Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ja apart he.... Ik ben geloof ik wel 10x naar die pagina gegaan om het opnieuw te bekijken, wat googlen levert een turks hondenras op maar nergens een vermelding dat dit ook bij Chihuahua's voorkomt dus ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat het nou eigenlijk is.
Inderdaad gespleten neus. Ik heb het op internet al wel eens gezien, je hebt een paar niet-erkende rassen die zo'n neuzen hebben (buiten dat het dus ook bij andere rassen kan voorkomen): 1 ras is de catalburun.
Ja, gespleten neus.
Ik heb dat net behandeld in een artikel en had een mooie foto als deze wel kunnen gebruiken
Het artikel staat in de Hondenmanieren van afgelopen maand.
Het komt vaker voor, bij de Toller heb ik het wel gezien en bij de Wetterhoun ook.
Het kan geen kwaad hoor, het is een onschuldige mutatie.
Oke! Ik heb het verder echt nog nooit gezien, dus zat wel even met grote ogen te kijken.
Al denk ik dat er dan weer genoeg mensen zijn die zoiets aparts dan wel weer schattig vinden en het ze juist aantrekt.
Heeft dat dan nog invloed op het reukvermogen verder?
Het is ook behoorlijk zeldzaam, hoor.
Van de Navarro dacht men vroeger dat die gespleten neus zorgde voor een beter reukvermogen, daarom werden ze er ook op geselecteerd. dat gebeurt vaker met mutaties de bij een ras horen en waarvan mensen dan denken dat het bij een eigenschap hoort.
Maar het blijkt dat het zuiver buitenkant is. Het heeft geen enkel effect op de inwendige neus.
Vergelijk het (even heel bot) met oren: of je die eraf knipt of niet, het heeft geen invloed op wat de hond hoort.
Zo is het hiermee ook: of die neus nou een geheel is of gespleten maakt niets uit.
Het ziet er apart uit maar de hond heeft er totaal geen last van, niet positief en niet negatief.
toots schreef:ik vind het raar . ligt het van mij of staan de oogjes ook anders ?
Chihuahua's kijken wel vaker een beetje scheel als pup, gaat met groeien wel over, verder is het gewoon een mooie pup
ok , ik weet wel dat ze wel vaker scheler staan , maar dit leek meer. maar ik twijfelde wel heel erg.
maar ik vertrouw op jou oordeel. weet er nix van af. vind het wel een schattig pupje verder hoor.
maar vroeg het me gewoon af.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Ah zo, ja dan vat ik hem
Apart is het zeker, ik ben dan weer benieuwd of je dat al meteen kunt zien als ze pasgeboren zijn, ik zou me kapot schrikken denk ik mocht me dat overkomen.
toots schreef:ik vind het raar . ligt het van mij of staan de oogjes ook anders ?
Chihuahua's kijken wel vaker een beetje scheel als pup, gaat met groeien wel over, verder is het gewoon een mooie pup
ok , ik weet wel dat ze wel vaker scheler staan , maar dit leek meer. maar ik twijfelde wel heel erg.
maar ik vertrouw op jou oordeel. weet er nix van af. vind het wel een schattig pupje verder hoor.
Ik heb ook het idee dat de hele kop een beetje breder is geworden. Dus dat de oogjes een beetje gek staan.
Ik heb ook het idee dat de hele kop een beetje breder is geworden. Dus dat de oogjes een beetje gek staan.
Hier 2 zonder gespleten neus, ik denk dat er verder weinig abnormaals is aan bovenstaande pup hoor