeken, zodat ik zeker weet dat ik over een tijd een goede hond in huis neem :lol1: :wink:
Ik zou een hond zoeken die het wel kan, maar niet perse hoeft zeg maar.

Dank u!
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nanna schreef:Hier lopen anders best wat Tollers rond in het bos (ik kan er zo al 5 of 6 opnoemen) en allemaal draven ze gezellig met de baas mee. Niemand die aan jachttraining doet; het zijn gewoon huishonden.
Om nou net te doen of het Border Collies in een retrieverjasje zijn vind ik ook wel weer wat overdreven.
Ik zou me meer zorgen maken over de angst in het ras, ik zie nogal wat bange Tollers.
Volgens mij zegt niemand dat.
Een van de redenen waarom ik voor een Toller heb gekozen is omdat ik een Border Collie té vond.
Maar de meeste Tollers moeten wel meer doen dan alleen een rondje bos. En fanatiek jagen is heus niet nodig, maar wel een vorm van training. Dat is heel breed he? Je kan natuurlijk een Toller krijgen die het prima vind om niets te doen, maar ik vind het heel goed als men zich beseft dat de kans op een werklustiger hondje ietsje groter is.
Marieta
Zeer actief

Maeve schreef:
Nanna schreef:Hier lopen anders best wat Tollers rond in het bos (ik kan er zo al 5 of 6 opnoemen) en allemaal draven ze gezellig met de baas mee. Niemand die aan jachttraining doet; het zijn gewoon huishonden.
Om nou net te doen of het Border Collies in een retrieverjasje zijn vind ik ook wel weer wat overdreven.
Ik zou me meer zorgen maken over de angst in het ras, ik zie nogal wat bange Tollers.
Volgens mij zegt niemand dat.
Een van de redenen waarom ik voor een Toller heb gekozen is omdat ik een Border Collie té vond.
Maar de meeste Tollers moeten wel meer doen dan alleen een rondje bos. En fanatiek jagen is heus niet nodig, maar wel een vorm van training. Dat is heel breed he? Je kan natuurlijk een Toller krijgen die het prima vind om niets te doen, maar ik vind het heel goed als men zich beseft dat de kans op een werklustiger hondje ietsje groter is.
Daarom de vraag;o) Ik wil een hond niet te kort doen.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Trouwens, als het niet de "werklust" is, wat vind je dan zo geweldig aan de toller? En wat houdt je tegen een toller te nemen en daar iets leuks mee te gaan doen?
Afbeelding
Marieta
Zeer actief

Mijn Raynaud in de winter. anders had ik t al 10 keer gedaan :wink:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Die kom ik ook tegen, vrolijke vriendelijke huishonden met geen overdreven werkdriften. Gelukkig herken ik dat angstige weer niet, ik ken er nu 5 (waarvan 1 overleden is en 1 opvolger pup). Allemaal heerlijke fijne honden
Perry en Noah

Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Maar.. tegenkomen... in het bos? Als je Nolan tegenkomt is het ook een rustige hond hoor, in het bos eigenlijk sowieso wel. Maar als je niets anders met hem doet dan 3x per dag een stukje lopen, dan wordt je op den duur wel gek ;) En hij is een hond die prima wil werken (met een hoop lawaai en gegil :mrgreen:), maar ze zijn er nog veel "erger".
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

sjaak-k schreef:Maar.. tegenkomen... in het bos? Als je Nolan tegenkomt is het ook een rustige hond hoor, in het bos eigenlijk sowieso wel. Maar als je niets anders met hem doet dan 3x per dag een stukje lopen, dan wordt je op den duur wel gek ;) En hij is een hond die prima wil werken (met een hoop lawaai en gegil :mrgreen:), maar ze zijn er nog veel "erger".
Nee ik kom ze niet tegen in het bos, maar wel op mijn werk. En dan zie ik sommige 4-7 uur per dag en spreek de eigenaren erover :lol1: Dan kan je wel redelijk een beeld vormen.
Perry en Noah

Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

niet iedere toller is hetzelfde. ik heb hier een reu lopen die bijna niet vooruit te branden is, rent alleen maar als er een balletje in het spel is. hij heeft er ook geen moeite mee om een week lang geen lange wandelingen met zwempartijen te doen. de 2 teven daar in tegen zouden gillend gek worden als ze een week genoegen moeten nemen met een rondje.
het is geen pure noodzaak om met je toller te werken. ik werk er ook niet (meer) mee. maar het zijn geen honden om genoegen te nemen met een plekje voor de kachel dan naar de hoek om te plassen en te poepen en weer naar binnen. het zijn gewoon actieve honden met uitschieters naar zeer actieve honden.
ellen
Afbeelding
Marieta
Zeer actief

