Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dekreu export uit NL naar Belgie.

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Ik heb een vraagje.
Een pup van ons (geboren in NL en stamboom v/d RvB) is met 8 weken naar Belgie gegaan, naar Nederlanders die daar wonen.
Wel via export documenten. Ik heb begrepen dat ze de de hond niet hebben laten inschrijven bij de Hubertusstichting. Nu is er in buitenland (buiten Belgie) een aanvraag voor een dekking. Er moet nog HD foto's gemaakt worden. Kan dat via de NL's RvB of moet het via de Hubertusstichting Belgie.
Gr Bertus.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Re: Dekreu export uit NL naar Belgie.

Ongelezen bericht door vania »

Ik ben niet 100% zeker, maar volgens mij kan dat gewoon via de RvB
Moest dat niet gaan en hij alsnog overgeschreven moet worden naar sint Hubertus, dat hij dan een DNA-profiel moet hebben en dat hij een foktoelatingsshow moet lopen en dat bewijs ook moet halen (moet 1x een goed behalen onder een Belgische keurmeester) voordat hij mag dekken
Afbeelding
Xella
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xella »

je kunt ook een adreswijzinging doen en dan op jou naam zetten en dan voldoen aan de eisen van NL.
Maar bel voor de zeker heid anders de raad of St Hubertus op.
Groetjes Marjon en een poot van,Xella,,Unoxi,Izzie,Lette
Afbeelding
www.ankafaxxes.be
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

die kan toch gewoon overgezet worden via Sint Hubertus :denken:
waarom kon dat dan niet?
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

vania schreef:Ik ben niet 100% zeker, maar volgens mij kan dat gewoon via de RvB
Moest dat niet gaan en hij alsnog overgeschreven moet worden naar sint Hubertus, dat hij dan een DNA-profiel moet hebben en dat hij een foktoelatingsshow moet lopen en dat bewijs ook moet halen (moet 1x een goed behalen onder een Belgische keurmeester) voordat hij mag dekken
dat geldt voor sint hubertus, niet voor andere rasverenigingen. (het foktoelaten)
In het buitenland zal hij prima mogen dekken, onder regels van die rasvereniging.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Als hij op naam van hun (Belgisch) staat moet hij omgezet worden naar Sint Hubertus (kan met de export boom). Foktoelating/show resultaat is enkel als t een Belgische teef betreft. HD zal dan ook in België moeten.

Andere optie. Terug op jouw naam, HD testen in NL & als t geen Belgische teef is (of de reu is van voor ???? 2006 dacht ik) hoef je geen showresultaat.
vania
Zeer actief

maart schreef:
vania schreef:Ik ben niet 100% zeker, maar volgens mij kan dat gewoon via de RvB
dat geldt voor sint hubertus, niet voor andere rasverenigingen. (het foktoelaten)
In het buitenland zal hij prima mogen dekken, onder regels van die rasvereniging.
aja stom van mij, als het een belgische teef is moet hij inderdaad alleen dat DNA en foktoelating hebben :oohja:
crutz schreef:Als hij op naam van hun (Belgisch) staat moet hij omgezet worden naar Sint Hubertus (kan met de export boom). Foktoelating/show resultaat is enkel als t een Belgische teef betreft. HD zal dan ook in België moeten.

Andere optie. Terug op jouw naam, HD testen in NL & als t geen Belgische teef is (of de reu is van voor ???? 2006 dacht ik) hoef je geen showresultaat.
volgens mij is het voor 2010 dat het niet moet, ons nest is van 2010 en die moeten al die rompsloop hebben, Guapa is van 2007 en zij moest dat niet
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Als hun als eigenaar op de stamboom staan accepteert de raad dat niet.
Of overschrijven naar een nederlands adres en eigenaar of opnemen in het belgisch stamboek.
vania
Zeer actief

vania schreef:
maart schreef:
aja stom van mij, als het een belgische teef is moet hij inderdaad alleen dat DNA en foktoelating hebben :oohja:
crutz schreef:Als hij op naam van hun (Belgisch) staat moet hij omgezet worden naar Sint Hubertus (kan met de export boom). Foktoelating/show resultaat is enkel als t een Belgische teef betreft. HD zal dan ook in België moeten.

volgens mij is het voor 2010 dat het niet moet, ons nest is van 2010 en die moeten al die rompsloop hebben, Guapa is van 2007 en zij moest dat niet
zag net dat het niet 2010 is, maar de foktoelatingsshow, is enkel voor honden geboren na 01.01.2008
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”