Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
EDIT: Ehum, wat is het nou, een Border Collie, Tricolor Australian Shepherd of een Nova Scotia Duck Tolling Retriever?
Het is zeker geen Toller. Die hebben geen tanaftekening. En dat is boven die ogen wel duidelijk te zien dat het er wel zit
Nilo heeft ook best "duidelijke" wenkbrauwen zeg maar, dat zou er zwart-wit ook zo uit kunnen zien Tollers kunnen wel tanaftekeningen hebben (bruin tricolor, foutkleur) maar dat is best zeldzaam.
Maar gezien de aftekening op de snuit denk ik dat het een Aussie is. Of een kruising van beide rassen?
En ik neig eerder te denken aan een border collie dan aan een australian shepherd.
Maar een kruizing sluit ik zeker ook niet uit. Lopen hier ook enkele van die leuke kruizingen uit spanje die een beetje zo aan doen en die vind ik zo geweldig allemaal!
Nanna schreef:Bruin zonder tan (of niet? Lastig te zien), maar wel hetzelfde idee.
Dit is een Aussie van het werktype.
Volgens mij is het bij aussie in werktype net zo verschillend als in werktype bij de border collies, zodat je niet echt specifiek kan spreken van een werkerstype, omdat het puur om bepaalde werkeigenschappen gaat, is het uiterlijk veel diverser.
Nanna schreef:Bruin zonder tan (of niet? Lastig te zien), maar wel hetzelfde idee.
Dit is een Aussie van het werktype.
Volgens mij is het bij aussie in werktype net zo verschillend als in werktype bij de border collies, zodat je niet echt specifiek kan spreken van een werkerstype, omdat het puur om bepaalde werkeigenschappen gaat, is het uiterlijk veel diverser.
Ja, maar zo'n showmodel is meestal een opgepoefte veel te zware pluizebol
Ja showmodellen zijn veel meer op elkaar lijkend, maar een werktype zou eventueel ook wel opgeploft zijn en met heel veel pluis! Rank en kleiner hoeven ook niet altijd de beste werkers te zijn.