Absoluut niet! Ik zit hier aan het bos. De bedoeling zou zijn (wanneer er een hond komt), Dat ik er lekker mee de bossen in duik. 2 minuten en ik zit hier in het bos aan het kanaal. Daarbij kan ik vanaf een 10 minuten rijden op tig plekken de bossen in als ik wil. Alleen in de winter zal het iets minder zijn, gezien mijn Raynaud. Maar ook dat deed ik met Ohana toch wel een aantal keren per week toen het nog met haar ging.
Ik ben gewoon niet op zoek naar een overdreven werker. Balletjes gooien geen problemen. Ik heb ook nog voor tussendoor een flinke tuin, waar ik goed kan uithalen.
Behendigheid zou ik wel willen, maar ik moet eerst kijken of dat te doen is met mijn raynaud.
De Toller was eigenlijk mijn 1e keuze (al kan het bij mij alle kanten op, ik vind erg genoeg alles leuk en mooi). Ze hebben gewoon iets waar ik blij van wordt net als bij de Boxer (ook al zijn t 2 totaal verschillende honden).

Groetjes Marieta.
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

En wat versta je onder werken he.....tijdens de wandeling lekker laten zoeken naar speeltjes of iets dergelijks is ook werken. Balletjes apporteren, balletje in struiken gooien en laten zoeken.
Ik denk dat je de doorsnee toller hier ook wel tevreden mee houdt.
Als die neus mag doen waar hij voor bedoelt is heeft Pleun in elk geval dikke lol.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Marieta
Zeer actief

Nanna schreef:
Marieta schreef: Ik heb ook nog voor tussendoor een flinke tuin, waar ik goed kan uithalen.
Ik kom bij jou maar niet op visite :schrik:
Wrom nie?
Afbeelding
Marieta
Zeer actief

Nanna schreef:
Marieta schreef:
Nanna schreef:
Marieta schreef: Ik heb ook nog voor tussendoor een flinke tuin, waar ik goed kan uithalen.
Ik kom bij jou maar niet op visite :schrik:
Wrom nie?
Ik heb er geen zin in dat je naar me uithaalt ;-)
Nou, ben maar niet bang, ik heb zoals ze dat in brabant noemen, kiepekracht, als t op slaan aankomt hahaha. Ik heb werkelijk nog niet 1 keer gevochten in mn 30 jarige bestaan. Wil ik dat doen moet iemand me heel ver drijven.
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Ik word er wel eens een beetje moe van dat mensen op deze manier worden bang gemaakt voor het ras. Wij hebben 11 tollers thuis, slechts met 1 ben ik serieus jachttraining aan het doen. De rest vermaakt zich prima met spelen, wandelen, ballen, dummies en door de tuin raggen. Alles is relatief hoor, ik ken genoeg jagers die wij nooit een pup zouden verkopen.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

under the red sky schreef:Ik word er wel eens een beetje moe van dat mensen op deze manier worden bang gemaakt voor het ras. Wij hebben 11 tollers thuis, slechts met 1 ben ik serieus jachttraining aan het doen. De rest vermaakt zich prima met spelen, wandelen, ballen, dummies en door de tuin raggen. Alles is relatief hoor, ik ken genoeg jagers die wij nooit een pup zouden verkopen.
Ben het helemaal met je eens. De tollers die ik ken zijn echt niet zo hyperactief hoor.
Dat ze wel wat meer nodig hebben als 3x daags een rondje mag duidelijk zijn....maar dat hebben zoveel rassen.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Hier twee halve tollers. Tot vorig jaar in een huis/tuin gewoond, wel wat gewandeld, verder mochten ze het vooral zelf uitzoeken.
Nu bijna een jaar hier en wij wandelen veel met ze en volgen jachttraining.
Ze hebben nu andere behoefte gekregen, ze willen nu wat doen. Dat betekend trainingsdingetjes doen tijdens de wandelingen, anders gaan ze zelf wat verzinnen.
Als ze buiten hun ei kwijt kunnen zijn ze in huis rustig.

Voor een deel is het dus denk ik ook waar je ze aan went. Ze konden vorig jaar niet eens nadenken, leren zitten en poot geven was al een flinke opgave. Nu leren ze dingen veel sneller.

Ooit komt er hier nog eens een echte toller.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”